Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-02, 23:21 blokada mostu - podświetlenie przełączników
jestem w trakcie uruchamiania blokady mostu w swoim samuraju i natrafiłem na mały problem - podświetlenie wskaźników
za cholerę nie mogę określić, do którego przewodu w wiązce powinienem podłączyć przewód jak w schemacie poniżej, tak by przełączniki również były podświetlone po osiągnięciu gotowości (kompresor "naładowany", blokada załączona...)
ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? albo jakieś pomysły?
acha:) nie doczytałem.
Słuchaj możesz np wpiąć się w pajączka od świateł off, pozycja, mijania, długie.
Miernik w rękę i zobaczysz gdzie jest +.
Albo też miernikiem znajdziesz plus w kostkach łączących z zegarami.
Krótka, szybka robota.
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Po szybkiej analizie schematu wychodzi na to że do zegarka masz doprowadzony czerwono-żółty i na nim powinien pojawiać się plus po zapaleniu świateł. Ale proponuje to sprawdzić.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-03, 10:15
też tak mi się wydawało
ale hiszpańska (a przynajmniej wyprodukowana w hiszpani bo napisy są tylko samurai, słowa nie ma "santana" poza naklejką na szybie) wersja chyba ma coś innego lub co prawdopodobne, mam coś urwane :/
będę testował
ale jeśli ktoś już to łączył, to byłaby pomoc, czy nie błądzę lub problem może leży gdzieś indziej po prostu, bo już miałem problem z elektryką... i może to po prostu cd tych problemów?
[ Dodano: 2014-03-03, 10:17 ]
R/Y oświetla wg schamatu (a nawet schematów) więcej niż tylko zegary
zastanawiam się, czy po prostu go nie podpiąć gdzieś w skrzynce bezpieczników
Możesz wyjaśnić o co Ci chodzi, podałem Ci przewód od podświetlenia deski rozdzielczej które to włączy się po załączeniu świateł tak jak tego wymaga schemat z twojego pierwszego postu zaznaczony czerwonym kółeczkiem (elipsą). W twoim pierwszym poście są sprzeczności, czy szukasz sposobu podłączenia podświetlenia klawiszy czy kontrolki nabicia kompresora czyli jego wyłączenia automatycznego. Powiedz jasno o co Ci chodzi.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-03, 16:03 Re: blokada mostu - podświetlenie przełączników
zed111 napisał/a:
... do którego przewodu w wiązce powinienem podłączyć przewód jak w schemacie poniżej, tak by przełączniki również były podświetlone po osiągnięciu gotowości (kompresor "naładowany", blokada załączona...
chodzi o to że jak juz napompuje i zablokuje - to ma się świecić. Inaczej ma byc ciemno?
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-03, 17:45
potwierdzam słowa airgastona
kontrolki po osiągnięciu stanu gotowości muszą się podświetlić - czyli konkretnie, gdy kompresor nabije odpowiednie ciśnienie, to podświetla się kontrolka kompresora;
gdy most zostanie zablokowany - świeci się kontrolka mostu
całym mechanizmem steruje przełącznik (a przynajmniej tak mi się wydaje po analizie wiązki) i jedynie co jest potrzebne to "źródło" do podświetlenia
poszukam kabla do oświetlenia kabiny jak sugerujcie, ale wydaje mi się, że w moim samuraju to nie jest R/Y - ale gdy szukałem było już ciemno, byłem zmęczony i mogłem coś pominąć ;)
stąd pytanie do osób, które konkretnie podłączały takie blokady
Z tego schematu nie wynika jak będzie działał ten układ bo to jest tylko schemat podłączeń, a nie schemat układu i nie wiadomo co kryje się pod każdym numerkiem końcówki, a czy w opisie działania niema jak bedzie to działać? Czy na wyłączniku są dwie lampki od podświetlenia i sygnalizacyjna czy tylko jedna która można wykorzystać.
JEśli jesteś wstanie uzupełnić w/w schemat o symbole styków i żaróweczek to wszytko Ci powiemy jak to będzie działać
A i jeszcze jakieś wyraźniejszy scan bo tu brakuje nie których połączeń
Znalazłem wyraźniejszy schemat
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-03, 20:38
Moziembl widzę że masz talent do szukania schematów elektrycznych. Gdybyś kiedyś znalazl w necie schematy elektryczne santany od 99roku do 2003 jakiś tylko nie w krzaczkach japońskich to ja bede happy
dopadłem tylko kilka takich stron
_________________ Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
O ja pierdziele takiego nie wdziałem ale robaki. Co schematu to może być problem, jak chodzę po internecie to te modele po 98 jak by nie istniały jak byście mieli widma nie samochody.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-04, 00:11
heh rozumiecie moje problemy
nie znalazłem jak na razie schematu idealnie pasującego do stanu mojego samuraja, ale nie wiem czy to ze względu na jakieś unikatowe zmiany w późnych rocznikach, czy może to, że w wiązce były modyfikacje/naprawy
co do schematu, który znalazłeś to uproszczony opis wiązki do blokady, na samej wiązce jest jeszcze jeden przełącznik,
+ same włączniki urządzeń to nie proste pstryczki-elektryczki, do których podpinasz 2 kabelki, tylko w sumie podpinasz ich 5 co widać na schemacie ... ma zabudowane jakieś sterowanie
może żeby nie było - całe podpięcie wiązki jest intuicyjne i proste, właściwie plug-n-play, poza tym jednym cholernym kabelkiem, którego nie wpiąłem skutecznie :)
sama blokada bez tego działa, ale skoro ma być podświetlany bajer, to niech będzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum