Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
maciek111
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-22, 23:27   

trochę się namachałem :D.
nieco odświeżę temat. Szczeliła mi uszczelka pod głowicą trochę nie typowo ponieważ olej wydostawał się spod uszczelki bokiem. Przy okazji kupiłem nowy rozrząd Gates + pasek osprzętu BOSCH'a. głowica okazała się w bardzo dobrym stanie nie trzeba było planować... Trochę prace się przedłużyły bo czekałem na części a potem z pompą walczyłem bo mi się przestawiła ale ustawiłem jak powinno być i jest super :D. a teraz zdjęcia jak zawsze :D.



tak wyglądają tłoki ( nie czyściłem ich takie były) jedyne co czyściłem to bród z uszczelki. Na tłokach były dwa małe bobki z nagaru ale można było je zetrzeć ręką jak widać pierwszy z prawej strony tłok.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-23, 09:05   

NO fajno, czy Ty też musisz demontować grill i chłodnicę całą żeby dostać się do rozrządu?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-23, 10:05   

Dokładnie tak też musiałem. jeszcze trzeba było zderzak z wyciągarką zdejmować, narobiłem się jak bury osioł :D
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-23, 10:08   

A jeszcze mnie ciekawi to koło na pompie... czy jak było założone inaczej to pompa pracowała równie poprawnie? Znaczy się czy nie było jakiegoś "wyprzedzenia"/"opóźnienia" w podawaniu paliwa np. przy rozruchu?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-23, 10:13   

ta pompa nie wiem od czego jest ale napewno nie od renault, śmierdzi mi to VAG'iem. Jak rozrząd po znakach ustawiłem nie chciał chodzić słabo odpalał nie wkręcał się na obroty i kopcił bardzo. Okazało się że znak na pompie oryginalny mogę sobie włożyć gdzieś tam daleko, pompa zupełnie ma inny kąt wyprzedzenia itp.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-23, 10:21   

i jak to wyprzedzenie zostało ustawione w takim razie? "na słuch" ? czy jakoś czujnikiem zegarowym czy czymś innym. Drążę tak temat bo niebawem będę wymieniał u siebie rozrząd i przy okazji chcę zdemontować i przejrzeć pompę czy nie pokapuje gdzieś.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-23, 10:30   

pompę ustawiłem tak: pierwszy i czwarty tłok był w GMP czyli znaki na rozrządzie się pokrywają tak samo jak i na kole zamachowym, odkręcamy pierwszy wtryskiwacz z zasilania i kręcimy kółkiem pompy aż strzyknie paliwem gdy już strzyknie to regulacja na oko i słuch czyli metoda prób i błędów. Najlepiej jak nie masz rozrządu przestawionego to ustaw sobie na znaki, jeśli nie masz to zrób swoje znaki tak żeby pierwszy cylinder był w GMP. Ważny jest znak na POMPIE!! to jest ważne żeby Ci się nie przesunął, bo będzie kaszana straszna, diesel będzie chodził jak przestawi Ci się o ząbek dwa tylko poprostu zniszczysz silnik ( zazwyczaj troche ma mniejszą moc i dziwnie reaguje na gaz). Wymień paski i rolki na jakieś dobre ( GATES itp) unikaj pasków goodyear bo raz się przejechałem strzelił mi po 15km !! i to nie była wina mechanika tylko faktycznie były wadliwe bo często się to zdarzały dlatego już nigdy tego padła nie kupie.

[ Dodano: 2014-11-18, 23:32 ]
tak wygląda na zimówkach 215/70 R16




[ Dodano: 2014-11-24, 13:54 ]


tak samurai pracuje na siebie :D

[ Dodano: 2014-12-18, 23:41 ]
zamontowałem amorek skrętu. Dzięki Gorbiemu dostałem oryginalne uchwyty i w stanie idealnym amorek skrętu.
Musiałem przyspawać bolec do ramy
drugie mocowanie wymagało wywiercenia dziur w ... nie wiem jak to nazwać wąs do przekładni (?) lecz trzeba mieć bardzo dobre wiertła najlepiej spiek nie mówiąc o wiertarce

 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-18, 23:46   

Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

I co się nie chwaliłeś uroczą focią samka z przyczepą :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-12-18, 23:53   

SamNaSamZSam napisał/a:
Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

I co się nie chwaliłeś uroczą focią samka z przyczepą :D

wiercenie jest naprawde masakryczne najlepiej wiertłami 6-7 i nakońcu docelowym 8mm próbowałem odrazu 8 to wiertło za 40zł się spaliło. tak można stosować mniej inwazyjne metody ale trzeba przyspawać mocowanie do mostu. Testowałem dzisiaj w nocy robi bardzo dobrze nareszcie po naszych drogach bocznych nie łamie kciuków kierownica można ją puścić i wiem ze nie skręci nagle, na szczęście nie osłabia tak wspomagania i kręci się dobrze kierą ( trochę ciężej niż zwykle ale tylko na postoju). Jakby ktoś chciał mogę zrobić turtial jak założyć amorek do samca polifta. Przyczepką co miałem się chwalić aż taka nie była ogromna tylko dłuższa od samuraja około 70-90cm :D

[ Dodano: 2015-01-13, 14:07 ]
i nowe oponki założone zdjęcia:





 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-13, 14:11   

Ładna sceneria Ci się trafiła na foterelację i bohater pierwszego planu też pięknie się prezentuje :) i co to finalnie za opona? Rozmiar nominalny i jakbyś mógł w wolnej chwili zmierzyć rzeczywistą wysokość opony już na kole. Jakieś przeróbki zawiasu, progów, nadkola jeszcze musiałeś dorabiać?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-13, 14:23   

SamNaSamZSam napisał/a:
Ładna sceneria Ci się trafiła na foterelację i bohater pierwszego planu też pięknie się prezentuje :) i co to finalnie za opona? Rozmiar nominalny i jakbyś mógł w wolnej chwili zmierzyć rzeczywistą wysokość opony już na kole. Jakieś przeróbki zawiasu, progów, nadkola jeszcze musiałeś dorabiać?

goodyear wrangler mt/r 235/75 r15 74,5cm średnicy czyli 29,3cala, z jednej strony musiałem przyciąć ten metelowy element -mocowanie oryginalnego zderzaka, reszta mieści się i jest git :D
 
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-01-13, 14:43   

A dystanse jakieś dawałeś ?
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-13, 14:44   

yenko napisał/a:
A dystanse jakieś dawałeś ?

mam przespawane felgi et -20 albo -30 jakoś tak

[ Dodano: 2015-01-13, 20:21 ]
filmik https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

fotki

https://lh3.googleusercontent.com/-SgqIe75oaMI/VLVoquPmwBI/AAAAAAAADJA/R0H1q8VZ8uQ/w1026-h577-no/DSC_0512.JPG







po tym wszystkim dostał porządna kąpiel w mylni :D
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-01-13, 20:58   

mój (mimo gum na nadkolach) też się tak obsrywa na boku, denerwujace kilkaset metrów bo błocie i nic nie widze przez boczne szyby. musze jakoś opatentować przedni chlapacz mocowany do ramy i nadkola
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-13, 21:27   

Maciek a jak z osiągami auta na czarnym? Daje się odczuć różnicę na większym kapciu, muli go bardziej czy dieslowi wszystko jedno?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2015-01-13, 22:28   

no niestety trzeba poszerzenia zrobić dobre, co do osiągów na czarnym nie zauważyłem zbytnio różnicy, w terenie minimalnie słabiej niż na 27,9cala czyli na 2 biegu ze startu w błocie nie ruszysz i musisz mieć trochę obrotów żeby jechać w błocie na tym biegu, przy tankowaniu się okaże czy sporo więcej spali ale pewnie 0,5-1l różnicy będzie. Jak dla mnie bajka bardzo szybko się oczyszczają, po piachu jeszcze nie jeździłem ale myśle że nie będzie tragedii, porównując do moich starych nalewek są naprawde SPORO CICHSZE!! normalnie jakbym jechał na zimówkach super dosłownie!! 90km/h można jechać i uszy nie więdną od wycia.
 
 
     
frank_lucas 
świeżak
frank_lucas



Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 24
Wysłany: 2015-01-14, 09:33   

No Maćku, widzę że ładnie się dzieje z Twoim Samuraiem :)
_________________
Im lepszy samochód, tym dalej po ciągnik
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-16, 15:54   

SamNaSamZSam napisał/a:
Zborowałeś wąs przekładni? Kurka mi się zdawało, że widziałem gdzieś takie "nieinwazyjne" mocowania a`la cybanty. Testuj teraz jak to robi i czy jest jakaś zmiana przy wspomaganiu. Chyba będziesz pionierem na forum w takiej kombinacji.

Sam ochłoń :mrgreen: - ja juz od października mam wspomaganie z jimny i dodatkowo amortyzator skrętu j jeep-a.
Tak jak kolega pisze ramie przekładni jest twarde ale w przypadku jamnika utwardzane powierzchniowo, ja wierciłem dwie dziury tak jak to jest w samcu oryginalnie.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-16, 16:13   

Ale gwoli jasności sytuacji moje zdumienie nie tyczyło borowania jako takiego, że się nie da, że za twardo itp. tylko, że raczej poszedłbym w to nieinwazyjne rozwiązanie, żeby nie "osłabiać" wąsa. Ale skoro mówicie, że i w serii są bornięte to faktycznie sceny dramatyczne muszę przećwiczyć na czymś innym :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-16, 16:55   

oryginalnie są dwie dziury i przykręcone ucho. Natomiast w jamniku tego nie było chyba nie przewidują amortyzatora do wspomagania.
Miałem przełożyć początkowo samo ramie żeby uniknąć wiercenia, ale prościej było wywiercić niż zbić to ramię z wieloklinu.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.