Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z obrotomierzem
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-12-17, 11:49   Problem z obrotomierzem

Witam ,ostatnio po rajdowaniu w Bydgoszczy padl mi obrotomierz w samuraju . silnik 1.3 na wtrysku z 91.r ,na pierwszy rzut oka wydaje sie wszystko wporzadku ale wskazuwka ani drgnie . prosze o pomoc ;-)
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-12-17, 14:45   

może jakiś przewód Ci wyleciał z zegarów, rozbierz i zobacz
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-12-17, 19:02   

dzieki ,tak zrobie od czegos trzeba zaczac
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-12-17, 19:09   

przy rozbieraniu ?
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
WOJTO105 
nowicjusz
Świeży Samurajowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-17, 21:34   

trzy przewody do obrotomierza, + - i sygnał z cewki (są podpisane z tyłu obrotomierza), podłącz na ostro obrotomierz i sprawdź czy sam w sobie jest sprawny, jeśli zadziała to wina elektryki lub styków między przewodami ;-) oczywiście obrotomierz wykręć z obudowy licznika żeby nic nie uszkodzić elektrycznie przy podpinaniu "na ostro" :!: Prosty zabieg a dowiesz sie czy obrotek sprawny ;-) w razie "W" służe pomocą :-)
_________________
nowo nabyty "Samuraj"owiec
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-18, 10:31   

WOJTO105 napisał/a:
trzy przewody do obrotomierza, + - i sygnał z cewki (są podpisane z tyłu obrotomierza), podłącz na ostro obrotomierz i sprawdź czy sam w sobie jest sprawny, jeśli zadziała to wina elektryki lub styków między przewodami ;-) oczywiście obrotomierz wykręć z obudowy licznika żeby nic nie uszkodzić elektrycznie przy podpinaniu "na ostro" :!: Prosty zabieg a dowiesz sie czy obrotek sprawny ;-) w razie "W" służe pomocą :-)


Ja zawsze słyszałem o podpinaniu "na krótko".
Ale jak miałem 22 lata to też byłem chętny do pomocy przy "podpinaniu na ostro" :lol: ;-)
 
     
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-12-18, 12:57   

Witam ponownie i dzieki za rady na ostro :mrgreen: ,wiec tak wymontowlem obrotomierz ,wyglad jak nowy .przy pomocy miernika sprawdzilem zasilanie od tylu na tych scieszkach oznaczenia sa takie ;IG+ . E. TACHO , po odpaleniu silnika dokonalem pomiaru miedzy + a E jest 12/13 v a miedzy E a TACHO 12/13 v, dodajac gazu parametry sie nie zmieniaja . podlaczylem wiec obrotomierz na krotko do aku i na zacisk TACHO podalem + , no i za przeproszeniem dupa ,nic .I teraz pytanie czy na ten zacisk TACHO podajac + zrobilem dobrze czy trzeba bylo podac cos z cewki ,i co wy nato :-/
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-18, 13:23   

Raczej źle zrobiłeś.
Na sygnał nie można podać "+".
Pobierz z forum manuale i rozczytaj jak to powinno być oraz jakie wartości masz zobaczyć na mierniku, aby być pewien, co jest ok, a co nie.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-12-18, 14:11   

xsuzi napisał/a:
i co wy nato :-/

Bardzo dobrze, trzy na szynach ;-)
Obrotomierz "pobudza się" impulsami do masy. Czyli im częściej na wejściu pojawi się 0, tym większe wskazanie.
 
     
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-12-18, 18:06   

To jak na krotko podepne pod aku i na impuls bede podawal zero to powinien drgnac , to by znaczylo ze jest dobry . i dostane piec :mrgreen:
 
     
WOJTO105 
nowicjusz
Świeży Samurajowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-18, 21:19   

+ i - podaj z akumulatora, zaś tacho, weś odizoluj oba przewody z cewki (zalezy czy wtrysk czy gaźnik) na jedym z przewodów na odpalonym silniku zadziała obrotek zaś na drugim sie nie odezwie, nie wiem czy to 0 czy + ale powiem że podpinałem pod akumulator + i - pod tacho dotykałem szybko i puszczałem plusa z akumulatora i udało mi sie osiągnąć coś 2 tyś obrotów więc nie jestem pewien czy na sygnał idzie masa czy +, mówie weś + i - bezpośrednio z akumulatora a "tacho" odizoluj oba przewody przy cewce (przed wtyczką) na odpalonym motorze dotknij tym przwodem tacho jeden i potem drugi przewód do cewki , to tyle i ma sie odezwać obrotomierz na którymś z przewodów od cewki->do tacho ;-) powodzenia daj znać czy działa, ja to przerabiałem 3 dni temu więc praktycznie wiem, a nie tylko z forów czy internetu teorią sypie ;-) powinno sie udać skoro u mnie działa

[ Dodano: 2013-12-18, 21:20 ]
napisz czy sie udało po przeprowadzonych badaniach :)
_________________
nowo nabyty "Samuraj"owiec
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-18, 22:48   

oj Kostinho Was chyba odeśle na drugi termin :D piszcie lepiej podanie do dziekana Sławka z prośbą o ustawienie rangi "elektrokombinatory" :D

powodzenia w badaniach, oby bez ofiar w ludziach i sprzęcie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
xsuzi 
świeżak


Wiek: 50
Dołączył: 13 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: nowy dwor gd
Wysłany: 2013-12-19, 14:17   

Siema panowie ,przy wyjsciu z cewki sa dwa przewody czarno-bialy i brazowo -bialy i to wlasnie ten ,po podlaczeniu na ktotko obrotek zadzialal -eureka . po zlozeniu wszystkiego do kupy jest ok ;nie wiem co bylo , mysle ze jakies styki zasniedzialy . jeszcze raz wszystkim dzieki :mrgreen: :-) :-)
 
     
WOJTO105 
nowicjusz
Świeży Samurajowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Gru 2013
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-12-20, 23:59   

No to fajno że sie udało, powodzenia :-)
_________________
nowo nabyty "Samuraj"owiec
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.