Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wzmocnienie reduktora przy 4.16 ?
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2013-12-12, 22:22   Wzmocnienie reduktora przy 4.16 ?

Cześć!

Mam już cały zestaw 4.16 z USA, i powoli chciałem się zabierać za montaż.
To co planowałem ponadto - wymiana poduszek na te z fiesty oraz 5 nowych łożysk no i świeża oliwa.
Ktoś mi jednak zasugerował, że powinno się wzmocnić konstrukcję obudowy przy takich przełożeniach...
Wcześniej się z tym nie spotkałem, widziałem że trzeba dla 6.5 nawet ją osłabić bo choinka nie wejdzie dodatkowa.

Jak to się ewentualnie robi i czy faktycznie jest zalecane?

Na chłopski rozum wydaje mi się że przy dużych kołach - przeciążenia na seryjnym są większe niż przy 4.16 ale mogę się mylić...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-12, 22:26   

Przy seryjnym silniku, czy nawet jakimś Baleno, zakładając, że koła to nie są jakieś giganty (powyżej 33"), to nie musisz nic wzmacniać.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-12, 22:27   

W USA robią też wzmocnienia.Przy 4.16 są zakładane przeważnie większe koła,więc są większe przeciążenia.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-12, 22:33   

Sławek ma ładną fotogalerię z takim wzmocnieniem obudowy. Nie wiem czy są dostępne takie gotowe wzmocnienia czy to typowe samoróbki, ale ogólnie pewnie nie zaszkodzi założyć choć sporo użytkowników forum posiadających 4,16 na pokładzie chyba takich dodatkowych wzmocnień nie ma, albo przynajmniej się nimi nie chwaliło dotychczas ;)

Myślę, że tak jak koledzy wyżej zauważyli, kluczowe będą pozostałe podzespoły - silnik, przełożenia w mostach, wielkość kół.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-12-12, 22:55   

jakie koła zakładasz jeśli 31 cali to nie wzmacniaj niema sensu juśli 33 to wzmacniaj , ja mam 33 nie mam wzmocnionego niby się nic nie dzieje ale teraz przez zime wzmocnie tak na wszelki wypadek, ;-)
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-12, 22:56   

Wzmocnienia są dostępne, oczywiście w USA :mrgreen: Jak ma się możliwości i trochę talentu można sobie samemu wystrugać. Warto założyć taki "koszyk", tutaj temat który to potwierdza - http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=38851.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2013-12-13, 22:09   

Koła jakie mam to kopia simex 235/75 15" - jak mierzycie te cale - wysokość opony /2.54 - ta zależy też od szerokości felgi - inna będzie na 6,5 cala szerokiej inna na 8 cali itd - bo się oponka rozszerza... ?

No to jak coś to pewnie łapa padnie pierwsza lub poduszka.
Silnik seria 1.3 mosty i przełożenia oryginał - szerokie mosty bez blokad i sprzęgiełek.


Fajna taka kołyska - faktycznie Krzykku mógłby odpalić spawarkę i diaksa : ) pewnie parę sztuk by zeszło... :->
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-13, 22:13   

http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html

przelicz sobie
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Art 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 118
Skąd: Piastów
Wysłany: 2013-12-13, 23:22   

Dzięki,

No to chyba razem z rzeźbą bieżnika mam jakieś 31" więc poduchy tylko polecą nowe od fiesty bo mocniejsze i tyle...

Dzięki za posty raz jeszcze!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-14, 08:45   

trailtough ma w swojej ofercie jeszcze taki zestaw wzmacniający łapy ramy http://www.trailtough.com...chk=1&Itemid=53
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.