Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-12, 13:55
1996 "Coily" Samurai, czyli Samurai na sprężynach.
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
  Wysłany: 2011-01-14, 16:43   1996 "Coily" Samurai, czyli Samurai na sprężynach.

Rok 1996 przyniósł największe zmiany dla serii SJ. Nowy Samurai zawieszony został na sprężynach, co najłatwiej odróżnia go "od spodu" od poprzednika. Nowe sprężyny zawieszają niemal identyczne mosty, które teraz mają przełożenie 3,909 zamiast 3,727. Przełożenie reduktora zostało również zwiększone do 1,409 (poprzednio 1,302) w pozycji "H" oraz do 2,268 (poprzednio 2,123) przy przełożeniu terenowym "L"
Wiele uwagi poświęcono temu, by Samurai stał się bardziej komfortowym samochodem. Wygłuszenie komory silnika, nowe mocowania skrzyni biegów i nadwozia, przeprojektowana deska rozdzielcza, koło kierownicy, drzwi, konsola, przednie i tylne siedzenia, kilka innych "ekstrawaganckich" gadżetów oraz samo zawieszenie spowodowało przeniesienie tego auta do "wyższej klasy". Zmodyfikowane hamulce, wspomaganie kierownicy, wiatrak silnika, cewka zapłonowa, linka sprzęgła i nowy układ wydechowy wyciskają z auta jeszcze więcej możliwości. Zwiekszono także nieznacznie pojemność zbiornika paliwa oraz zbiornika płynu chłodzącego, a także poprawiono wytrzymałość nadwozia dzięki dodatkowym wzmocnieniom i bocznym belkom
Z zewnątrz solidnie wyglądające osłony, błotniki, grill i zderzaki wygładzające wygląd auta oraz przywołujące styl serii LJ kierunkowskazy i swiatła na przednich rogach powodują, że jest to chyba najlepiej wyglądająca wersja wśród dotychczasowych.
Nie wszystkie jednak fabryki Suzuki zmieniły dotychczas wytwarzane Suzuki Samurai na wersję z zawieszeniem na sprężynach, a także nie wszystkie instalują te same silniki. Japończycy ciągle używają silników 1-litrowych, a także 550cm3 12-zaworowy, 3-cylindrowy, z turbodoładowaniem, a także zmodernizowany 16-zaworowy MPFI 1300cm3 z dwoma wałkami rozrządu. ;-)
 
     
skowallo 
świeżak
Samurai 1.3



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-15, 16:20   

No proszę jaka ciekawostka :)

coily 2.jpg
Plik ściągnięto 516 raz(y) 81,16 KB

coily 1.jpg
Plik ściągnięto 522 raz(y) 51,06 KB

_________________

 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-15, 16:41   

No ucywilizowany samurai :D
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-01-16, 21:25   

Słyszałem o tym ale w życiu nie widziałem takiego nawet na allegro nawet rocznik 2000 jest na resorach :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-16, 21:29   

Jest na allegro oryginalny

[ Dodano: 2011-01-16, 21:32 ]
http://otomoto.pl/suzuki-...-C16275077.html
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2011-01-16, 21:36   

Ciekawe ciekawe :) tylko czy aby na pewno oryginał czy zmotane.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-16, 21:38   

Już widziałem nie jednego na allegro :P
 
     
LangLay 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin/Wwa
Wysłany: 2011-01-17, 01:36   

Ten oryginał, powyżej 96', najprościej rozpoznać po ramce szyby która nie ma zawiasów.
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-01-17, 13:33   

Od 96 w japonii tłukli na sprężynach, w hiszpanii na resorach.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
skowallo 
świeżak
Samurai 1.3



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-17, 17:45   

takie zakrycie tyłu z rurkami bym chętnie do mojego przytulił :D
Wygląda elegancko!
_________________

 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-17, 19:29   

kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-17, 20:31   

he he albo zrobić z blaszanki :D
 
     
kaczmarr_ 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 180
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2011-01-17, 21:19   

albert napisał/a:
kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz :-D


jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam :mrgreen:

A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;]
_________________
Samurai ZMOTA w trakcie
Vitara OBRZYNek ZMOTA 1.6 most Samurai 10" lift Simex 28" chlodnia na pace
MAZDA 323F 1.5 97r -LPG oszczednosci :D
AUDI A4 2000r 1.8T 150 QUATTRO
KTM EXC 200 1998r
niebawem CBR F4 2000r
 
 
     
skowallo 
świeżak
Samurai 1.3



Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 11
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-18, 14:11   

no w patrolu, a patrolu gr - ROBI DOBRZE :D
_________________

 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-18, 18:29   

kaczmarr_ napisał/a:
albert napisał/a:
kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz :-D


jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam :mrgreen:

A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;]


Różnica będzie ale nie wielka , dwa sztywne mosty robią swoje :-x
 
     
tomek stasiak 
zapaleniec
Tomi



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 281
Skąd: ESI
Wysłany: 2011-01-18, 22:51   

no mój na resorkach troche trzesie zwłaszcza jak ziemia jest zmarznieta a co będzie jak zmienie polibusze?i jeszcze wieszaki zastanawiam sie czy bedzie duza różnica :shock:
Ostatnio zmieniony przez corny 2011-01-18, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-18, 23:13   

u mnie tez trzesawicho, habrowalem resory - sztywne jak sztywny pal azji, dolozylem pioro
to robi swoje
:mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2011-01-18, 23:21   

Suzuka 4x4 napisał/a:
kaczmarr_ napisał/a:
albert napisał/a:
kilka plaskowniczkow i migo-mat i wampirki i masz :-D


jezeli chodzi ci o rekawice wampirki to do spawania z calego serca NIE polecam :mrgreen:

A jezeli chodzi o sprezyny w suce.. Z wielka checia bym sie przejechal po wybojach zobaczyc czy chociaz takie zaieszenie dobrze robi w tym aucie ;]


Różnica będzie ale nie wielka , dwa sztywne mosty robią swoje :-x


a jeździłeś suka na springu ??

[ Dodano: 2011-01-18, 23:28 ]
tomek stasiak napisał/a:
no mój na resorkach troche trzesie zwłaszcza jak ziemia jest zmarznieta a co będzie jak zmienie polibusze?i jeszcze wieszaki zastanawiam sie czy bedzie duza różnica :shock:


zmiana polibuszy owszem wpłynie nieznacznie ale zawsze ( chyba bardziej psychicznie haha ) a wieszaki nie maja nic do komfortu chyba ze dłuższe i założysz większe oponki mniej ciśnienia i będzie prawie jak w GR'e hahah
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-19, 00:28   

masz racje, mozna poparzyc lapy. wampirki to do grabienia lisci sa dobre, lepiej zalozyc cos bardziej odpowiedniejszego, a wybór to jest
pozdro
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-01-19, 14:17   

tak jeździłem a co ??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.