Wysłany: 2018-10-20, 21:19 wyciągarki DW 6000 i 8000 uwaga!!
Dziś rozebrałem znów swoją wyciągarkę bo sie zablokowała. Tzn silnik chciał ciągnąć ale nie mógł. Pomyślałem że to wina przekładni. Rozebrałem ja dzisiaj i co się okazało.
Magnesy w stojanie się odkleiły i zblokowały wirnik. mało tego jeden był odklejony chyba od zeszłego roku bo wtedy ją rozbierałem i się rozsypał (w kilka kawałków) drugi się odkleił i pękł na pół. wirnik szorował po tym jednym bo sa ślady na blachach.
Stojana nie można kupić bo już są inne modele. W nowych modelach magnesy sa przykręcane śrubami, i maja inaczej wyprowadzenia. Pokleiłem te magnesy i musze je jakoś zamontować , może to bedzie jakoś chodziło. Ogólnie stwierdzam że DW to jest gówno kurewskie na maxa - nigdy wiecej chińskiego syfu, jak można magnesy przykleić do stojana? gdyby ten silnik miał chodzić 24h to działał by chyba z 4 godziny bo może tyle pracowała moja wycią garka przez te kilka lat. więc jak ktoś jest na kupnie tego gówna to niech lepiej kasy zarobi i kupi inna sprawdzoną konstrukcje
W silnikach szeregowych nie ma magnesów na stojanach.
Pakiety blach stojana (tzw magneśnice) powinny być przykręcane do obudowy - charakterystyczne trzy wpuszczone śruby na obwodzie. Jeżeli faktycznie klejone, to...
Chyba że masz jakiś mega stary silnik z magnesami stałymi - daaawno już takiego nie widziałem.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-10-21, 11:16
W tych najsłabszych modelach faktycznie bywały stałe magnesy, ale to bardziej w modelach do quadów.
A propos chińszczyzny - rozebrałem niedawno swoją wyciągarkę (xtr 8000) i dla odmiany jestem miło zaskoczony.
Mam ją ~5,5 roku i nie zaglądałem do środka ani razu, spodziewałem się syfu, rdzy i wilgoci, a jest naprawdę nieźle, silnik w środku jak nowy, przekładnia czysta, sprzęgło się trochę zakleiło, bo praktycznie go nie używałem, do wymiany tylko sprężyna hamulca - załatwiłem hamulec ponad dwa lata temu i od tamtej pory używałem windy bez hamulca
Za to powłoka lakiernicza woła o pomstę do nieba, obłazi bardzo szybko, a aluminiowe podpory utleniają się dramatycznie, wyglądem przypominając powierzchnię księżyca robią to chyba z puszek po piwie królewskie...
6000 i 8000 sa do małych aut. Moja ma max 8 lat. Magnesy zwykłe, konstrukcja jak w maluchu prądnica tyle że jakosc 100 razy gorsza. Posklejałem je do kupy. Teraz je na śrubach skrece. Tam nawet farba złazi choc ja mam ja w pokrowcu od poczatku
Uciąg wyciągarki (a dokłądniej moment obrotowy) zależy od strumienia magnetycznego.
Jeżeli połamałeś magnesy, to licz się ze znacznym spadkiem uciągu.
Znajdź jakąś zajechane zwłoki za drobne i wymień silnik na uczciwy. Na ogół różnią się tylko wałkiem (płetwa albo wieloklin)
Ja tego używam sporadycznie o ile w ogóle - najlepiej to bym to wyje... tyle że mam wszystko wycięte żeby ten szajs wisiał na zderzaku i jest dziura jak nie powiem do czego
Ceny części zabijają - a jak pomysle ży kupuje za 400zł stojan klejony chyba klejem biurowy to mi we flakach sie przewraca
najlepiej by było trafic spaloną
A co do mocy, ja przypuszczam że te magnesy sie oderwały jakiś czas temu i darły po blachach wirnika temu ona się grzała ale moc nie brakowało dopiero jak się złamał to zablokował. Tam w ogóle szczelina powietrzna nie ma nawet milimetra. Stoczyłem troche stojan wkleiłem magnesy i zobaczymy co to zmieni. Szkoda że nie można ich przewiercić bo twarde jak cholera
Na olx jest pacjent co ma podobna chyba 8000 ale niby silnik spalonyl, zębatki zło tylko sterowanie działa i idiota chce 550zł
Leżał mi gdzieś dobry stojan. Albo nawet dwa
Mogę odkopać ze złomu, jak Ci zależy...
A szczelina między wirnikiem a magneśnicami ma być właśnie jak najmniejsza (ze względu na strumień magnetyczny).
Jak ją powiększyłeś, to na "dzień dobry" popsułeś (i tak złe) parametry silnika
Z tego się biorą opisy chińskich wyciągarek, że mają po 8-9KM, a przez ich ciulate wykonanie, większość prądu idzie w ciepło zamiast w strumień magnetyczny. Ale jak się przemnoży ampery przez wolty, to wychodzi imponująca wartość mocy
wiesz ratuje trupa jak moge. Wiem ze mabyc mała szczelina ale jakos musze upchnąc klejone magnesy. Cały zabieg to jedno wielkie gówno. Dzis to uruchomiłem niby działa ale na jałowym to nie testy. Jesli masz taki stojan podobny to chetnie kupie.
wiesz ratuje trupa jak moge. Wiem ze mabyc mała szczelina ale jakos musze upchnąc klejone magnesy. Cały zabieg to jedno wielkie gówno. Dzis to uruchomiłem niby działa ale na jałowym to nie testy. Jesli masz taki stojan podobny to chetnie kupie.
Weź to jakoś z grubsza zwymiaruj.
Albo zrób foto i dorysuj jakieś charakterystyczne liczby/odległości.
średnica stojana w środku ok 88,9mm
długość ok 114mm
średnica wirnika po blachach ok 64mm
wymiary podane bez drobnych
długość stojana raczej nie jest bardzo istotna bo magnesy są wklejone praktycznie na środku więc mozna go trochę przyciąć
silnik wyciągarki
wydaje mi sie że taki by mi nawet podszedł
[ Dodano: 2018-11-05, 20:09 ]
ok -temat ogarnięty - magnesy przyklejone - szczelina wyregulowana -kręci
Przeglądajcie silniki tak na wszelki wypadek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum