Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2011-02-19, 10:04
jak wymienic sprzeglo w ,,santana ,, gaznik 1,3
amk111 
świeżak
amk111



Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-02-18, 23:14   jak wymienic sprzeglo w ,,santana ,, gaznik 1,3

Witam .ślizga mi już sprzęgło.Mam pytanie czy samemu dam rade go wymienić jeśli tak to jaka kolejność wymiany .Mam Santane na gaziku 1,3 91r,.
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-18, 23:22   

wchodzisz pod spód i motasz, samurajec jest na tyle wysoki ze nie ma problemu. Dostep do śrób masz perfekt . odkreć śróby od skrzyni i odkręc docisk od koła zamachowego i powinienes wtedy zobaczec cienka wytyrana tarcze sprzegła oraz łozysko.
PS. Jak juz robisz to wymień komplet tj tarcza, docisk, łożysko
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
amk111 
świeżak
amk111



Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-02-18, 23:31   

Szacun ale twoja odpowiedz nic mi nie dala.Musi być odciągnięty silnik albo skrzynia a tu już robi się problem.W warsztacie powiedzieli 1000 zl.za robocizne wiec nie będzie chyba tak prosto .Mozę ktoś opisze ta operacje acz kolwiek to już wyższa szkoła jazdy.
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-02-19, 09:42   

jak masz kałana to zrobisz , najlepiej jest skrzynie ściągnąć ale to nie łatwe i sam na pewno sobie nie poradzisz :-D
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-19, 09:59   

zmien warsztat powinienes zaplacic do 300 zita
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
amk111 
świeżak
amk111



Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-02-19, 21:32   

,,Zmień warsztat ,, -Panowie możne trudno uwierzyć ale się chyba boja samurajów .Dwa warsztaty porostu nie robią z nimi a jeden stwierdził ze na razie jest zawalony robota,i myślę podjąć się sam wymiany ale bez pomocy -opisu nie ruszę.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-02-19, 22:24   

Wszystko do zrobienia bez kanału.
1.Odkręcasz osłonę gumową dźwigni zmiany biegów w kabinie.
2.Odkręcasz śrubki trzymające dźwignię zmiany biegów, wyciągasz ją.
3.Odkręcasz poduszkę skrzyni biegów (2 śrubki) od ramy.
4.Odkręcasz rozrusznik (dostęp przez maskę).
5.Odkręcasz skrzynię od silnika (4 śruby). W tym momencie skrzynia wisi na dwóch szpilkach. Odkręcasz wał od reduktora i wyciągasz go ze skrzyni.
6.Leżąc pod samochodem głową w stronę silnika, nogami w stronę bagażnika bierzesz skrzynię na klatę i pełzając przesuwasz się w stronę tyłu samochodu ciągnąc ze sobą skrzynię. Jak zrobisz dość miejsca podpierasz skrzynię kobyłką.
7.Łożysko oporowe jest na wałku sprzęgłowym wychodzącym ze skrzyni. Żeby je wymienić trzeba wycisnąć łapę sprzęgła w krańcowe położenie.
8.Odkręcasz docisk, wywalasz starą tarczę i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego z koła zamachowego.
9.Do centrowania tarczy należy sobie wystrugać z kija od szczotki fantoma wałka sprzęgłowego. Średnica zewnętrzna taka jak wewnętrzne frezy wałka sprzęgłowego, na końcu "dziubek" średnicy wewnętrznej łożyska podporowego.
10.Pakujesz nowe łożysko podporowe, tarczę, dokręcasz docisk (momenty dokręcenia znajdziesz w manualu http://www.suzukiinfo.com/).
11.Centrujesz tarczę z łożyskiem podporowym z użyciem fantoma.
12.Wracasz skrzynią na jej miejsce, wszystko skręcasz jak należy.
13.Regulujesz pracę sprzęgła nakrętką regulacyjną na końcu linki.
14.Linkę profilaktycznie wymienić lub przesmarować.
15.Pakujesz dźwignię zmiany biegów na jej miejsce.

Sprzęgło komplet (docisk, tarcza, łożysko podporowe) do japończyka polecam tylko Aisin (około 400zł), nie wiem jak z hiszpanem. Łożysko podporowe kupuje się w sklepie z łożyskami, symbol 6200LU.
Przy okazji wyciągania wału i ruszania skrzyni warto sprawdzić olej w niej i stan uszczelniacza w miejscu gdzie pracuje wał. Mając wysuniętą skrzynię da się go w miarę bezboleśnie wymienić, dostępny tylko w ASO za około 50zł.
Jak jesteś z Mazowsza albo bywasz w Warszawie to mogę pomóc. Mechanik więcej niż 300zł nie może za to wziąć bo to prosta robota.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 41
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-20, 00:06   

KSikorski dał taki opis że każdy kto ma zestaw kluczy i kolegę do pomocy powinien dać sobie radę :-P
 
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-02-20, 08:07   

Kolega chyba po to żeby latał do sklepu po browary!! (ALBERT sprawdzony!! :-D )
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 41
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-20, 08:44   

Kosa napisał/a:
Kolega chyba po to żeby latał do sklepu po browary!! (ALBERT sprawdzony!! :-D )


Dokładnie :-D poza tym z kolegami zawsze raźniej i robota lepiej idzie!
 
 
     
amk111 
świeżak
amk111



Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-02-20, 12:05   

Dziękuje za pomoc .Jak się trochę ociepli wymieniam sprzęgło.To uszczelnienie przy skrzyni z wałem tez mi leje wiec muszę to zrobić .Szukałem w sieci takiego opisu ale bez skutku zapewne pomorze jeszcze komuś -jeszcze raz dziękuję.Jak ma jeszcze coś ktoś do dodania w tej kwestii to chętnie ja to wchłonę.
_________________
amk111
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-02-20, 17:25   

Sprawdź też jak wygląda wał w miejscu gdzie chodzi uszczelniacz. Jeśli jest mocno wytarty to wymiana uszczelniacza nic nie da. Wtedy trzeba albo zrobić podkładkę pod uszczelniacz (żeby go wysunąć i żeby przylegał w wyższej części wału) lub (zgodnie ze sztuką) oddać wał do napawania. To nie kosztuje dużo.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2011-02-20, 19:24   

Ja muszę sam działać i sam po browar LATAĆ!! :-(
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-20, 21:48   

smieja sie ludzie z biednego Albercika., a Albercik ciemnośc widział........... :-D



.... żeby nas-bohaterów pradem, Albercik- wychodzimy!....

:mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
samurai_krk 
rozgadany
Bartek



Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-21, 09:17   

1000zł za robocizne HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA chyba z wymiana sprzegła(komplet) i odrazu skrzyni biegów i silnika HAHAHAHA . W krk ceny za sama robocizne przy wymiania sprzegła wahaja sie od 150 zł do 300 zł + koszt sprzegła takie przyzwoite koło 400zł
Pozdrawiam
_________________
Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 41
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-02-21, 23:34   

za 1000 zł to przyjadę i wymienię Ci sprzęgło jeszcze i do tego flachę zrobimy żeby wymiana była na wesoło :mrgreen:
 
 
     
ffelek 
świeżak


Wiek: 43
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 18
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-22, 07:48   

nigdy więcej nie idż do takiego kowala co 10000000 bierze za 2 godziny,kup piane i jak za 250 z browarem ugadasz to spoko
 
     
amk111 
świeżak
amk111



Wiek: 56
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2011-02-22, 17:01   

Witam.Przystąpiłem do zakupu sprzęgła i znów problem .Żaden sprzedawca nie wie jakie sprzęgło do santany 1.3 z 1991r.Czy gdzieś to mogę sprawdzić bo jeszcze nie chce rozbierać sama.pozdrawiam
_________________
amk111
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-02-22, 19:46   

dam ci numer do goscia tylko musze poszukac dobre sprzeglo aisin , z przesylka jakos 350 zita, tylko musze poszukac adres

podajesz rok i wersje i ok

a tych sprzedawcow na orke :!:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-02, 15:55   

Ksikorski ładnie to opisal i wyjecie skrzyni wcale nie jest nie do zrobienia samemu bo dzis to zrobiłem

[ Dodano: 2011-04-02, 16:01 ]
tylko teraz musze czekac na poniedzialek zeby kupic tarcze bo w sobote ciezko do 410 dostac , a juz myslalem ze posmigam w niedziele po lesie ;-(
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.