Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak powinien być złożony wał napędowy.
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-09, 11:44   Jak powinien być złożony wał napędowy.

Chciałbym się dowiedzieć, jak poprawnie powinien być złożony wał napędowy tylni, bo dostałem informacje od Kostucha, że wał powinien być lekko skręcony, jeśli flansze mostu i reduktora nie sa idealnie równoległe. Chodzi mi o skręcenie względem tej linii na wielowpuscie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-09, 11:48   

ja nie czaję zapytania, na wieloklinie powinieneś mieć nabite strzałki, kropki inne wskazówki mówiące jak powinien być złożony. Mi się zdaje że widełki powinny być równo z przodu i z tyłu wału...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-09, 11:54   

tutaj masz film http://www.acksfaq.com/driveshaftvideo.htm
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-09, 11:58   

Właśnie, ja też nie mam, żadnych znaków, a wał wibruje jak opętany. i próbowałem go kręcić tak, żeby widełki były równolegle i z jednej i drugiej, ale nadal coś nie tak. Podjadę do metcompa i spytam ich też o to.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-09, 14:01   

Dobrze ze dowiedzialem sie jak sklada wal po fakcie :)
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-09, 21:59   

Dałem dziś widełki na wale względem siebie przesunięte o 90 stopni i jest prawie malina.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-09, 22:02   

pacol napisał/a:
Dałem dziś widełki na wale względem siebie przesunięte o 90 stopni i jest prawie malina.


hmm to trochę jak lanie "gęstszego" oleju, żeby silnik nie brał... na chwilę pewnie pomoże, docelowo remont Cię nie minie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-10, 00:06   

Nie o to chodzi, ja mówię, że on był wyważany do takiej pozycji, więc nie wiem czemu ma mnie remont czekać.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 00:10   

Sugerujesz że zakład wyważający wały złożył wał niepoprawnie i go wyważył w niepoprawnym układzie? To słabo by świadczyło o tym zakładzie, ale w sumie sam się nadziałem na takich "profesjonalistów" więc wszystko możliwe.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-10, 01:05   

Po akcjach Sama z niekompetentnymi fachowcami od wałów, można śmiało stwierdzić że Sam jest specjalistą w dziedzinie wałów pędnych więc jak Sam mówi że jest źle złożony to tak jest!!!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 06:44   

nie no, yenko :D zawstydzasz mnie, autorytetem jestem żadnym, ale nawet ten gość na filmiku z kilku postów wyżej mówi, że inne ułożenie flansz niż równoległe powoduje nieprawidłowy rozkład sił, który może doprowadzić do uszkodzenia elementów napędu i skrzyni.

Jedyne co to słyszałem o składaniu wałów obróconych o 180 stopni czyli wciąż flansze są równolegle. Ponoć pomaga to na małe luzy na wieloklinie, ale dobija wał do reszty. Później już tylko regeneracja.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-10, 09:45   

W niektórych samochodach, najpewniej z braku możliwości ustawienia równoległości płaszczyzn flansz stosuje się przesunięcie kątowe widełek, tak mają przednie wały np. w disco i g-wagenie.
Widziałem kiedyś tabelkę (chyba z resztą Kostuch linkował) jakie przesunięcie stosować dla jakiej odchyłki.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-10, 11:41   

Sam,
To nie jest takie proste i oczywiste.
Widełki mają być w jednej płaszczyźnie tylko gdy flansze są do siebie równoległe.
Jeżeli nie są równoległe (w jednej lub dwóch płaszczyznach), to kompensuje się to właśnie skręceniem na wieloklinie.
W gelendzie tylny wał był jeżeli dobrze pamiętam skręcony fabrycznie 78 stopni.
Przy liftowaniu raczej wszyscy olewają ten problem a potem jest płacz, że wibruje i trzęsie :-)

Lektura dla dociekliwych
http://www.klein-gelenkwe...mid=117&lang=en
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-10, 22:06   

zaraz zaraz, rozmawiamy globalnie o wałach, czy o wale samuraiowym? Jeśli globalnie o wałach to moja wiedza jest zupełnie zerowa i nie zabieram głosu. Jeśli o wale Samuraiowym to jednak będę podtrzymywał swoje teorie ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-10, 23:39   

Ogólnie na przyszłość, żeby ludzie nie zapominali, że trzeba znaczyć wał przed rozkładaniem i jak składać.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-11, 07:20   

pacol napisał/a:
Ogólnie na przyszłość, żeby ludzie nie zapominali, że trzeba znaczyć wał przed rozkładaniem i jak składać.


Słusznie waść powiadasz, polać mu wina i jadła nie żałować!
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-11, 10:32   

SamNaSamZSam napisał/a:
zaraz zaraz, rozmawiamy globalnie o wałach, czy o wale samuraiowym? Jeśli globalnie o wałach to moja wiedza jest zupełnie zerowa i nie zabieram głosu. Jeśli o wale Samuraiowym to jednak będę podtrzymywał swoje teorie ;)

Globalnie o wałach, a o samuraiowych w szczególności :-)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-12-11, 18:21   

pacol napisał/a:
Ogólnie na przyszłość, żeby ludzie nie zapominali, że trzeba znaczyć wał przed rozkładaniem i jak składać.


doczyść dokładnie wieloklin ze smaru to znajdziesz znaczniki ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
pacol 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 119
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-12-12, 10:47   

Już nie potrzeba metodą prób i błędów, już znalazłem pozycje na wielowpuście.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-12, 11:06   

hmm a sprawdzałeś te próby i błędy na żywym organizmie czy na jakieś wyważarce? Przepraszam, że się tak czepiam, ale moim zdaniem to drobiazg w sumie (zetrzeć smar i znaleźć kropki), a odpuszczanie takiej pierdoły może skutkować o niebo większymi konsekwencjami w przyszłości. Lubię jak rzeczy są zrobione po Bożemu, a nie "na oko" zwłaszcza, że wiedza zgromadzona na tym forum jest ogólnodostępna i inni mogę z niej korzystać w przyszłości.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.