Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kto pamięta LUAZ-a 969M(Wilk , Volin)
mirek372
rozgadany


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 75
Wysłany: 2014-02-14, 19:33   Kto pamięta LUAZ-a 969M(Wilk , Volin)

Z opisem tego samochodu spotkałem się w Samochody Terenowe Świata 1993 - opis pobieżny i mocno krzywdzący ten samochód . Przedstawiona była "cywilizowana" wersja tego samochodu montowana min. w Polsce w latach 90-ch . Pierwotnie był to bardzo interesujący , lekki samochód desantowy armii radzieckiej . Jak wieść niesie pokonywał wzniesienia do 58 st. a " w terenie był nie do pobicia " . Widziałem ten samochód " na własne oczy" . Montowany w Polsce był podobno dużo tańszy od malucha , a większość sprzedano w Niemczech(brak reklamy itd.) . Szkoda że nie udało się kontynuować produkcji tego samochodu bo na rynku poza Samurai-em nie miałby żadnej konkurencji (nie mówiąc o cenie) . Wspaniały samochód dla wędkarzy , myśliwych i innych włóczęgów . Jego niezwykłe możliwości można zobaczyć na youtube . Była też jego wersja samochodu-amfibii .
_________________
mirek372
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-02-14, 19:52   

Pamiętam.... widziałem na własne oczy kiedyś to cudo jakieś 20 lat temu na giełdzie samochodowej w Słomczynie.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-14, 20:46   

Luaz 969 chyba nigdy nie służył w armii radzieckiej, może w ukraińskiej, w końcu produkowali to to w Łucku na Ukrainie.
Co innego luaz 967 (тпк) - wersja amfibijna była w zamyśle skonstruowana do ewakuacji dwóch rannych na noszach umieszczonych po bokach (kierowca siedział po środku), co ciekawe do podciągnięcia owych noszy z linii frontu służyła mechaniczna wyciągarka z układaczem wyposażona w 100 m cienkiej liny.
O ile amfibię można uznać za ciekawy wynalazek, to 969 wydaje się raczej udupconym na siłę, byle jak i z byle czego, wozidełkiem.
Kupę lat temu ktoś miał takiego nowego u mnie we wsi, z oryginalnym V4 od zaporca, hałas był koszmarny, a dynamika na poziomie roweru marki "Ukraina" :mrgreen:
Po założeniu jakiegoś ludzkiego silnika, nie od tavrii bynajmniej, jako tako się to buja, niestety małe kółka trudno zastąpić czymś sensownym, bo zwolnice i napęd słabo znoszą takie eksperymenta.
Jak dla mnie największą wadą luaza jest użycie odwróconego tyłem do przodu (stąd konieczność zwolnic) układu napędowego od zaporca, przez to silnik wystaje daleko do przodu, pogarszając mocno kąt najazdu i psując wyważenie.
A tak luaz 967 wychodzi z wody: http://youtu.be/40_yCEL-eFA?t=5m51s :mrgreen:
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2014-02-14, 20:58   

Panowie sory że trochę nie w temacie ale też amfibia,moje marzenie auto Pana Samochodzika http://www.youtube.com/watch?v=dwuQcYJA230
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-14, 21:15   

Pan samochodzik jest rewelacyjny!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-14, 21:18   

Ha, czytasz w moich myślach, schwimmwagen to cudo, nie dość, że robi, to jeszcze rewelacyjnie wygląda.
Mnie rozwala ten filmik:

Super fura ;-)
Dwa lata temu był taki na Panzer Farm w Chrcynnie, może w tym roku też się pojawi.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-02-14, 21:47   

Jaka kąpiel z zabawką!:)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.