Witam nie wiem czy trafiłem w odpowiedni dział na forum w razie czego proszę o przeniesienie.
Od wakacji 2013 zacząłem budowę pojazdu 4x4 z gratów które miałem.
Mosty po lekkiej modyfikacji z suzuki sj410 o przełozeniu 4:11 po regeneracji kul wymianie łożysk uszczelniaczy ,tylne przerobione na tarcze (docelowo zaciski lucas )
reduktor : sj413 1.3
silnik ze skrzynią : rover 1.4 16v
rozstaw osi: 206cm
szerokość: 154cm (z nowymi felgami bedzie jeszcze po ok 6-7cm na stronę
opony :31x10,5x15
Fajnie to wygląda na pewno będzie lekki .... a powiedz, będziesz miał w nim reduktor??
Myślałem kiedyś o czymś podobnym tylko z silnikiem małej osobówki (przednionapędowej) umieszczonym wzdłużnie (na siedzeniu pasażera) co by jedna półoś napędzała przedni most a druga tylni.
Dany44 reduktor jest z sj413 ,widac go na fotce bokiem.Chcialem wczesniej tak zrobic z silnikiem z crx-a ,ale jak liczylem sobie kiedys to max do 50km by sie rozpedzal .
JA też coś podobnego motam tylko silnik większy TD
i duże koła 38 cali
na bazie ramy od samuraja , mosty uaz , reduktor suzi 1000
na sprężynkach , no i orurowanie .
Miedzy reduktorem a mostem mam miejsce na 49 cm wał teraz siedze w tyrce na telefonie ale z rana wrzuce wiecej fotek z budowy.Radex1 mosty uaza i laczki 38cali ... troche extremalnie
Pomysł bardzo fajny.
Od czego tylne sprężyny ? Mają duże odległości miedzy zwojami, mógłbyś podać dokładniejsze parametry (grubość drutu, średnica, wysokość)?
Możesz mieć problemy z krzyżakami na tylnym wale bo strasznie duży kąt będzie miedzy reduktorem a mostem. Wiadomo, że jeszcze trochę usiądą sprężyny no ale... I mocowania wahaczy tylnych do ramy można byłoby obrócić o 90. wtedy byłby wiekszy zakres pracy góra dół a skręcanie wokół własnej osi i tak dawałoby rade
takie tam moje spostrzeżenia :)
POwodzenia w motaniu :)
ps. z całych drążków kierowniczych c360 mam panhardy a w przyszłosci i drążki poprzeczne się zrobi.
wrzucam kolejną porcję fotek ;)
ukonczone wahacze
górne mocowanie sprężyn z rury 120 scianka 6-7m wysokosc szerokość 5cm za 4szt wychodzi ok 40zł :)
tylny wahacz zrobiony z jakiegoś drążka z pajero 2
połączenie reduktora ze skrzynią
A z tych zdjęć proszę się nie smiać
krzyżaki z polonka ;)
cały dzień
i pewnie by tak zostało :) ale jeden z kolegów z forum szybko uświadomił mnie w błędzie
wiec w miejsce przekładni z Sj wyląduje przekładnia żuka (bo akurat taką mam i o dziwo się nadaje ) po lekkim tuningu wygląda tak .Musze jeszcze dobrze pospawać wąs i dziś montaż , podczas przymiarki wąs wychodzi jakies 7cm od ramy a przekładnia Sj 12 cm więc czeka mnie pewnie kombinacja z drążkami :)
i częściowo ukończony panhard wykonany z tej samej rurki co wahacze ,regulacja ze śrubki M22 twardość 10,9 w środku tuleja z tylnych wahaczy Lr discovery 1 skrócona 2cm
Ten profil jak najbardziej się nadaje 50x50x4 dużo cieższe wykorzystywane w trialu maja rame z 50x50x3 .Do tego dojdzie klatka zastrzały wiec nic nie powinno się z nią stać. Aby rozwiać twoje wątpliwości zapraszam na stronę yellowspider.se
Ostatnio zmieniony przez stachura44 2014-02-16, 20:44, w całości zmieniany 2 razy
Słoneczko dziś świeciło więc robota trochę podgoniona ,alternator powędrował na lewą stronę ale żeby pasował oryginalny z rovera będę musiał przerobić troche koło pasowe tz. z 2 zrobić jedno Przekładnia się zmieściła ,wstepnie została przymocowana ,panhard też na swoim miejscu . Skręt zadawalający ,przekładnia kreci jak ze wspomaganiem
Jedyna rzecz ktora moim zdaniem sie nie sprawdzi to wąskie mosty no i silnik rovera ktory ma popychacze na lozyskach dzięki temu łatwo go zajechac gdy nie dostanie oleju a w terenie to norma :)
_________________ Suzuki evo3 by 4xdrive ;)
Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
Mosty z czasem zmienie na szeroki z mocniejszymi półosiami i arb .Co do silnika to trzeba powiekszyc miskę o 1.5 litra i zrobic elastyczny smok zakończony jakimś małym łożyskiem żeby sobie latał po całej misce (coś w tym stylu http://www.youtube.com/watch?v=rTE74sPuFU8 ) i ew.dorobić jakiś mały odstojnik z magnesem żeby zatrzymywał wszelaki metaliczny syf
[ Dodano: 2014-02-20, 17:15 ]
oto kolejne fotki z budowy
od środka opony do ziemi wyszło 54cm mógł bym jeszcze kilka cm podnieść bo ok końca opony do mocowania spreżyny brakowało 4cm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum