Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zardzewialy bak
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-11-03, 07:14   Zardzewialy bak

Witam,
Udalo mi sie nabyc "nowy" bak z zewnatrz ptaktycznei nowka sztuka - jednak w srodku ....... masakra - musial dlugi czas stac pusty i rdza zrobila swoje. Mam pytanie czy znacie jakies skuteczne patenty na oczyszczenie go z rdzy wewnatrz ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-03, 08:04   

z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:

• Odrdzewiacz w płynie ok. 500ml.
• Nakrętki(jakieś małe np.: m6), podkładki, śrubki, kulki od łożysk, kamyki itp.
• Olej napędowy
• Trochę benzyny ok. 500ml.

1. Na początku wyjmujemy bak z ramy.

2. Teraz gdy mamy wyjęty bak, wylewamy z niego resztki benzyny.

3. Do baku wlewamy odrdzewiacz oraz wsypujemy małe nakrętki, podkładki, kulki od łożysk co mamy pod ręką, byle było w miarę czyste.

4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.

5. Po ok. 10- 15 minutach potrząsania wylewamy z baku odrdzewiacz z elementami metalowymi.

6. Teraz będziemy płukać bak z resztek rdzy. W tym celu wlewamy do baku olej napędowy lub benzynę, ja lałem ON bo mam pod ręką duże ilości. Wrzucamy też nakrętki itp. tylko czyste! Teraz znowu mieszamy, trzepiemy na boki bakiem. Wylewamy zawartość.

7. Wlewamy jeszcze raz ropę lub benzynę i płuczemy kilka razy (tym razem bez nakrętek i podkładek).

8. Na koniec płuczemy bak czystą benzyną (ok 500ml) i wylewamy. (...)"
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
mhabm 
świeżak
praktyczny



Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-03, 08:10   

Może tak jak w motocyklach - nasyp żwiru, wlej trochę wody i potrzęś tym koktajlem 8-)
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2013-11-03, 08:35   

Cala operacja moze byla by skuteczna ale wewnatrz samuraiowego jest ta wewnatrzna przegroda i tam bedzie raczej trudno wyczyscic a metoda
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-03, 10:03   

manias79 napisał/a:
z jednego forum, sprawa dotyczy baku paliwa od "komara", stąd podane ilości płynów należy zwiększyć dwu, może trzykrotnie: "(...)
Do wykonania będziemy potrzebowali:


4. Zatykamy wlew paliwa, bierzemy bak w ręce i energicznie ruszamy bakiem aby wrzucone elementy oczyściły bak z rdzy. Mieszamy… mieszamy… kręcimy… potrząsamy... itd.


Ja znam ten patent, ale też wyczytałem, że żeby się nie męczyć, bak taśmą klejącą czy czymś innym przymocować do małej betoniarki i puścić :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-03, 10:11   

I odrdzewiacz polecam dużo dłużej potrzymać w takim baku bo 15 - 20 min to nic nie zrobi. Polecam patent z betoniarką i kilka godzin z odrdzewiaczem.
 
     
Siwy79 
świeżak


Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Okolice Siedlec
Wysłany: 2013-11-03, 10:45   

A ja bym spróbował najzwyczajniej w świecie wypiaskowac.
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-03, 10:51   

a jakbyś chciał piaskować bak w środku? Trochę niewygodny dostęp według mnie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-03, 11:01   

raczej się nie da wypiaskować baku w środku tzn da się ale trzeba by go rozciąć na dwie połówki i wtedy wypiaskować a potem zespawać z powrotem.
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-03, 11:21   

yenko napisał/a:
raczej się nie da wypiaskować baku w środku tzn da się ale trzeba by go rozciąć na dwie połówki i wtedy wypiaskować a potem zespawać z powrotem.


A to jest chyba najlepszy pomysł, tylko trzeba pamiętać by ciąć raczej brzeszczotem, bo kątówką można troche na siebie zwrócić uwagę :D
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-03, 11:33   

EE zalewasz wodą kilka razy i nie ma oparów. Tylko sprawdzić trzeba wczesniej czy napewno już nic się nie zapali
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-03, 11:36   

osgood napisał/a:


A to jest chyba najlepszy pomysł, tylko trzeba pamiętać by ciąć raczej brzeszczotem, bo kątówką można troche na siebie zwrócić uwagę :D



:mrgreen:
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-11-03, 11:40   

A jak myślicie ile by musiał stać bak wykręcony i pusty w garażu aby całkowicie opary odparowały ? Tydzień ? Miesiąc ?
 
     
Siwy79 
świeżak


Dołączył: 29 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Okolice Siedlec
Wysłany: 2013-11-03, 12:11   

wystarczy cienka dysza zagięta do piaskowania takich właśnie tematów.
W mińsku Mazowieckim jest "zawodnik" który robi takie rzeczy.
jutro postaram się podesłac tel do gościa.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-03, 12:23   

Heh kolega kupił bak za x zł, a po tych zabiegach co mu tutaj proponujecie wyjdzie w cenie fabrycznie nowego, a i tak pewnie po pół roku zacznie przeciekać bo ruda zrobiła swoje.

Albo domatorskie metody żwirowo betoniarkowe, albo zakup fabrycznie nowego zbiornika jak nie od Samcia bo za drogi to od tico/cc - było kilka tematów z motankiem. Tako rzecze Zaratustra ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-11-03, 13:26   

tak na marginesie, myślałem co by sobie samemu bak wystrugać, bo przy obecnym stanie paliwa w moim oryginalnym baku, niedługo będę mógł używać go jako przycisk do papieru, ewentualnie tor przeprawowo-turystyczny dla chomika
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-03, 20:23   

A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-04, 00:20   

moziembl napisał/a:
A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.


Tylko, ze bak w kawalkach wyssie przez wezyk paliwa :-)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-05, 07:21   

osgood napisał/a:
moziembl napisał/a:
A ja proponuje wypiaskować z zewnątrz i cały wylaminować żywicą i płótnem szklanym powinno na długo starczyć.


Tylko, ze bak w kawalkach wyssie przez wezyk paliwa :-)



Tak to jest problem, ale po piaskowaniu można bak wysmarować towotem wylaminować połowę i zdjąć później drugą i będzie gotowa forma.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-11-27, 12:28   

A gdyby tak wyspawać z nierdzewki na podobieństwo oryginału. Przełożyc pływak i cieszyc się do końca zycia. Coraz bardziej ide w tym kierunku. Oslona zbiornika oryginalna rozeszła się po 13latach oryginał w serwisie suzuki 600PLNów :shock: więc zafundowałem autku aluminiowa nówke za pół ceny oryginału. Teraz myślę nad zbiornikiem, Jakies uwagi, pomysły.... :lol:
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.