Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
blokada mostu - podświetlenie przełączników
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
  Wysłany: 2014-03-02, 23:21   blokada mostu - podświetlenie przełączników

jestem w trakcie uruchamiania blokady mostu w swoim samuraju i natrafiłem na mały problem - podświetlenie wskaźników
za cholerę nie mogę określić, do którego przewodu w wiązce powinienem podłączyć przewód jak w schemacie poniżej, tak by przełączniki również były podświetlone po osiągnięciu gotowości (kompresor "naładowany", blokada załączona...)
ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? albo jakieś pomysły?

mój samochód to samurai /santana z 99r 1.3i


 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-03-02, 23:24   

To należy podpiąć pod oświetlenie deski rozdzielczej.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-02, 23:27   

tyle wydedukowałem :)
ale pogubiłem się w schemacie i szukam odpowiedniego kabla po prostu
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-03-02, 23:30   

acha:) nie doczytałem.
Słuchaj możesz np wpiąć się w pajączka od świateł off, pozycja, mijania, długie.
Miernik w rękę i zobaczysz gdzie jest +.
Albo też miernikiem znajdziesz plus w kostkach łączących z zegarami.
Krótka, szybka robota.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-02, 23:35   

za pierwszym razem się nie udało ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-03, 07:39   

Po szybkiej analizie schematu wychodzi na to że do zegarka masz doprowadzony czerwono-żółty i na nim powinien pojawiać się plus po zapaleniu świateł. Ale proponuje to sprawdzić.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-03, 10:15   

też tak mi się wydawało
ale hiszpańska (a przynajmniej wyprodukowana w hiszpani bo napisy są tylko samurai, słowa nie ma "santana" poza naklejką na szybie) wersja chyba ma coś innego lub co prawdopodobne, mam coś urwane :/
będę testował

ale jeśli ktoś już to łączył, to byłaby pomoc, czy nie błądzę lub problem może leży gdzieś indziej po prostu, bo już miałem problem z elektryką... i może to po prostu cd tych problemów?

[ Dodano: 2014-03-03, 10:17 ]
R/Y oświetla wg schamatu (a nawet schematów) więcej niż tylko zegary
zastanawiam się, czy po prostu go nie podpiąć gdzieś w skrzynce bezpieczników
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-03-03, 10:49   

Może to być jeszcze plus od stacyjki.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-03, 14:24   

Możesz wyjaśnić o co Ci chodzi, podałem Ci przewód od podświetlenia deski rozdzielczej które to włączy się po załączeniu świateł tak jak tego wymaga schemat z twojego pierwszego postu zaznaczony czerwonym kółeczkiem (elipsą). W twoim pierwszym poście są sprzeczności, czy szukasz sposobu podłączenia podświetlenia klawiszy czy kontrolki nabicia kompresora czyli jego wyłączenia automatycznego. Powiedz jasno o co Ci chodzi.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-03, 16:03   Re: blokada mostu - podświetlenie przełączników

zed111 napisał/a:
... do którego przewodu w wiązce powinienem podłączyć przewód jak w schemacie poniżej, tak by przełączniki również były podświetlone po osiągnięciu gotowości (kompresor "naładowany", blokada załączona...

chodzi o to że jak juz napompuje i zablokuje - to ma się świecić. Inaczej ma byc ciemno?
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-03, 17:45   

potwierdzam słowa airgastona
kontrolki po osiągnięciu stanu gotowości muszą się podświetlić - czyli konkretnie, gdy kompresor nabije odpowiednie ciśnienie, to podświetla się kontrolka kompresora;
gdy most zostanie zablokowany - świeci się kontrolka mostu

całym mechanizmem steruje przełącznik (a przynajmniej tak mi się wydaje po analizie wiązki) i jedynie co jest potrzebne to "źródło" do podświetlenia

poszukam kabla do oświetlenia kabiny jak sugerujcie, ale wydaje mi się, że w moim samuraju to nie jest R/Y - ale gdy szukałem było już ciemno, byłem zmęczony i mogłem coś pominąć ;)

stąd pytanie do osób, które konkretnie podłączały takie blokady
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-03, 20:11   

Z tego schematu nie wynika jak będzie działał ten układ bo to jest tylko schemat podłączeń, a nie schemat układu i nie wiadomo co kryje się pod każdym numerkiem końcówki, a czy w opisie działania niema jak bedzie to działać? Czy na wyłączniku są dwie lampki od podświetlenia i sygnalizacyjna czy tylko jedna która można wykorzystać.
JEśli jesteś wstanie uzupełnić w/w schemat o symbole styków i żaróweczek to wszytko Ci powiemy jak to będzie działać

A i jeszcze jakieś wyraźniejszy scan bo tu brakuje nie których połączeń

Znalazłem wyraźniejszy schemat

_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-03-03, 20:38   

Moziembl widzę że masz talent do szukania schematów elektrycznych. Gdybyś kiedyś znalazl w necie schematy elektryczne santany od 99roku do 2003 jakiś tylko nie w krzaczkach japońskich to ja bede happy :-P

dopadłem tylko kilka takich stron
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-03, 21:15   

O ja pierdziele takiego nie wdziałem ale robaki. Co schematu to może być problem, jak chodzę po internecie to te modele po 98 jak by nie istniały jak byście mieli widma nie samochody.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-03, 21:34   

Określenie Koromysło nabiera co raz głębszego znaczenia :lol:
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-03-04, 00:11   

heh rozumiecie moje problemy
nie znalazłem jak na razie schematu idealnie pasującego do stanu mojego samuraja, ale nie wiem czy to ze względu na jakieś unikatowe zmiany w późnych rocznikach, czy może to, że w wiązce były modyfikacje/naprawy

co do schematu, który znalazłeś to uproszczony opis wiązki do blokady, na samej wiązce jest jeszcze jeden przełącznik,
+ same włączniki urządzeń to nie proste pstryczki-elektryczki, do których podpinasz 2 kabelki, tylko w sumie podpinasz ich 5 co widać na schemacie ... ma zabudowane jakieś sterowanie

może żeby nie było - całe podpięcie wiązki jest intuicyjne i proste, właściwie plug-n-play, poza tym jednym cholernym kabelkiem, którego nie wpiąłem skutecznie :)
sama blokada bez tego działa, ale skoro ma być podświetlany bajer, to niech będzie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.