Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Maj 2012 Posty: 159 Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-11-03, 07:14 Zardzewialy bak
Witam,
Udalo mi sie nabyc "nowy" bak z zewnatrz ptaktycznei nowka sztuka - jednak w srodku ....... - musial dlugi czas stac pusty i rdza zrobila swoje. Mam pytanie czy znacie jakies skuteczne patenty na oczyszczenie go z rdzy wewnatrz ?
_________________ 1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-03, 08:04
z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:
• Odrdzewiacz w płynie ok. 500ml.
• Nakrętki(jakieś małe np.: m6), podkładki, śrubki, kulki od łożysk, kamyki itp.
• Olej napędowy
• Trochę benzyny ok. 500ml.
1. Na początku wyjmujemy bak z ramy.
2. Teraz gdy mamy wyjęty bak, wylewamy z niego resztki benzyny.
3. Do baku wlewamy odrdzewiacz oraz wsypujemy małe nakrętki, podkładki, kulki od łożysk co mamy pod ręką, byle było w miarę czyste.
4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.
5. Po ok. 10- 15 minutach potrząsania wylewamy z baku odrdzewiacz z elementami metalowymi.
6. Teraz będziemy płukać bak z resztek rdzy. W tym celu wlewamy do baku olej napędowy lub benzynę, ja lałem ON bo mam pod ręką duże ilości. Wrzucamy też nakrętki itp. tylko czyste! Teraz znowu mieszamy, trzepiemy na boki bakiem. Wylewamy zawartość.
7. Wlewamy jeszcze raz ropę lub benzynę i płuczemy kilka razy (tym razem bez nakrętek i podkładek).
8. Na koniec płuczemy bak czystą benzyną (ok 500ml) i wylewamy. (...)"
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:
4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.
Ja znam ten patent, ale też wyczytałem, że żeby się nie męczyć, bak taśmą klejącą czy czymś innym przymocować do małej betoniarki i puścić :)
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
wystarczy cienka dysza zagięta do piaskowania takich właśnie tematów.
W mińsku Mazowieckim jest "zawodnik" który robi takie rzeczy.
jutro postaram się podesłac tel do gościa.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-03, 12:23
Heh kolega kupił bak za x zł, a po tych zabiegach co mu tutaj proponujecie wyjdzie w cenie fabrycznie nowego, a i tak pewnie po pół roku zacznie przeciekać bo ruda zrobiła swoje.
Albo domatorskie metody żwirowo betoniarkowe, albo zakup fabrycznie nowego zbiornika jak nie od Samcia bo za drogi to od tico/cc - było kilka tematów z motankiem. Tako rzecze Zaratustra ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-03, 13:26
tak na marginesie, myślałem co by sobie samemu bak wystrugać, bo przy obecnym stanie paliwa w moim oryginalnym baku, niedługo będę mógł używać go jako przycisk do papieru, ewentualnie tor przeprawowo-turystyczny dla chomika
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-11-27, 12:28
A gdyby tak wyspawać z nierdzewki na podobieństwo oryginału. Przełożyc pływak i cieszyc się do końca zycia. Coraz bardziej ide w tym kierunku. Oslona zbiornika oryginalna rozeszła się po 13latach oryginał w serwisie suzuki 600PLNów więc zafundowałem autku aluminiowa nówke za pół ceny oryginału. Teraz myślę nad zbiornikiem, Jakies uwagi, pomysły....
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum