Wysłany: 2011-01-28, 12:24 Montaż wyciągarki, Płyty pod wyciągarki
Kupiłem wyciągarkę i mam problem z montażem. Nie wiem czy lepiej przedłużyć ramę na śrubach do oryginalnych otworów czy lepiej przyspawać na stałe.
Jeśli macie jakieś zdjęcia jak zamontowaliście wyciągarki proszę wkleić, z góry dziękuje :)
jest jeszcze opcja wspawać nakrętki do profilu i przykręć na ośmiu śrubach (po cztery na jedną strone zamiast dwóch) ;]
ja się jeszcze waham czy przykręcić przedłużenia i przyspawać płytę czy przyspawać przedłużenia a płytę przykręcić....
Tak jak obiecałem wklejam zdjęcia z zamontowania wyciągarki.
Zderzak jaki mam na aucie (zderzak skrzynkowy zrobiony przez Suzukownie) także do niego przykręcona wyciągarka na śrubach dostarczonych w zestawie.
Problem największy dla mnie, ze względu na brak warsztatu w którym mógłbym bezkarnie ciąć w stali, okazał się w zderzaku, w przednim otworze, przez który należy przepuścić linę. Otwór był wycięty na wyciągarkę z szerokim bębnem, a ja kupiłem wyciągarkę z wąskim bębnem. Nie miałem do czego przykręcić rolek (prowadnic). Z pomocą przyszedł kolega z forum ZAJXT, który po pierwsze dał mi kawałek blachy, a po drugie wyciął w środku otwór pod wymiar rolek do wyciągarki. Ten element kończy na chwilę obecną dosychać i za chwilę już zostanie przykręcony do auta.
Janpol, od którego kupiłem wyciągarkę polecił, żeby puszkę przekaźników zamontować pod maską. Tak też decyduję się zrobić. Kupiłem dodatkowe przewody przekrój 25mm2 i panowie z hurtowni elektrycznej w Warszawie, "praską" bardzo fajnie zacisnęli konektory.
Na puszkę przekaźników, zrobiłem mocowania z miejscem na hebel. Mocowanie przekaźników do stelaża, wygląda tak, że wykorzystuje oryginalne mocowania puszki przekaźników. Jak stelaż przesunę bliżej nadkola, to fabryczny podnośnik zmieści się na swoje oryginalne mocowanie.
Żeby wywiercić w zderzaku w odpowiednich miejscach otwory na śruby, zrobiłem kopię podstawy wyciągarki z grubej tektury z otworami pod śruby. Według tego szablonu wierciłem. Śruby w otwory weszły idealnie.
Centrowanie płyty z rolkami przed wyciągarką.
Tak wygląda na gotowo pod maską puszka przekaźników z heblem.
A tak przód auta, jeszcze bez prowadnic, uzupełnię fotki jak przykręcę płytę z rolkami.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
tytus prosta sprawa, wymierz dokladnie gdzie bedziesz miał przekaznik od wyciagary , samuraj ma te same wymiary, metrowka i dzida. U mnie przekaznik przy wyciagarce wiec krotkie kable do aku , duzo nie poszlo. okolo 1.5 mi , no ale maverick ma troche dalej wiec trzeba dodac w ktorym miejscu beda przekazniki
przeciez wiem, ze dasz rade
jak nie Ty , to kto?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
no ja właśnie planuje zamontować tak jak ma maveric tylko fura została w krakowie a teraz mam fajrant na uczelni więc zjechałem do domu i nie mam możliwości pomierzenia :P a chce sobie wszystko skompletować tak że jak przyjade to tylko zamontować i jazda :D
Cześć Tytus, nie miałem dostępu do netu przez 3 dni i już Ci odpisuje.
Kable od wyciągarki do przekaźników kupiłem po 2m. Myślę, że 1,7, 1,8 metra by wystarczyło, bo teraz są trochę za długie, ale kupując stwierdziłem, że lepiej docinkować niż dosztukować.
Kabel masowy od wyciągarki do akumulatora jest z zestawu z wyciągarką.
Kabel plusowy od przekaźnika do akumulatora (+) jest także z zestawu z wyciągarką.
Nie skracam kabli, bo nie mam "praski" do zaciskania takich grubych przewodów (25mm2), a nie chcę mi się podjechać do hurtowni elektrycznej, gdzie kupowałem konektory i tam pracownicy mi fajnie zagnietli konektory na przewodach.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Podziękował
Byłem w hurtowni i jak kupowałem kabel to fajny dialog miałem z kolesiem:
-1,8m kabla mi trzeba
-na pełne metry tnie
-to mi pan utnie 2x1,8m i później dokroi 0,4m i zapłacę za 4m
-nie da się
a ucinał jakimiś kleszczami czy czymś takim ręcznie
Nie wiem, jaką masz wyciągarkę, ale w Dragon Winchach jest następująco:
Od puszki przekaźników wychodzi łącznie 5 kabli:
* plus do akumulatora
* 3 kable grube (25 mm2) do silnika wyciągarki
* 1 przewód taki bardzo cienki do wyciągarki silnika wyciągarki.
Od wyciągarki idzie masa do akumulatora.
Także łącznie wszystkich kabli jest 6 sztuk.
Pzdr.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum