Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Gaszenie świateł po wyjęciu kluczyka
mimaka 
nowicjusz


Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 57
Wysłany: 2014-03-24, 21:30   Gaszenie świateł po wyjęciu kluczyka

Witam, czy ktoś ma pomysł jak wykonać taki myk żeby wyjmując kluczyk ze stacyjki gasły światła.
Ps. Czy u was też tak jest że zostawiająć zapalone światła na 10 minut nie mogę zapalić samochodu.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-24, 21:43   

Myk jest prosty do samodzielnego wykonaniu, przekaźnik zwłoczny lub możesz sobie zanabyć gotowy zestaw np. http://allegro.pl/listing...e=category-4138

Nie, nie mam tak że po 10 minutach rozładowuje mi aku od zapalonych świateł. Może aku trup, a może prąd Ci gdzieś spierdziela w większej ilości.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-24, 23:00   Re: Gaszenie świateł po wyjęciu kluczyka

mimaka napisał/a:
Witam, czy ktoś ma pomysł jak wykonać taki myk żeby wyjmując kluczyk ze stacyjki gasły światła.
Ps. Czy u was też tak jest że zostawiająć zapalone światła na 10 minut nie mogę zapalić samochodu.


Jeżeli przez 10 min światła Ci rozładowują aku tak, że nie możesz odpalić, to z pewnością jest coś nie halo. W pierwszej kolejności sprawdź aku, potem ładowanie.

Nie pamiętam czy w samcu są załączane światła masą, czy +12V ale możesz zrobić tak, że zasialnie świateł podłączysz przez zwykły przekaźnik, który będzie załączał zasilanie po przekręceniu kluczyka. Samurai nie ma czujnika "włożonego kluczyka do stacyjki", więc nie da się zrobić wyłączania wyciągnięciem kluczyka.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-24, 23:05   

Dokładnie tak, zwykły przekaźnik sterowany plusem po stacyjce wystarczy.
Robota na 10 min.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-25, 07:58   

Jeśli po 10 minutach na światłach nie możesz zapalić samca to albo aku jest juz do dupy, albo musisz założyć przekaźnik na starterze. poszukaj jest cały wątek na ten temat
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-03-26, 08:57   

moziembl napisał/a:
(...)albo musisz założyć przekaźnik na starterze. poszukaj jest cały wątek na ten temat


@mimaka - co byś nie błądził w chmurach http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=2568
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-26, 20:05   

Ja Ci od razu powiem ze o wiele lepiej zalozyc hebel juz na przyszlosc, ja mam jeden do wyciagarki a drugi do elektryki calego auta, na smyczy pociagniete do kluczy od auta - wysiadajac wyciagam hebel i problem z glowy :)
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-26, 21:28   

Ale czemu w sprawnym samochodzie, ze sprawną elektryką mam montować coś dodatkowego? To taka trochę protezka jak lanie bardziej gęstego oleju bo silnik bierze... Moim zdaniem to najpierw trzeba instalację do porządku doprowadzić, a później można montować dodatkowe rzeczy zależnie od potrzeb.

Chyba, że Cię źle zrozumiałem i to ma nie być rozwiązanie problemu tylko sugestia na zaś ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-26, 22:26   

SamNaSamZSam napisał/a:
Ale czemu w sprawnym samochodzie, ze sprawną elektryką mam montować coś dodatkowego?

W lecie ze dwa razy zapomniałem wyłączyć w pośpiechu i wyładowałem aku. W pełnym słońcu nie widać, że się zostawiło włączone a jeździć na włączonych trzeba.
Teraz mam założony pipczyk przypominający.o wyłączeniu
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-26, 23:27   

Była potrzeba był pipczyk. Była potrzeba wiedzieć czy zamki zamknięte, jest powiadamianie smsowe :P co nie zmienia fakty, że instalacja sprawna, jedynie obwody kierownika czasem śniedzieją i kontaktu nie mają :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-27, 13:33   

Rozwiazanie problemu poprzez sugestie na zas :P.
Taki hebel ma wiele korzysci, od faktu ze jest to dodatkowe zabezpieczenie, poprzez to ze nic co ma zwarcie / swiatla czy inne rzeczy nie wyciagna akumulatora. A jak ktos jezdzi w terenie / moze kiedys zacznie to jest to ciekawy dodatek.
Taka alternatywa do przekaznika ;).
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-27, 17:46   

no ale z heblem masz więcej roboty a jak tylko światła to przez przekaźnik
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-27, 19:48   

Można też w skrzynce bezpieczników przełożyć kabelek zasilania świateł z przed na po stacyjce.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-27, 19:53   

Hebel polecam, bo u mnie uratował auto przed kradzieżą przez jakichś kompletnych kretynów :evil:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.