Wiek: 38 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-18, 23:22
wchodzisz pod spód i motasz, samurajec jest na tyle wysoki ze nie ma problemu. Dostep do śrób masz perfekt . odkreć śróby od skrzyni i odkręc docisk od koła zamachowego i powinienes wtedy zobaczec cienka wytyrana tarcze sprzegła oraz łozysko.
PS. Jak juz robisz to wymień komplet tj tarcza, docisk, łożysko
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
Szacun ale twoja odpowiedz nic mi nie dala.Musi być odciągnięty silnik albo skrzynia a tu już robi się problem.W warsztacie powiedzieli 1000 zl.za robocizne wiec nie będzie chyba tak prosto .Mozę ktoś opisze ta operacje acz kolwiek to już wyższa szkoła jazdy.
,,Zmień warsztat ,, -Panowie możne trudno uwierzyć ale się chyba boja samurajów .Dwa warsztaty porostu nie robią z nimi a jeden stwierdził ze na razie jest zawalony robota,i myślę podjąć się sam wymiany ale bez pomocy -opisu nie ruszę.
Wszystko do zrobienia bez kanału.
1.Odkręcasz osłonę gumową dźwigni zmiany biegów w kabinie.
2.Odkręcasz śrubki trzymające dźwignię zmiany biegów, wyciągasz ją.
3.Odkręcasz poduszkę skrzyni biegów (2 śrubki) od ramy.
4.Odkręcasz rozrusznik (dostęp przez maskę).
5.Odkręcasz skrzynię od silnika (4 śruby). W tym momencie skrzynia wisi na dwóch szpilkach. Odkręcasz wał od reduktora i wyciągasz go ze skrzyni.
6.Leżąc pod samochodem głową w stronę silnika, nogami w stronę bagażnika bierzesz skrzynię na klatę i pełzając przesuwasz się w stronę tyłu samochodu ciągnąc ze sobą skrzynię. Jak zrobisz dość miejsca podpierasz skrzynię kobyłką.
7.Łożysko oporowe jest na wałku sprzęgłowym wychodzącym ze skrzyni. Żeby je wymienić trzeba wycisnąć łapę sprzęgła w krańcowe położenie.
8.Odkręcasz docisk, wywalasz starą tarczę i łożysko podporowe wałka sprzęgłowego z koła zamachowego.
9.Do centrowania tarczy należy sobie wystrugać z kija od szczotki fantoma wałka sprzęgłowego. Średnica zewnętrzna taka jak wewnętrzne frezy wałka sprzęgłowego, na końcu "dziubek" średnicy wewnętrznej łożyska podporowego.
10.Pakujesz nowe łożysko podporowe, tarczę, dokręcasz docisk (momenty dokręcenia znajdziesz w manualu http://www.suzukiinfo.com/).
11.Centrujesz tarczę z łożyskiem podporowym z użyciem fantoma.
12.Wracasz skrzynią na jej miejsce, wszystko skręcasz jak należy.
13.Regulujesz pracę sprzęgła nakrętką regulacyjną na końcu linki.
14.Linkę profilaktycznie wymienić lub przesmarować.
15.Pakujesz dźwignię zmiany biegów na jej miejsce.
Sprzęgło komplet (docisk, tarcza, łożysko podporowe) do japończyka polecam tylko Aisin (około 400zł), nie wiem jak z hiszpanem. Łożysko podporowe kupuje się w sklepie z łożyskami, symbol 6200LU.
Przy okazji wyciągania wału i ruszania skrzyni warto sprawdzić olej w niej i stan uszczelniacza w miejscu gdzie pracuje wał. Mając wysuniętą skrzynię da się go w miarę bezboleśnie wymienić, dostępny tylko w ASO za około 50zł.
Jak jesteś z Mazowsza albo bywasz w Warszawie to mogę pomóc. Mechanik więcej niż 300zł nie może za to wziąć bo to prosta robota.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Dziękuje za pomoc .Jak się trochę ociepli wymieniam sprzęgło.To uszczelnienie przy skrzyni z wałem tez mi leje wiec muszę to zrobić .Szukałem w sieci takiego opisu ale bez skutku zapewne pomorze jeszcze komuś -jeszcze raz dziękuję.Jak ma jeszcze coś ktoś do dodania w tej kwestii to chętnie ja to wchłonę.
Sprawdź też jak wygląda wał w miejscu gdzie chodzi uszczelniacz. Jeśli jest mocno wytarty to wymiana uszczelniacza nic nie da. Wtedy trzeba albo zrobić podkładkę pod uszczelniacz (żeby go wysunąć i żeby przylegał w wyższej części wału) lub (zgodnie ze sztuką) oddać wał do napawania. To nie kosztuje dużo.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Wiek: 38 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-21, 09:17
1000zł za robocizne HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA chyba z wymiana sprzegła(komplet) i odrazu skrzyni biegów i silnika HAHAHAHA . W krk ceny za sama robocizne przy wymiania sprzegła wahaja sie od 150 zł do 300 zł + koszt sprzegła takie przyzwoite koło 400zł
Pozdrawiam
_________________ Suzuk - 1,3 wtrysk , Old man +2'', MT 215/75/15
Witam.Przystąpiłem do zakupu sprzęgła i znów problem .Żaden sprzedawca nie wie jakie sprzęgło do santany 1.3 z 1991r.Czy gdzieś to mogę sprawdzić bo jeszcze nie chce rozbierać sama.pozdrawiam
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 670 Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-04-02, 15:55
Ksikorski ładnie to opisal i wyjecie skrzyni wcale nie jest nie do zrobienia samemu bo dzis to zrobiłem
[ Dodano: 2011-04-02, 16:01 ]
tylko teraz musze czekac na poniedzialek zeby kupic tarcze bo w sobote ciezko do 410 dostac , a juz myslalem ze posmigam w niedziele po lesie ;-(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum