Wysłany: 2013-12-09, 11:44 Jak powinien być złożony wał napędowy.
Chciałbym się dowiedzieć, jak poprawnie powinien być złożony wał napędowy tylni, bo dostałem informacje od Kostucha, że wał powinien być lekko skręcony, jeśli flansze mostu i reduktora nie sa idealnie równoległe. Chodzi mi o skręcenie względem tej linii na wielowpuscie
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-09, 11:48
ja nie czaję zapytania, na wieloklinie powinieneś mieć nabite strzałki, kropki inne wskazówki mówiące jak powinien być złożony. Mi się zdaje że widełki powinny być równo z przodu i z tyłu wału...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Właśnie, ja też nie mam, żadnych znaków, a wał wibruje jak opętany. i próbowałem go kręcić tak, żeby widełki były równolegle i z jednej i drugiej, ale nadal coś nie tak. Podjadę do metcompa i spytam ich też o to.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 00:10
Sugerujesz że zakład wyważający wały złożył wał niepoprawnie i go wyważył w niepoprawnym układzie? To słabo by świadczyło o tym zakładzie, ale w sumie sam się nadziałem na takich "profesjonalistów" więc wszystko możliwe.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-10, 01:05
Po akcjach Sama z niekompetentnymi fachowcami od wałów, można śmiało stwierdzić że Sam jest specjalistą w dziedzinie wałów pędnych więc jak Sam mówi że jest źle złożony to tak jest!!!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 06:44
nie no, yenko :D zawstydzasz mnie, autorytetem jestem żadnym, ale nawet ten gość na filmiku z kilku postów wyżej mówi, że inne ułożenie flansz niż równoległe powoduje nieprawidłowy rozkład sił, który może doprowadzić do uszkodzenia elementów napędu i skrzyni.
Jedyne co to słyszałem o składaniu wałów obróconych o 180 stopni czyli wciąż flansze są równolegle. Ponoć pomaga to na małe luzy na wieloklinie, ale dobija wał do reszty. Później już tylko regeneracja.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-10, 09:45
W niektórych samochodach, najpewniej z braku możliwości ustawienia równoległości płaszczyzn flansz stosuje się przesunięcie kątowe widełek, tak mają przednie wały np. w disco i g-wagenie.
Widziałem kiedyś tabelkę (chyba z resztą Kostuch linkował) jakie przesunięcie stosować dla jakiej odchyłki.
Sam,
To nie jest takie proste i oczywiste.
Widełki mają być w jednej płaszczyźnie tylko gdy flansze są do siebie równoległe.
Jeżeli nie są równoległe (w jednej lub dwóch płaszczyznach), to kompensuje się to właśnie skręceniem na wieloklinie.
W gelendzie tylny wał był jeżeli dobrze pamiętam skręcony fabrycznie 78 stopni.
Przy liftowaniu raczej wszyscy olewają ten problem a potem jest płacz, że wibruje i trzęsie
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 22:06
zaraz zaraz, rozmawiamy globalnie o wałach, czy o wale samuraiowym? Jeśli globalnie o wałach to moja wiedza jest zupełnie zerowa i nie zabieram głosu. Jeśli o wale Samuraiowym to jednak będę podtrzymywał swoje teorie ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-11, 07:20
pacol napisał/a:
Ogólnie na przyszłość, żeby ludzie nie zapominali, że trzeba znaczyć wał przed rozkładaniem i jak składać.
Słusznie waść powiadasz, polać mu wina i jadła nie żałować!
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
zaraz zaraz, rozmawiamy globalnie o wałach, czy o wale samuraiowym? Jeśli globalnie o wałach to moja wiedza jest zupełnie zerowa i nie zabieram głosu. Jeśli o wale Samuraiowym to jednak będę podtrzymywał swoje teorie ;)
Globalnie o wałach, a o samuraiowych w szczególności
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-12, 11:06
hmm a sprawdzałeś te próby i błędy na żywym organizmie czy na jakieś wyważarce? Przepraszam, że się tak czepiam, ale moim zdaniem to drobiazg w sumie (zetrzeć smar i znaleźć kropki), a odpuszczanie takiej pierdoły może skutkować o niebo większymi konsekwencjami w przyszłości. Lubię jak rzeczy są zrobione po Bożemu, a nie "na oko" zwłaszcza, że wiedza zgromadzona na tym forum jest ogólnodostępna i inni mogę z niej korzystać w przyszłości.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum