Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Drążek zmiany biegow
Nurek
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-05, 13:28   Drążek zmiany biegow

Witam
dzis moj drazek od zmiany skrzyni biegow oszalal kreci sie z lewa na prawo co drastycznie utrudnia
zmiane biegu a nawet ja uniemozliwia
wie ktos o co moze chodzic ?
Suzuki Samurai 90'rocznik
1,4 benzyna
http://imageshack.com/a/img845/7996/absu.jpg - lewo
http://imageshack.com/a/img841/3349/l7s8.jpg - prawo
http://imageshack.com/a/img842/5664/84wfn.jpg - blizsze ujecie po zdjeciu oslonek
moze to pomaranczowe cos ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-05, 13:51   

Zapraszam do przywitalni...
Zamiast gdybać, to odkręć jeszcze te 3 śruby i wyciągnij wajchę, może się złamała, może wyskoczyła z wodzików, jak nie rozbierzesz, to się nie dowiesz :roll:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-05, 13:56   

Może, a może nie ;) wysil się trochę i poszukaj na forum kilku potencjalnych rozwiązań, wyklucz część z nich i jak dalej będą takie objawy to pewnie chętnie Ci koledzy pomogą.

Na dobry początek podrzucę Ci taki link: http://samurai.org.pl/vie...%B6ruba+lewarek

Powodzenia.

[ Dodano: 2014-05-05, 13:57 ]
A przy okazji to czy masz seryjną skrzynię? Bo jeśli to "1.4 benzyna" nie pomyłka to silnika nie masz seryjnego...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-05, 14:18   

Raczej pomyłka, skrzynia na fotach jest samuraiowa.
W sumie to śruba pozycjonująca jest chyba najbardziej podejrzana w tej sytuacji.
 
     
Nurek
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-05, 19:33   

dzieki wielkie za pomoc , byla to śruba pozycjonująca ukrecila sie czesc bez gwinta,
dorobilem sobie jakas na szybko,
dzieki raz jeszcze ze mimo iz nie przestrzeglem do konca netykiety,
(spanikowalem troche w pracy bylem nie mialem za bardzo czasu na przeszukiwanie,
bo szef patrzyl :P , a bolalo mnie strasznie ze cos juz nie dziala w moim
samurajku ;) )
to znalazly sie osoby ktore pomogly mi znalesc rozwiazanie ;)
a i silnik 1.3 pomylilem sie
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-05-05, 21:45   

To jeszcze pozostaje się pomodlić, żeby ułamany kawałek spłynął bezkolizyjnie do magnesu na dole skrzyni :roll:
 
     
Nurek
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-05, 21:48   

zakleszczony byl w dzwigni lewarka :P wiec juz go dawno wywalilem
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-05-05, 21:49   

Może został przemielony na mączkę coś jak żelatyna z kopytek? Sądząc po awarii to chyba śruba nie była utwardzana, choć pewnie nawet kawałek twardego plasiku mógłby szkód narobić... prawda?

Ale to chyba cenna rada dla Ciebie Nurku od naszego Doktore, żeby jeszcze spuścić olej - wcześniej odprawiając rytualny taniec zaklinający spływ kawałka śruby - i obadać to co spłynie pod kątem opiłków i tego co zostało na korku.

Edit: ooo to szczęśliwie problem rozwiązany. Ale może i tak warto przy okazji olej wymienić? A nuż jakiś kawałek pływa swobodnie. Olej majątku nie kosztuje, a i skrzynia się odwdzięczy za świeżonkę...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2014-05-05, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-05-05, 21:50   

W kilku przypadkach, które widziałem, to ukręcało się to tak, że zostawał kawałeczek gwintu, który blokował cycek przed wpadnięciem do skrzyni, może tutaj podobnie się stało, może Nurek napisze.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Nurek
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-05-05, 21:54   

dokladnie tak bylo jak mowi droid resztka gwintu w ulamanym kawalku spowodowala jego zaklinowanie w wycieciu dzwigni lewarka
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 22:30   

Ta śruba chyba zawsze się tak łamie, u mnie było to samo. Choć nie zmienia to faktu że przy rozbieraniu lepiej uważać żeby ewentualny luźny kawałek nie wpadł jednak do skrzyni :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.