Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Line-x czyli prosty (i drogi) sposób na korozję.
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-10, 18:43   Line-x czyli prosty (i drogi) sposób na korozję.

Witam. Dziś odwiedził mnie klient, który podjechał Oplem Campo. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że całe auto pokryte miał specyficznym "barankiem". Generalnie służy to do zabepieczania głownie powierzchni ładunkowej, ale zrobił tak całe auto, jako reklamówkę firmy.

Od razu dodam, że nie mam w tym żadnego interesu i nie wpsópracuję z owym klientem w tym temacie. Zaciekawiło mnie tylko to rozwiazanie, jako zabezpieczenie np. Samiego. Podobno to "tworzywo" wytrzymuje 30 lat na aucie. NIe ma opcji rdzewienia, a odporność na zadrapania sam dzisiaj sprawdzałem kluczem. Tego się nie da zarysować! Problem moze być jedynie przy myciu, gdy boto powłazi w tego 'baranka", ale to jest tak twarde, że nawet szorowanie druciakiem mu nie zaszkodzi. W dodatku trochę wygłusza i usztywnia całą konstrukcję.

Szczerze powiem, robiło wrażenie (warstwa moze mieć grubość do 3 mm). Pan twierdził, że powłoka jest odporna (prawie) na wszystko, a przy normalnym wozeniu pustaków i cegieł wytrzymuje bez problemu kilkanaście lat.

Ponizej link do zdjeć tegoż właśnie Opla, który od złomka został wyprowadzony na prostą własnie za pomocą tego "wynalazku". Podobno jest to tak szczelne, że nie trzeba żadnych prac blacharskich przeprowadzać. Wystarc zy z grubsza oczyscić i pod ciśnieniem nakłada się to 'coś". Rdza nie ma szans - tak przynajmniej ów człowiek zapewniał.


http://line-xwarstwyochro...ampo--renowacja

NIe wiem, czy ktoś miał z tym stycznosc, ale ja spotkałem sie z tym po raz pierwszy i dlatego postanowiłem temat zapodać, gdyby ktoś chciał się z takim rowiazaniem zapoznać. Niestety, zrobienia całeg oauta nie wyjdzie zbyt tanio, ale Pan nie chciał podac bliższych kosztów... Cała paka duzego busa w tym "plastyku" to jakieś 2000 zł. Oczywiscie mozna to nakładac na wszystko, podzespoły, felgi itp itd....

POzdrówka
A
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-11, 13:37   

Widziałem takie wynalazek na discovery w programie west coast castoms. Zrobili właśnie całe auto w linexem i fajnie wyglądało. Ale i tak musieli wcześniej dokonać naprawy blacharskiej i pokryć to podkładem. Dopiero potem mogli nakładać ten linex. Wydaje mi się że jak zakryjesz tym rdze to ona i tak będzie postępować i końcu ten specyfik tego nie wytrzyma i zrobi się dziura.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-02-11, 14:50   

od dłuższego czasu się tym interesuje, nawet znalazłem dystrybutora poza autoryzowanym firmami co to aplikują. Nawet cena nie była powalająca.
Jednak szkopuł tkwi w aplikacji, bez odpowiedniego urządzenia można zapomnieć o tej powłoce. Cena wynika z konieczności odpowiedniego agregatu do malowania.

W poszukiwaniu alternatywy natrafiłem na takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=MKzhSHpebos
gdzieś mam nr telefony do polskiego dystrybutora.
Mam zamiar wypróbować to na podłodze we wnętrzu samiego jak ogarnę blachy.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-11, 16:36   

Znam potwerdzam materiał fantastyczny, częściowo zajmuje sie tym w pracy.
Fakt sam powłoki polimocznikowej nie zaaplikujesz bo potrzeba specjalnego agregatu, ale firm co wykonują takie usługi jest coraz więcej.

Jedna rzecz jest ważna, powłoka będzie tak dobra jak podłoże na które się je zaaplikowało, tak więc jak położymy polimocznik na rdzawe podłoże to i tak będzie lipa.
Jednak jak już sie położy to można młotkiem walić i się nie uszkodzi.

A BTW LINEX jest parszywie drogi (marketing kosztuje), ten sam materiał (dokładnie ten sam materiał) idzie kupić 30% taniej. Pozstaje znaleźć kogoś kto to tryśnie. Jeśli zapadnie decyzja że Samurai zostanie 4life, silne sobie całe auto i będę miał je do końca życia.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-11, 17:29   

ej bo się podjaram zara, pilnujcie się z tymi rewelacjami :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-11, 17:44   

hehe wysmarujesz swojego LONGA ??
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-11, 19:10   

Czyli widze temat nie nowy ;) choć ja widziałem takie coś pierwszy raz na oczy. Nie wiem jak jest z tą aplikacją na rdze, ale gośc zapewniał mnie, że nie było remontu blacharskiego tzn. z grubsza wstawiono co trzeba w miejca dziur, ale gdzie nie było to konieczne, oczyszczono jedynie zgrubsza z rdzy i na to położono Linex. Wyglądało profi, a czy coś wylezie, trzeba by zobaczyć za kilka lat ;) Macie orientację co do ceny za np. takiego Sama?
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-03-15, 02:05   

Witam, tak przypadkiem trafiłem na tą technologię pokrywania przestrzeni ładunkowych w dostawczakach. Niedaleko mnie gość zastosował to na całości zewnętrznej karoserii i wygląda to tak:





Koszta to około 1500-2000 za Samca. Przede wszystkim warto dla leśnych wyjadaczy co przez krzaczory jest za pan brat, oraz dla ciekawej ochronnej faktury zewnętrznej. Zastosowalibyście takie coś? Zaryzykować taki zabieg? (w niedzielę odbieram swoje Suzi, póki co jestem jeszcze w UK i mam możliwość zainwestowania trochę w tuning wizualny)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-15, 08:15   

Moim zdaniem warto, koszt zbliżony do kosztu lakierowania auta u lakiernika.
Wizualnie kwestia gustu, mi się podoba.

Jednak jeśli chce się wykorzystać właściwości materiału w pełni warto natrysknąć z obu stron. wtedy nawet mogą w nas kamieniami rzucać ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-15, 15:52   

Za ja się już tym interesowałem już wcześniej, ale koszt lakierowania całego samca to 7-9 tysi to 2 krotnie zwiększa jego wartość.

Aplikacja nie do wykonania samemu bo potrzebny specjalny pistolet który od razu miesza dwa składniki.
Ale uważam że pokrycie terenówki czymś takim to rewelacyjny pomysł.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-15, 17:12   

Wszystko fajnie tylko ta gładkość powłoki :-? Nie widzi mi sie potem mycie po błotku, przecież to jest tak kostropate że nic sie nie odlepi...
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
terenowy 
nowicjusz



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 52
Skąd: Portsmouth, Słupsk
Wysłany: 2014-03-15, 17:52   

Dziś gość napisał mi, że 1mm warstwa do 3000zł, osobno za podwozie i wnętrze...
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-15, 20:16   

Dzisiaj byłem na targach moto-off roadowych we wrocku i gość przyjechał się wystawić pickupem. MIał cąłą pakę i błotniki tym zrobione. Robi wrażenie, ale tak jak pisali poprzednicy, jest tak porowate, że domyć to z jakiejś np gliny może graniczyć z cudem... :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-15, 20:48   

Karcher da rade bo powierzchnia nie jest porowata tylko nie równa,
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-15, 21:03   

Ale na pewno mycie zajmie sporo więcej czasu ;) Cena też robi swoje. Musze popytać dokładnie tego gościa z pierwszego linku, ile wzieliby za całe auto, choć przy takich cenach, nawet koszt lakierowania jest sporo niższy...
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-03-15, 22:34   

Przy tych kwotach co rzucacie to wolal bym zrobic bude z alu i nie martwic sie o nic
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-16, 10:14   

Alu też gnije i to duuużo gorzej niż stal i dużo trudniej je naprawić, najlepszym przykładem są landrovery. Tylko delorjany są wieczne :) Ostatnio się słyszy sporo o wspaniałości i wytrzymałości farb epoksydowych, ktoś to testował już ?
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-03-16, 12:49   

alu gnije ?

pierwsze slysze
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-16, 14:00   

Tak i to gorzej bo nie powierzchniowo jak stal tylko w głąb.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-03-16, 14:36   

czyli piszecie o wżerach ?

bude z alu mialem na mysli takiej 3-4mm nie jakies 0.5 ;)

wiec pewnie zanim by zgnila to ja bym w piachu wylądował
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.