Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wiatrak chlodnicy
szyszekCK 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-01, 11:29   wiatrak chlodnicy

Czy jest jakiś sprawdzony wiatrak elektryczny który pasuje p&p do samuraia 1.3 gaznik? Czy trzeba samemu radzić i modzić? A i jeśli taki temat był to prosze o link bo ja nie znalazłem :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-01, 12:34   

tzn chcesz przejść z wiskozy na wentylator elektryczny, załączany z czujnika?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
szyszekCK 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-01, 12:41   

Tak tak, wlasnie tak
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-01, 13:08   

szyszekCK napisał/a:
Tak tak, wlasnie tak


plug&play to on nie jest, ale łatwo zamontować i dość tani klik
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-01, 13:11   

wiesz co, jestem na etapie przerabiania u siebie.
Nie ma nic plug and play.

Jeśli chcesz mieć załączaną elektrownię z czujnika, to musisz mieć gdzie ten czujnik wkręcić, a przy seryjnym układzie chłodzenia Suzuki takiego miejsca nie ma.

Wentylator możesz sobie wymierzyć i wstawić następnie właściwie co chcesz, co będzie pod ręką itd.

Ja zastosowałem dwa wentylatory ssące, średnica 10 cali. około 85 zł sztuka na alledrogo. Dwa dlatego, że też zmieniam chłodnicę na taką z Peugeota 205.
Dany z Legionowa od nas z forum takie wentylatory stosuje u siebie i nie pisał źle o nich, stąd też takie wybrałem do siebie.

Elektrykę podłączysz we własnym zakresie jak potrafisz (przez przekaźnik najlepiej).

Powodzenia.

[ Dodano: 2013-11-01, 13:13 ]
Te same wentylatory mam u siebie co pisze osgood z tym że u mnie jest mniejsza średnica.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-01, 20:34   

Nowy tu jesteś więc proponuje zawsze przed zadaniem pytania użyć funkcji szukaj :) :) :)
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1920

To forum to naprawdę kopalnia wiedzy :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-11-01, 21:24   

ponoć sprawna wiskoza "lepsza" od elektryka. Czemu zmieniasz?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-01, 21:47   

Zależy, kwestia jest taka że jak ktoś topi auto po klamki to wiskoza robią niezłą "sieczke" pod wodą. Przy elektryku wystarczy pyknąć przełącznik :mrgreen: Co do SPAL'a to brat ma w UAZ'ie i sobie chwali.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
szyszekCK 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-02, 12:48   

Na wiskozie nie dogrzewa mi sie samochod a kozystam tez z niego na dojazd do pracy. To ze elektryke musze sam dorabiac to wiedzialem i nie bedzie z tym problemu. Myslalem ze mize jest taki opcja ze np ze swifta pasuje tak ze zakladamy i pasuje. Ale skoro trzeba troszke rzezbuc to cos wyrzezbie:-) dzieki wielkie za pomoc. A szukajki uzywalem ale nie znalazlem nic co by mi pomoglo:-)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-02, 14:01   

Jak Ci sie nie dogrzewa to nie wina wisko tylko termostatu może masz włożony letni, albo w ogóle nie działa. Ja zmieniam na zimę i na lato.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
szyszekCK 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-02, 17:02   

moziembl napisał/a:
Jak Ci sie nie dogrzewa to nie wina wisko tylko termostatu może masz włożony letni, albo w ogóle nie działa. Ja zmieniam na zimę i na lato.
termostat jest ale zimowy czy letni? Pierwsze słysze o takim rozwiązaniu :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-11-02, 17:13   

Zobacz na jakiej temperaturze się otwiera. Powinno być na nim wybite.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-11-02, 18:15   

Tak, do samca są dwa termostaty na 82 stopnie na lato, i 88 stopni na zimę, poza tym w samurai-u jest problem ze wskaźnikiem temperatury mimo pełnej temperatury wskazuje 1/4 ja rozwiązałem ten problem instalując dodatkowy zegar.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-02, 19:35   

moziembl napisał/a:
...poza tym w samurai-u jest problem ze wskaźnikiem temperatury mimo pełnej temperatury wskazuje 1/4 ...


to jest problem raczej z instalacją elektryczną, a konkretnie z przewodem plusowym, który po prostu jest o zbyt małym przekroju, ja poprawiłem całą instalację i wszelkie problemy zniknęły tj. żaden odbiornik nie wpływa na inny np. przedtem gdy włączałem dmuchawę to wyraźnie wolniej chodziły mi wycieraczki i zegarek nieco przygasał, teraz wszystko jest jak powinno być, wskaźnik też wędruje wyżej niż przedtem :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 19:52   

A nie słyszał ktoś, że te wskaźniki mają normę nie w środku skali.
 
 
     
osgood 
rozgadany
mechanik



Wiek: 41
Dołączył: 16 Mar 2013
Posty: 113
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-02, 21:31   

Hałas napisał/a:
A nie słyszał ktoś, że te wskaźniki mają normę nie w środku skali.


ale, chyba nie 1/4 :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-11-02, 23:35   

Obiegowa opinia mówi o 1/3 ale nigdy nie miałem ambicji mierzyć linijką czy na pewno
 
 
     
szyszekCK 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 24
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-11-02, 23:55   

U mnie na trasie delikatnie wychyla a w miescie 1/4 wskaznika
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-03, 12:53   

Wskaźnik temperatur na 1/4 skali to raczej standard, czasem tylko podskoczy wyżej.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-11-03, 13:57   

ja to wam się dziwię z tymi wskaźnikami co roku ta sam orkiestra 1/2, 1/4 Kup cie sobie normalne wskaźniki a nie przegadujcie się . :mrgreen:
Temp. ma byc koło 90 a czy wtedy jest 1/4 czy 5/8 to w d.... krowie.
Napisał ktoś wyżej że mu nie dogrzewa -to wina termostatu ja założyłem zimowy jakieś dwa miesiace temu i jest ok dodatkowo pompę wymieniłem bo padła. Na starej została połowa łopatek. Teraz temp. praktycznie w miejscu stoi.
Zastanawiam sie też jak w lecie będzie zachowywał się ten termostat. Jak będzie gotowało to wrócę do 82.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.