Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-23, 12:01
Montaż wyciągarki, Płyty pod wyciągarki
Didor 
nowicjusz


Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-28, 12:24   Montaż wyciągarki, Płyty pod wyciągarki

Kupiłem wyciągarkę i mam problem z montażem. Nie wiem czy lepiej przedłużyć ramę na śrubach do oryginalnych otworów czy lepiej przyspawać na stałe.
Jeśli macie jakieś zdjęcia jak zamontowaliście wyciągarki proszę wkleić, z góry dziękuje :)

Jeśli wybrałem zły dział, proszę o przeniesienie
 
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-01-28, 21:44   

Wg mnie lepiej to zrobić na śrubach, zawsze możesz wrócić do stanu fabrycznego. ;-)
 
 
     
Didor 
nowicjusz


Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-28, 21:48   

A co z wytrzymałością ?
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-01-28, 21:53   

Dajesz mocne śruby (8,8 albo 10,9) i niema mocnych
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-01-28, 21:55   

twarde sruby . Ciagalem juz patrole, wranglery i jeepy strazy granicznej. Moim zdaniem lepiej na srubach. :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
Didor 
nowicjusz


Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-28, 21:58   

a dawaliście jakieś tulejki na te śruby? (żeby się ścianki ramy nie zagięły przy dokręcaniu) ?
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-01-29, 10:16   

Didor napisał/a:
a dawaliście jakieś tulejki na te śruby? (żeby się ścianki ramy nie zagięły przy dokręcaniu) ?

to już sobie sam odpowiedziałeś :mrgreen:
 
     
Didor 
nowicjusz


Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2011-01-30, 11:34   

jest jeszcze opcja wspawać nakrętki do profilu i przykręć na ośmiu śrubach (po cztery na jedną strone zamiast dwóch) ;]
ja się jeszcze waham czy przykręcić przedłużenia i przyspawać płytę czy przyspawać przedłużenia a płytę przykręcić....
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-30, 20:51   

Tak jak obiecałem wklejam zdjęcia z zamontowania wyciągarki.

Zderzak jaki mam na aucie (zderzak skrzynkowy zrobiony przez Suzukownie) także do niego przykręcona wyciągarka na śrubach dostarczonych w zestawie.

Problem największy dla mnie, ze względu na brak warsztatu w którym mógłbym bezkarnie ciąć w stali, okazał się w zderzaku, w przednim otworze, przez który należy przepuścić linę. Otwór był wycięty na wyciągarkę z szerokim bębnem, a ja kupiłem wyciągarkę z wąskim bębnem. Nie miałem do czego przykręcić rolek (prowadnic). Z pomocą przyszedł kolega z forum ZAJXT, który po pierwsze dał mi kawałek blachy, a po drugie wyciął w środku otwór pod wymiar rolek do wyciągarki. Ten element kończy na chwilę obecną dosychać i za chwilę już zostanie przykręcony do auta.

Janpol, od którego kupiłem wyciągarkę polecił, żeby puszkę przekaźników zamontować pod maską. Tak też decyduję się zrobić. Kupiłem dodatkowe przewody przekrój 25mm2 i panowie z hurtowni elektrycznej w Warszawie, "praską" bardzo fajnie zacisnęli konektory.





Na puszkę przekaźników, zrobiłem mocowania z miejscem na hebel. Mocowanie przekaźników do stelaża, wygląda tak, że wykorzystuje oryginalne mocowania puszki przekaźników. Jak stelaż przesunę bliżej nadkola, to fabryczny podnośnik zmieści się na swoje oryginalne mocowanie.







Żeby wywiercić w zderzaku w odpowiednich miejscach otwory na śruby, zrobiłem kopię podstawy wyciągarki z grubej tektury z otworami pod śruby. Według tego szablonu wierciłem. Śruby w otwory weszły idealnie.




Centrowanie płyty z rolkami przed wyciągarką.




Tak wygląda na gotowo pod maską puszka przekaźników z heblem.



A tak przód auta, jeszcze bez prowadnic, uzupełnię fotki jak przykręcę płytę z rolkami.

_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-01-31, 14:50   

fajny patent na zrobienie tego stelaża pod przekaźniki :-)
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 2011-01-31, 15:32   

;-) Fajnie to wyglad musial bym w koncu tez pomyslec o wyciagarce ;-)
 
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-01-31, 21:11   

No fajnie wyszło,daj jakieś foty jak robi robotę w terenie ;-)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-01-31, 21:21   

Cześć Zajxt, pewnie jak robi w terenie to zobaczymy razem, jak się trochę ociepli i razem wybierzemy na upalanie. Służę pomocą w razie W. :-)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-06, 17:39   

Maveric ilu metrowe te kable kupiłeś ? Nie mam samca przy sobie a kable u znajomego chce kupić
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-06, 20:04   

tytus prosta sprawa, wymierz dokladnie gdzie bedziesz miał przekaznik od wyciagary , samuraj ma te same wymiary, metrowka i dzida. U mnie przekaznik przy wyciagarce wiec krotkie kable do aku , duzo nie poszlo. okolo 1.5 mi , no ale maverick ma troche dalej wiec trzeba dodac w ktorym miejscu beda przekazniki
przeciez wiem, ze dasz rade
jak nie Ty , to kto? :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-06, 21:30   

no ja właśnie planuje zamontować tak jak ma maveric tylko fura została w krakowie a teraz mam fajrant na uczelni więc zjechałem do domu i nie mam możliwości pomierzenia :P a chce sobie wszystko skompletować tak że jak przyjade to tylko zamontować i jazda :D
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-02-09, 16:14   

Cześć Tytus, nie miałem dostępu do netu przez 3 dni i już Ci odpisuje.

Kable od wyciągarki do przekaźników kupiłem po 2m. Myślę, że 1,7, 1,8 metra by wystarczyło, bo teraz są trochę za długie, ale kupując stwierdziłem, że lepiej docinkować niż dosztukować.

Kabel masowy od wyciągarki do akumulatora jest z zestawu z wyciągarką.
Kabel plusowy od przekaźnika do akumulatora (+) jest także z zestawu z wyciągarką.

Nie skracam kabli, bo nie mam "praski" do zaciskania takich grubych przewodów (25mm2), a nie chcę mi się podjechać do hurtowni elektrycznej, gdzie kupowałem konektory i tam pracownicy mi fajnie zagnietli konektory na przewodach.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-09, 18:06   

Podziękował :mrgreen:
Byłem w hurtowni i jak kupowałem kabel to fajny dialog miałem z kolesiem:
-1,8m kabla mi trzeba
-na pełne metry tnie
-to mi pan utnie 2x1,8m i później dokroi 0,4m i zapłacę za 4m
-nie da się
:mrgreen: :mrgreen: a ucinał jakimiś kleszczami czy czymś takim ręcznie :mrgreen: :mrgreen:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2011-02-09, 22:43   

Hej Tytus,

Nie wiem, jaką masz wyciągarkę, ale w Dragon Winchach jest następująco:

Od puszki przekaźników wychodzi łącznie 5 kabli:
* plus do akumulatora
* 3 kable grube (25 mm2) do silnika wyciągarki
* 1 przewód taki bardzo cienki do wyciągarki silnika wyciągarki.

Od wyciągarki idzie masa do akumulatora.

Także łącznie wszystkich kabli jest 6 sztuk.
Pzdr.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-02-09, 23:12   

No dokładnie tak samo mam. Ja mam MORE 1200. Właśnie składam stojak na puszkę tak jak u ciebie bo dobry patent :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.