Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
majcher
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-10, 11:07   majcher

Przedstawiam mój nabytek Samurai wersja coily z 1996 roku. Auto oprócz nieoryginalnych zderzaków jest zachowane w serii.

Samurai ma przejechane 110 tys i patrząc na stan wnętrza, silnika, napędów, wydechu mogłoby się to zgadzać, tak do końca pewnym nie można być nigdy. Silnik chodzi na syntetyku 5W50. Na całej budzie jest jeszcze oryginalna konserwacja. Zgniło przednie nadkole po tym jak ktoś nim przydarł, aktualnie jest w trakcie wymiany. Jak na razie przejechałem nim ok. 500 km bez żadnych niespodzianek. Frajda z jazdy jest niesamowita :mrgreen: Mam nadzieję, że będzie dobrze służył. W planach jest przywrócenie go do pełnej serii tzn. wymiana zderzaków. Zapłaciłem za niego 7500 z oc ważnym do stycznia. Komentarze mile widziane :-D Gdyby ktoś chciał bliższe zdjęcia np. jak rozwiązane jest zawieszenie to mogę zrobić. Gdyby ktoś także miał i chciał sprzedać przedni grill z samuraja wersja coily to przygarnę bo jest trochę połamane, z tego co widzę nie pasują tutaj żadne inne.

 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-04-10, 11:17   

Gratuluje zakupu!
Nie pogardzimy obfotografowaniem każdego centymetra zawieszenia :-)
Zdaje się pierwszy coily na forum?

Powodzenia w doprowadzaniu srajtka do perfekcji!
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-10, 11:29   

No no koniecznie fotki podwozia prosimy :D góra może być w bikini, ale dół najlepszy sote!

Fajne by było jakbyś jeszcze w przypływie wolnego czasu zrobił jakiś prosty pomiar np. długości wahacza, grubości druta w sprężynie i jej wysokości (choć to bez demontażu to tylko taka ciekawostka będzie). Super auteczko, dbaj a będzie się wdzięczyło każdego dnia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2014-04-10, 12:12   

Bardzo ładny. Podoba mi się idea odrestaurowywania takiego starego auta, by przywrócić dawna świetność :)

Teraz polecę MEGA kobieca naiwnością, ale rozumiem, że wszystkie te "parchate" części to trzeba będzie rozebrać, odrdzewić i zaimpregnować? :oops:
_________________
...Wilczyca...
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2014-04-10, 13:04   

Widze, że decyzja zapadła i kupiony. Łany :-P :-P
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-10, 17:07   

Rodzynek!! Dawaj foty zawiasu, bom strasznie ciekaw. Z tego co wkleiłeś, to przednia główka już się znacznie różni :mrgreen: Za te naloty rdzy się bierz, bo to postępuje bardzo szybko:)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-10, 17:50   



Mówisz o nalotach rdzy na budzie czy napędach? Bo rama pójdzie do piaskowania ale najpierw chciałbym latem się nim nacieszyć, nie będę go rozbierał, we wrześniu zrobię ramę. A napędy to nie wiem chyba też pójdą do piaskowania, ale może tymczasowo je maznę czymś ;) chyba nie powinny przez lato bardzo zgnić?
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-10, 18:52   

Mówię o podłodze, pomału ruda się zaczyna dobierać. Z piaskowaniem ramy, to się zastanów, chyba, że bardzo chcesz, bo samurai ze wszystkich aut terenowych ma chyba najlepiej zabezpieczoną ramę przed korozją. Nie istnieje taki problem jak w isuzu, mitsubishi, nissanie, toyocie, vitarze (tutaj odpadają elementy zawieszenia z kawałkami ramy) że ludzie wymieniają ramy, bo pogniły. Wystarczy wyczyścić, odtłuścić i pomalować :). Buda, to zupełnie inna historia, gnije bardzo i wszędzie :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-10, 19:29   

Skoro tak mówisz to się zastanowię, tym bardziej że auto będzie garażowane i raczej zimą jeździć nie będzie. Nie wiem może ta rama jest inna niż w resorakach lub ja po prostu mam inną definicję pognitej ramy, ale gdzieniegdzie pojawia się nalot rdzy szczególnie w miejscach spawów tych wszystkich mocować amortyzatorów, sprężyn i drążków. Natomiast faktycznie zgnita nie jest bo waliłem w nią młotkiem i wszędzie ładnie dźwięczy.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-10, 20:06   

te miejsca możesz szczotą przelecieć porządnie, później kortanin i na to już podkład anty-korozyjny i jakaś nawierzchnia.

To jest zgniła rama. W innych markach taki obraz, to częsty widok.

_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-10, 22:19   

majcher napisał/a:
(...) raczej zimą jeździć nie będzie.

Jak to?! Odpuścisz największą frajdę? Zostawisz biednych kierowców plaskaczy na poboczach i w zaspach bez asysty? No jak to... :shock:
droidboo napisał/a:
te miejsca możesz szczotą przelecieć porządnie

A ponoć szczota, zwłaszcza na wiertarce tudzież innym urządzeniu szybkowi(b)rującym wpolerowuje rdzę w metal i nie doczyszcza dobrze. Do zdarcia grubszych kawałków owszem, ale do takich nalotów to ponoć tylko papierek ścierny, ewentualnie piaskowanie/sodowanie czy tam inne ścierniwo w trudno dostępnych dla papierka miejscach.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2014-04-10, 22:20   

Zerknij też ma tylny wał bo wydaje mi się że jest przestawiony na wieloklinie, a szkoda żeby Ci się popsuł.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Xpublic
świeżak



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-04-10, 22:48   

Trochę pracy i będzie świetna zabawka:) Pogratulować zakupu:)
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-11, 00:04   

SamNaSamZSam napisał/a:
majcher napisał/a:
(...) raczej zimą jeździć nie będzie.

Jak to?! Odpuścisz największą frajdę? Zostawisz biednych kierowców plaskaczy na poboczach i w zaspach bez asysty? No jak to... :shock:
droidboo napisał/a:
te miejsca możesz szczotą przelecieć porządnie

A ponoć szczota, zwłaszcza na wiertarce tudzież innym urządzeniu szybkowi(b)rującym wpolerowuje rdzę w metal i nie doczyszcza dobrze. Do zdarcia grubszych kawałków owszem, ale do takich nalotów to ponoć tylko papierek ścierny, ewentualnie piaskowanie/sodowanie czy tam inne ścierniwo w trudno dostępnych dla papierka miejscach.


Szczotą rdzę z grubsza się usuwa, później kortanin, chemicznie to wytrawia jakoś i zatrzymuje proces korozji. To dopiero się maluje. Są takie szczotki, które się składają jakby z taki poskręcanych warkoczy drucianych. Sztywne to, drogie i i bardzo skuteczne, bo połowa drutów idzie z włosem a połowa pod włos szarpiąc rudą jak reksio szynkę :mrgreen:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-04-11, 09:53   

Szczota czyści dobrze, ale poleruje powierzchnię, a do spolerowanego dużo słabiej przystaje farba, dlatego najlepiej piaskować, ew. drzeć papierem ściernym.
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-04-11, 11:40   

Didymos napisał/a:
Szczota czyści dobrze, ale poleruje powierzchnię, a do spolerowanego dużo słabiej przystaje farba, dlatego najlepiej piaskować, ew. drzeć papierem ściernym.


Po ściernym też malowanie tak sobie. Jak już tak się zagłębiamy, to piaskowanie zapewnia najlepszą powierzchnię ze wszystkich mechanicznych metod.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-04-11, 15:58   

Aksag dzięki za uwagę, nie zauważyłem tego, faktycznie wał był źle złożony, już poprawiłem. Co do rdzy to mam piaskarkę, niewielką bo niewielką ale takie małe ogniska rdzy na podłodze sobie wypiaskuje. Ramy raczej nie dam rady bo piaskowałbym to ze dwa dni chyba :-P Weekend się zaczyna a ja miałem dziś dostać nadkole i co?! I kuriera nie widać a chciałbym sobie pojeździć a bez nadkola to niebardzo :-( :-(

[ Dodano: 2014-04-15, 10:23 ]
Dzisiaj chciałem sprawdzić sobie z ciekawości kody błędów w sterowniku i ku mojemu zaskoczeniu w komorze silnika nie ma typowego dla samurajów 4 pinowego złącza diagnostycznego, tzn jest takie złącze ale zwieranie styków nic nie daje - wydaje mi się że jest to złącze dla klimatyzacji. Okazało się, że obok jest złącze diagnostyczne ale 6 pinowe, załączam obrazek może komuś się przyda.


[ Dodano: 2014-05-02, 20:17 ]
Dwa zdjęcia z przejażdżki już z nowym nadkolem z przodu :-)


 
     
frank_lucas 
świeżak
frank_lucas



Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 24
Wysłany: 2014-06-02, 23:33   

majcher, pasują do coily błotniki od normalnego samuraia? W moim nie wiem czy szukać błotników czy spawać te.
_________________
Im lepszy samochód, tym dalej po ciągnik
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2014-06-03, 09:39   

Kupiłeś go jednak? Gratulacje
Poszerzenia błotników pasują, natomiast same błotniki są inne (m.in mają otwory na pozycyjne i kierunki z przodu). Ja moje na pewno będę spawał jak już zgniją bo nowy w aso kosztuje 1600 zł :mrgreen:
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-06-03, 12:10   

będę musiał swojego zakonserwować bo szkoda blachy żeby tak przegniła :D. co to za kółka masz zamontowane wydają się spore.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.