Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
BF-Goodrich Mud-Terrain 33X10.50/-R15
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-22, 10:18   BF-Goodrich Mud-Terrain 33X10.50/-R15

Witam

Zastanawiam się obecnie nad zmianą opon w moim samuraiu 1.3. W chwili obecnej jeżdżę na INSA TURBO SAHARA 31x10,5x15, mam podcięte nadkola, podniesiony samochód na wieszakach resorów +2", resory są wzmocnione i walcowane. Nie wiem jak jest z reduktorem, czy też przełożeniami w mostach, ale samochód lata na tych oponach bez problemu w terenie, spokojnie można jeździć do 3 biegu.

Moje pytanie czy zmiana opon na Mud-Terrain 33X10.50 będzie możliwa, czy jednak będą już za duże i samochód ich nie uciągnie ? Co do wysokości to w planach jest jeszcze SPOA - zakupiłem już pochwę przedniego mostu przerobioną pod SPOA wraz z dostosowanym układem kierowniczym i Panhardem.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-22, 10:39   

Panhard przy SPOA?
Coś nie tak:)
Może obniżony wąs przekładni kierowniczej?
Albo przerobiony drążek kierowniczy?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-22, 10:42   

Dokladnie to ten zestaw http://allegro.pl/most-pr...3640870869.html zakupiony po taniości.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-12-22, 12:14   

Muszę Cię zmartwić, ktoś to zmajstrował zupełnie bez pojęcia, panhard nie powinien się krzyżować z drążkiem kierowniczym, a powinien być do niego równoległy, lepiej, żeby go nie było wcale niż ma być tak jak jest, to niebezpieczne rozwiązanie.
Sposobu montażu amora skrętu nawet nie warto komentować, może na czarnym ma szansę robić, ale w terenie nie wróżę długiego żywota :roll:
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-22, 12:57   

Wobec tego będę tą gmatwaninę modyfikował :) , ale mniejsza z nią, przejdźmy do sedna sprawy 33" da rade, czy raczej sobie darować ?
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2013-12-22, 13:52   

Zacznij odkladac na mocniejsze pol oski przy okazji.
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-22, 15:07   

Czyli mam rozumieć, że nie warto i wybrać 31" ?
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-22, 15:58   

Didymos napisał/a:
Muszę Cię zmartwić, ktoś to zmajstrował zupełnie bez pojęcia, panhard nie powinien się krzyżować z drążkiem kierowniczym, a powinien być do niego równoległy, lepiej, żeby go nie było wcale niż ma być tak jak jest, to niebezpieczne rozwiązanie.
Sposobu montażu amora skrętu nawet nie warto komentować, może na czarnym ma szansę robić, ale w terenie nie wróżę długiego żywota :roll:


Dokładnie, amorek tak pewnie zamontowany żeby się zmieścił bo jest od W124.

Maverick napisał/a:
Panhard przy SPOA?
Coś nie tak:)
Może obniżony wąs przekładni kierowniczej?
Albo przerobiony drążek kierowniczy?


Maver, to są kolejne amerykańskie patenty - przy SPOA tak robią. Spidertrax nawet wytwarzał swego czasu zestaw:
http://www.lowrangeoffroa...anhard-bar.html :mrgreen:

Co do opon 33' to możesz pojeździć na standardowych półosiach... chwile. Nawet na 31' jak ktoś ma ciężką nogę można bez problemu przegub uwalić. :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2013-12-22, 16:54   

Maror, a niech mnie. Co oni nie wymyślą.
Przynajmniej na tej stronie co podałeś, jest ułożony prawidłowo z drążkiem kierowniczym.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-25, 21:10   

Dobra opony kupione, padło w końcu na kumho kl-71 235/75/15, ogólnie dziękuje za odradzenie miedzy słowami wielkich balonów ;)
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-12-28, 13:04   

możesz kolegom podziękować za zasugerowanie mniejszych opon bo to mniejszy problem użytkowania to fakt bo większe koło niesie za sobą większe obciążenia i niektóre elementy należy wzmocnić (półosie) i/lub wymienić (przełożenia lub reduktor) ewentualnie przesunąć (mosty) ale nie podałeś głównego powodu przesiadki z 31" na 33" powinno być to czymś konkretnym uzasadnione a już na pewno nie wyglądem na parkingu pod Kościołem.
Większa średnica koła to w zasadzie oprócz mostów portalowych jedyny sposób na podniesienie gruchy a więc i zdolności w terenie więc w zależności od celu tej operacji nie do końca zgodzę się że dobrze zrobiłeś choć wnioskując z wiedzy jaką na chwilę obecną posiadasz to pewnie faktycznie niezły wybór. Nie rozumiem natomiast jednej sprawy, pytałeś o większy rozmiar od 31" a wziąłeś w zasadzie mniejszy niż 31" gdzie tu sens?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
galik
nowicjusz


Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 27
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2013-12-28, 13:20   

Gdzie sens gdzie logika ;), przeważyła cena, za 235/75/15 zapłaciłem 393zl za sztukę, a 31 były 400zl droższe. Obecne moje insy 31" maja 73cm średnicy a te kumho powinny mieć coś koło 72,5cm.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-12-28, 19:01   

aaaa no to tak mi mów że o kasę chodziło ;-) moje Glob Gum'y kopia simex 31" mają 77cm ale już dość przytarte są.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-02-28, 19:15   

Podbijam temat moze ktos sie wypowiedec na temat tego mud terr od bfgoodrich?

Jak to sie ma np do simexa?
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-02-28, 22:37   

Jak do blota to lepszy bierznik simexowy. Jak do wszystkiego to BF MT nie sa zle.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 37
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-02-28, 22:52   

Jeżdziłem na kopi simexa a teraz mam kopie mud teraina. Powiem tak simex do błota rewelacja, dałeż gaz i opona czysta tak rzuca błotem, ale mud terain też daje rade. Powiem nawet że w lżejszy teren lepszy nie kopie tak dziór i lepiej się trzyma na mokrym i śliskim. To moje odczucia i to do nalewek. :-P
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-01, 00:56   

Potwierdzam to co koledzy piszą, głównie zależy w jakim środowisku będzie poruszał się samochód i czego oczekujesz od niego. Jak do wyjazdów turystycznych ewentualnie jakieś botka niewielkie to lepszy będzie BFG bo jest znośnie cichy na szosie ale też zdecydowanie gorszy w błocie.
Simex to grabarz, opona zdecydowanie na przeprawę i ciężki teren, wyciąga z wozu maksymalne możliwości, kopie się niesamowicie dlatego trzeba miarkować gaz bo chwila nieuwagi i siedzisz, jak go wyczujesz to się odwdzięczy bo jest w czołówce opon wyczynowych. Jej wady odczujesz niestety na asfalcie, po kilkudziesięcio minutowej podróży mnie zaczyna boleć głowa a w samochodzie powyżej 70/h ciężko się porozumieć. Szybciej schodzi na asfalcie, na mokrej nawierzchni utwardzonej jest bardzo niebezpieczna a na ubitym lodzie/śniegu można powiedzieć że nie jedzie wcale.

Zastanów się czy będziesz samuraia topił czy raczej wolisz lajtowe niedzielne wypady po bezdrożach ale bez hardcoru
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-03-01, 21:21   

Maszyna typowo w teren z dala od asfaltu. Martwi mnie opinia ze simex nie robi w piachu a ja mieszkamn nad morzem. Szukam cos na piach i w bloto i dlatego pytam o bfg.chyba bardziej byl by uniwersal ale w blocie niestety znaczaco gorszy?
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2014-03-01, 21:34   

Rozważ bracie bieżnik typu sahara, jak nazwa wskazuje ma robić w piachu, w błocie niewiele ustępuje simexowi. Niestety ja na takim nie miałem okazji jeździć więc się nie wypowiem ale wieść niesie że są OK.
BFG MT mam obecnie we Fronterze i miałem kiedyś w Samuraiu, teraz Samurai pocina na Simexie - wszystkie rozmiary 31" więc mam niezłe porównanie co do tych 2 bieżników.

_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-01, 21:58   

Na piach najlepsze są At-eki ale sachary też nieźle robią, wiedzę różnice na piaszczystych podjazdach koledzy na simexach odrazu się kopią Ja jadę dalej.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.