Wysłany: 2013-12-12, 22:22 Wzmocnienie reduktora przy 4.16 ?
Cześć!
Mam już cały zestaw 4.16 z USA, i powoli chciałem się zabierać za montaż.
To co planowałem ponadto - wymiana poduszek na te z fiesty oraz 5 nowych łożysk no i świeża oliwa.
Ktoś mi jednak zasugerował, że powinno się wzmocnić konstrukcję obudowy przy takich przełożeniach...
Wcześniej się z tym nie spotkałem, widziałem że trzeba dla 6.5 nawet ją osłabić bo choinka nie wejdzie dodatkowa.
Jak to się ewentualnie robi i czy faktycznie jest zalecane?
Na chłopski rozum wydaje mi się że przy dużych kołach - przeciążenia na seryjnym są większe niż przy 4.16 ale mogę się mylić...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-12, 22:33
Sławek ma ładną fotogalerię z takim wzmocnieniem obudowy. Nie wiem czy są dostępne takie gotowe wzmocnienia czy to typowe samoróbki, ale ogólnie pewnie nie zaszkodzi założyć choć sporo użytkowników forum posiadających 4,16 na pokładzie chyba takich dodatkowych wzmocnień nie ma, albo przynajmniej się nimi nie chwaliło dotychczas ;)
Myślę, że tak jak koledzy wyżej zauważyli, kluczowe będą pozostałe podzespoły - silnik, przełożenia w mostach, wielkość kół.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
jakie koła zakładasz jeśli 31 cali to nie wzmacniaj niema sensu juśli 33 to wzmacniaj , ja mam 33 nie mam wzmocnionego niby się nic nie dzieje ale teraz przez zime wzmocnie tak na wszelki wypadek,
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 22:56
Wzmocnienia są dostępne, oczywiście w USA Jak ma się możliwości i trochę talentu można sobie samemu wystrugać. Warto założyć taki "koszyk", tutaj temat który to potwierdza - http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=38851.
Koła jakie mam to kopia simex 235/75 15" - jak mierzycie te cale - wysokość opony /2.54 - ta zależy też od szerokości felgi - inna będzie na 6,5 cala szerokiej inna na 8 cali itd - bo się oponka rozszerza... ?
No to jak coś to pewnie łapa padnie pierwsza lub poduszka.
Silnik seria 1.3 mosty i przełożenia oryginał - szerokie mosty bez blokad i sprzęgiełek.
Fajna taka kołyska - faktycznie Krzykku mógłby odpalić spawarkę i diaksa : ) pewnie parę sztuk by zeszło...
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum