Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-18, 09:51
Z C45 nie rób,lichy materiał.
50HF typowa stal na drążki skrętne, 50HS typowa na sprężyny/resory.
40HM typowa na osie i wały, chyba bym robił z niej.
Te sprężynowe mają większą wytrzymałość,ale ta 40HM -jest na części narażone na zmienne obciążenia.
aha dzięki a czy duża jest różnica między wytrzymałością między 40HM a np 34HNM
na jakie parametry patrzeć w karcie katalogowej przy wyborze stali ?
sorki że tak dopytuje ale nie chciałbym w błoto wywalić kasy
a za bardzo nie znam się na doborze stali
Różnica jest duża. Jeśli tę listę dostałeś od firmy z Torunia to napisz do mnie pw, będziesz miał komplet z 34HNM za 1050zl.
[ Dodano: 2016-11-18, 12:44 ]
50HS ma Rm równe 1320MPa. (z tego robiłem półosie do tej pory).
35HGS ma Rm równe 1620MPa.
34HNM ma Rm większe od 35HGS, ale nie wiem ile dokładnie.
Zamawiam teraz 34HNM, ale do obliczeń przyjąłem 1620MPa.
Próbkę 34HNM po hartowaniu zerwę na maszynie i będę wiedział ile realnie wytrzyma.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Mam przykład kolegi, któremu przerabiałem most, ale chciał przyoszczędzić i same półosie zrobił gdzie indziej, niby w firmie, w której robią patyki do jednego z gratów. Rwały się one niemiłosiernie, a teraz wziął od Krzyśka i jeździ z uśmiechem na twarzy
Krzysiek, z ciekawości, z jakiego materiału są moje półosie w Żółtasie?
50HS. To było najlepsze co w owym czasie było dostępne w detalu.
Wczoraj dogadałem się z multistalem że będą mi sprzedawać 34HNM w sztangach 35mm x 2000mm, więc szykuje się skok jakościowy... Oblatywaczem pierwszych sztuk będzie R. Czachara
Jeśli żadne cyrki nie wyjdą przy hartowaniu to powinno być dużo lepiej.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
cieszy mnie to że zaczynają się pojawiać sensowne tajle z rodzimego rynku a pomysłodawca nie przestaje kombinować nad swoim produktem :)
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
50HS. To było najlepsze co w owym czasie było dostępne w detalu.
Wczoraj dogadałem się z multistalem że będą mi sprzedawać 34HNM w sztangach 35mm x 2000mm, więc szykuje się skok jakościowy... Oblatywaczem pierwszych sztuk będzie R. Czachara
Jeśli żadne cyrki nie wyjdą przy hartowaniu to powinno być dużo lepiej.
Robiłem półosie z 34HNM i nie wykazały większej żywotności od 50HS, problemem jest w PL sam proces hartowania i jego niska powtarzalność. Daj znać co Ci wyjdzie z tego bo jestem ciekawy.
Z drugiej strony półosie amerykańskie są praktycznie nie do ukręcenia nawet w zmotach budowanych na podzespołach samurajowych (na sprzedanych przez nas ok 100kpl półosi samurajowych TG nie wróciła nawet jedna sztuka na gwarancji czy reklamacji) więc można zrobić na tym przekroju mocne półosie ale trzeba by dobrze zaplanować proces ich hartowania.
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota stylem jazdy bym tego nie nazywal
Jak już pisałem ,ukręcić da się wszystko nawet laplandery czy unimogi ludzie rozwalają a co dopiero jakieś tam mdf półośki do samuraja .Ja osobiście jeżdżę na tych samych seryjnych półośkach i przegubach już piąty rok i nic nigdy nie urwałem a mój samuraj lekkiego żywota nie ma ,kilka razy zdarzyło się urwać wały ale mostu nigdy nie rozwaliłem.Po prostu jak ktoś jest głupi to i palec w du... złamie.
_________________ Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota stylem jazdy bym tego nie nazywal
A o kim innym moge mowic ;) Rozmawialem z nim i mowil ze zasadniczo juz wszystkie mozliwe opcje przetestowal - zadna nie wytrzymuje na dluzej
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota stylem jazdy bym tego nie nazywal
A o kim innym moge mowic ;) Rozmawialem z nim i mowil ze zasadniczo juz wszystkie mozliwe opcje przetestowal - zadna nie wytrzymuje na dluzej
Jak to stare przyslowie mowi, madrzejszy zawsze ustapi
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
To na pewno nie są półosie TG, niech je zakupi i spróbuje je ukręcić i dopiero pogadamy.
Półosie Caliminiego niestety bardzo słabe, klękają już przy 32'' kołach.
Dorabiałem ostatnio zawodnikowi z Lwówka Śląskiego półosie na przód z 33 zębami od strony przegubu bo poukręcał... pod jakimi markami są dostępne półosie z 33 zębami?
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Dorabiałem ostatnio zawodnikowi z Lwówka Śląskiego półosie na przód z 33 zębami od strony przegubu bo poukręcał... pod jakimi markami są dostępne półosie z 33 zębami?
Nie TG bo one sie nie ukrecaja jak dobrze poszukam to wrzuce foto kompletu w kawalkach
Każda półoś, w zmocie które jest użytkowane zgodnie z przeznaczeniem, się prędzej czy później ukręci, chociażby od zmęczenia materiału.... lub ciężkiej nogi kierowcy ;)
Ja mam w Żółtasie z przodu Warkowe Trail Geary, a tył odciążony na półosiach od Krzyśka. I jedno i drugie rozwiązanie idealnie się sprawdza jak na razie, choć lekko nie mają, ale liczę się z tym, że nic nie jest wieczne i kiedyś powie dość.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-12-13, 21:48
Ja tez mam z przodu TG, odkad zalozylem zero problemu z przednim napedem a lekko u mnie nie maja,tak jak chomik pisze, licze sie z tym ze niedlugo moga i one sie zmeczyc bo chyba 2 lata miny jak je kupilem, ale dostaly sporo i byly warte swojej ceny.
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum