Wysłany: 2014-03-23, 22:39 Poduszki między ramę a nadwozie.
Zaczynam składać do kupy mojego Samuraia i mam pewien dylemat, które wybrać polibusze (Elast-Pol czy Deuter), mam także problem ze zlokalizowaniem gdzie co idzie (miałem pozakładane jakieś wynalazki, czyli gumy zawieszenia silnika od malucha i inne dziwne rzeczy) w kompletach występuje 8 szt poduszek stożkowych z tulejami, natomiast ja zlokalizowałem zastosowanie do 6 szt (dwie z przodu kasty i 4 szt w tylnej części podłogi przedziału pasażerskiego), gdzie założyć pozostałe 2 sztuki ? Podłogę miałem dość mocno skorodowaną, więc nie wszystkie elementy łączące mogły być na swoim miejscu a z serwisówki nic nie wynika.
Może macie jakieś doświadczenia ?
Czytałem, szukałem i coraz bardziej jestem w lesie, w zestawach poliuretanów kilku producentów są poduszki z tulejami metalowymi od 8 do 10 szt. plus podkładki i nikt nie jest w stanie dokładnie określić dlaczego tak jest. Składam auto w sposób jak najbardziej zbliżony do oryginału i szukam kogoś z doświadczeniem, który ułatwi wybór Elast-Pol czy Deuter.
Brałem tuleje do resorów z Elast-Polu, ale przy zakładaniu trochę było kombinowania...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-24, 22:56
A jaki resor miałeś? Do leśników Mazurowych tuleje Elastpolu podchodzą bezproblemowo.
Jeśli jesteś w lesie - to przepatrz raz jeszcze chyba temat Yenka, tam wklejał takie fajne schematy budy z podparciami i było wspólnie rozkminione ile i jakich podkładek potrzeba. Yenko miał elastpolowe i faktycznie coś nie grało do końca. Może zatem warto uderzyć do Atkina jak już będziesz wiedział czego i ile potrzebujesz (ze schematów) i upewnić się, że Atkin Ci to dorobi. Dobre tropy miał też zdaje się kolega Hałas, który też wałkował temat liftowania budy.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 274 Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-24, 23:10
Atkin ma bardzo fajny zestaw do liftu, ale trzeba mieć w dobrym stanie oryginalne stożkowe tuleje, a emalina ma coś z łapanki. Obawiam się, że będziesz musiał zainwestować z jakieś nowe stożkowe tuleje.
Buda ma 6 poduszek stożkowych: 4 w podłodze, w nogach tylnych pasażerów i 2 mniej więcej pod nogami kierowcy i pasażera. Później są 4 zwykłe poduszki: dwie z przodu koło lamp i 2 z tyłu pod uszczelką tylnej klapy. Reszta, to tylko gumowe podkładki bez śrub.
_________________ Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
Tuleje zakładałem do oryginalnych resorów i muszę przyznać, że bez patentu ze śrubą by nie weszły (choć też było trochę problemów).
Budy nie podnoszę, zostawiam w oryginale
Chyba spróbuję zamówić z Deutera (będzie o 5 dych mniej) i porównać z 2 poduszkami oryginalnymi, a raczej z tym co po nich zostało.
Jeszcze raz bo nie przeczytales uwaznie...yenka temat 9 strona ...wkleilem dokladny rysunek z miejscami do liftowania wg. ktorych kolega atkin1 robi bodylift...
Jeszcze raz bo nie przeczytales uwaznie...yenka temat 9 strona ...wkleilem dokladny rysunek z miejscami do liftowania wg. ktorych kolega atkin1 robi bodylift...
Doczytałem, tylko dalej nie wiem dlaczego jeden producent daje 8 poduszek z tulejami metalowymi a drugi 10, a wychodzi, że potrzebne jest tylko 6 poduszek stożkowych z tuleją, reszta to podkładki, bo z dedukcji wychodzi, że z przodu nadwozia i pod klapą bagażnika potrzebna jest sama podkładka ze śrubą.
Tak czy inaczej zamawiam z Deutera i jak przyjdą podzielę się doświadczeniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum