Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:59
Wycie reduktora.!!!
marwier 
świeżak


Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 24
Wysłany: 2011-12-06, 19:46   Wycie reduktora.!!!

Witam, mialem taki objaw ze jadac autkiem powyzej 60 km/h zaczynalo sie świszczenie/wycie/dzwiek jakby lozysko na sucho chodzilo w okolicy reduktora, dzwieki ustepowaly po puszczeniu gazu, wygladalo mi to na łożyska w reduktorze wiec ja wemienilem ( oprocz igielkowych) i dalej to samo, sprawdzilem czy nie przenosi z przedniego i tylnego walu tych dzwiekow ale okazalo sie ze nie. Wycie napewno z reduktora albo ze skrzyni biegów. Moze mial ktos podobny problem i go rozwiazal czekam na podpowiedz. Pozdrawiam
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-06, 21:27   

w jakim stanie bieżnie po na których pracują igiełki ? pod palcem nie czujesz wyżłobień ? obadaj też igiełki w jakim są stanie... przyczyn wycia jest wiele, czasami mi się zdarza, że po wymianie łożysk i odesłaniu reduktora do klienta okazuje się, że dalej wyje... niestety łożyska igiełkowe i tuleje ślizgowe też mają tutaj znaczenie...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-06, 21:33   

Cześć! Ja mam ten sam problem. Brodziłem,oleje wymieniłem po dwóch tygodniach.
Było już za późno.Wyje jak cholera.Woda była tylko w reduktorze.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-06, 21:35   

rdza chwyciła i będzie wyło:P trza rozkręcić obadać.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-06, 21:46   

Nic jeszcze ta nie kombinowałem.Rozkręcać czy jeździć aż się rozsypię?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-06, 21:47   

rób jak uważasz - twój reduktor :mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-06, 22:03   

Pewnie warto zajrzeć do niego. Może to jakaś pierdoła. :-/

Dzięki slawok pozdrawiam!
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-12-07, 00:31   

tomaszpopiela napisał/a:
Pewnie warto zajrzeć do niego. Może to jakaś pierdoła. :-/

Dzięki slawok pozdrawiam!


Obawiam się kolego ,że to nie pierdoła ,łożyska i to możliwe ,że wszystkie...zależy jak długo jeżdziłeś na emulsji.(chyba ,że stał 2 tygodnie)

[ Dodano: 2011-12-07, 00:45 ]
slavok napisał/a:
w jakim stanie bieżnie po na których pracują igiełki ? pod palcem nie czujesz wyżłobień ? obadaj też igiełki w jakim są stanie... przyczyn wycia jest wiele, czasami mi się zdarza, że po wymianie łożysk i odesłaniu reduktora do klienta okazuje się, że dalej wyje... niestety łożyska igiełkowe i tuleje ślizgowe też mają tutaj znaczenie...


Kolego , co to są tuleje ślizgowe?(w reduktorze) Chodziło Ci o tuleje przesuwne ? Zwane przesuwkami , przez mechaników.?
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-07, 11:42   

Cytat:
Kolego , co to są tuleje ślizgowe?(w reduktorze) Chodziło Ci o tuleje przesuwne ? Zwane przesuwkami , przez mechaników.?


Chodziło mi raczej o bieżnie łożysk, złego słowa użyłem z tymi tulejami bo to nie jest wprasowane... na choinkach i kołach zębatych masz wewnątrz powierzchnie po której pracują igiełki łożyska, jeżeli czuć wyżłobienia (a robią się one zazwyczaj jak nie ma oleju tylko jakiś syf - igiełki działają wtedy jak rolki ścierne...) to będzie wyło, to samo tyczy się powierzchni wałków po których igiełki pracują.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
marwier 
świeżak


Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 24
Wysłany: 2011-12-07, 16:32   

Czy na te "igiełki" jest jakas metoda? Co wymienic ?
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-07, 19:39   

Chłopaki gdzie znajdę wymiary łożysk?
Ile ich jest? I jeszcze orientacyjny koszt takiego kompletu. :-)

z góry dziękuję za info.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-07, 19:45   

- 6306N
- 63/22
- 62/28 - 3 szt
to są kulowe... igiełkowe lipa możesz szukać na wymiar może gdzieś znajdziesz, ew wymienić same igiełki... koszt tych 5 łożysk kulowych to 200-250zł

- uszczelniacz 38/50/7
- uszczelniacz 38/60/8 - 2 szt
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-07, 20:01   

Bardzo dziękuję !!!

Jutro jadę do sklepu.Sprawdzę co będą mieć.
Koledzy jak się wezmę za wymianę tych łożysk to będę mógł na was liczyć? Pomożecie? :lol:
 
     
Vergaser 
nowicjusz
Vergaser



Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 31
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-12-07, 21:37   

Pomożemy, do symboli łożysk , które podał kol.Slavok powinien być na końcu symbol C3 lub C4. Najlepiej firmówki -koyo,ntn,nsk,fag...Zamienniki krótko " żyją" w reduktorze , nawet jak uda Ci się pięknie wymienić . Pozdr.
_________________
KTO SMARUJE TEN JEDZIE
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-07, 21:46   

raczej c3 jak już z luzem ;) tomaszpopiela pierwsze to ja bym na twoim miejscu rozłożył ten reduktor i obadał stan tych bieżni :mrgreen: bo nic ci po wymianie kulowych jak bieżnie będą jak tarka hehe, no i do wytargania jednego łożyska z dużego wałka przydaje się praska i taki ściągacz: http://allegro.pl/techwa-...1956017041.html bo trzyma je tulejka którą ciężko "wybić" w inny sposób, jak będziesz miał jakieś problemy to dzwoń w razie czego pytaj o nr. na PW.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-07, 22:08   

rozumiem że te bieżnie idzie kupić w sklepie z łożyskami.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-07, 22:15   

nie idzie, bieżnie to masz na wałkach i w zębatkach...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tomaszpopiela 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 205
Skąd: wlkp.
Wysłany: 2011-12-08, 17:40   

Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-08, 17:43   

Wałki i zębatki trza zweryfikować wzrokowo.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-12-08, 18:39   

tomaszpopiela napisał/a:
Cześć Koledzy!

Będę musiał kupić te wałki i zębatki nowe? :shock:
Nie ma na to jakiegoś sposobu?

Łożyska mają na sklepie ntn 200zł. styknie.


ntn będą ok.

co do bieżni wałków i zębatek to o ile nie są bardzo wytyrane to ja mam taki sposób może i jest on niezgodny ze "sztuką mechaniki" ale biorę papier wodny zaczynam od gradacji 600-800 kończę na 2500 i paście polerskiej i w ten sposób ściągam którąś tam setkę wyrytej bieżni, przy odpowiedniej technice można zrobić to tak iż w każdym miejscu będzie taki sam % "szlifu" w 70% taka regeneracja pomaga na wycie.

jak to już powyciągasz to wyczyść z oleum i zrób w miarę dokładne zdjęcia a ocenimy wzrokowo ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.