Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
odciążone półosie tył
fazer1988 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 2016-11-17, 23:05   

puki co to znalazłem że C45, 40HM, 50HS lub 50HF. z takich materiałów mogą wykonać półosie
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-18, 09:51   

Z C45 nie rób,lichy materiał.
50HF typowa stal na drążki skrętne, 50HS typowa na sprężyny/resory.
40HM typowa na osie i wały, chyba bym robił z niej.
Te sprężynowe mają większą wytrzymałość,ale ta 40HM -jest na części narażone na zmienne obciążenia.
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
fazer1988 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 2016-11-18, 11:11   

aha dzięki a czy duża jest różnica między wytrzymałością między 40HM a np 34HNM
na jakie parametry patrzeć w karcie katalogowej przy wyborze stali ?
sorki że tak dopytuje ale nie chciałbym w błoto wywalić kasy
a za bardzo nie znam się na doborze stali
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2016-11-18, 12:32   

Różnica jest duża. Jeśli tę listę dostałeś od firmy z Torunia to napisz do mnie pw, będziesz miał komplet z 34HNM za 1050zl.

[ Dodano: 2016-11-18, 12:44 ]
50HS ma Rm równe 1320MPa. (z tego robiłem półosie do tej pory).
35HGS ma Rm równe 1620MPa.
34HNM ma Rm większe od 35HGS, ale nie wiem ile dokładnie.

Zamawiam teraz 34HNM, ale do obliczeń przyjąłem 1620MPa.

Próbkę 34HNM po hartowaniu zerwę na maszynie i będę wiedział ile realnie wytrzyma.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-11-18, 13:55   

ja mam od KSikorskiego i szczerze polecam

Mam przykład kolegi, któremu przerabiałem most, ale chciał przyoszczędzić i same półosie zrobił gdzie indziej, niby w firmie, w której robią patyki do jednego z gratów. Rwały się one niemiłosiernie, a teraz wziął od Krzyśka i jeździ z uśmiechem na twarzy ;-)

Krzysiek, z ciekawości, z jakiego materiału są moje półosie w Żółtasie?
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2016-11-18, 16:25   

50HS. To było najlepsze co w owym czasie było dostępne w detalu.

Wczoraj dogadałem się z multistalem że będą mi sprzedawać 34HNM w sztangach 35mm x 2000mm, więc szykuje się skok jakościowy... Oblatywaczem pierwszych sztuk będzie R. Czachara ;-)
Jeśli żadne cyrki nie wyjdą przy hartowaniu to powinno być dużo lepiej.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-11-18, 19:32   

No to już zaczynam zbierać na nowy model :-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-11-19, 22:08   

cieszy mnie to że zaczynają się pojawiać sensowne tajle z rodzimego rynku a pomysłodawca nie przestaje kombinować nad swoim produktem :)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dardes 
świeżak


Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-12-07, 11:18   

KSikorski napisał/a:
50HS. To było najlepsze co w owym czasie było dostępne w detalu.

Wczoraj dogadałem się z multistalem że będą mi sprzedawać 34HNM w sztangach 35mm x 2000mm, więc szykuje się skok jakościowy... Oblatywaczem pierwszych sztuk będzie R. Czachara ;-)
Jeśli żadne cyrki nie wyjdą przy hartowaniu to powinno być dużo lepiej.


Robiłem półosie z 34HNM i nie wykazały większej żywotności od 50HS, problemem jest w PL sam proces hartowania i jego niska powtarzalność. Daj znać co Ci wyjdzie z tego bo jestem ciekawy.
Z drugiej strony półosie amerykańskie są praktycznie nie do ukręcenia nawet w zmotach budowanych na podzespołach samurajowych (na sprzedanych przez nas ok 100kpl półosi samurajowych TG nie wróciła nawet jedna sztuka na gwarancji czy reklamacji) więc można zrobić na tym przekroju mocne półosie ale trzeba by dobrze zaplanować proces ich hartowania.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-12-07, 17:23   

Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-07, 17:36   

pacmano napisał/a:
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.


Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota :mrgreen: stylem jazdy bym tego nie nazywal :-P
_________________
606468554
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-07, 17:57   

Jak już pisałem ,ukręcić da się wszystko nawet laplandery czy unimogi ludzie rozwalają a co dopiero jakieś tam mdf półośki do samuraja .Ja osobiście jeżdżę na tych samych seryjnych półośkach i przegubach już piąty rok i nic nigdy nie urwałem a mój samuraj lekkiego żywota nie ma ,kilka razy zdarzyło się urwać wały ale mostu nigdy nie rozwaliłem.Po prostu jak ktoś jest głupi to i palec w du... złamie. :lol:
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-12-08, 08:16   

meenia napisał/a:
pacmano napisał/a:
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.


Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota :mrgreen: stylem jazdy bym tego nie nazywal :-P


A o kim innym moge mowic ;) Rozmawialem z nim i mowil ze zasadniczo juz wszystkie mozliwe opcje przetestowal - zadna nie wytrzymuje na dluzej 8-)
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-09, 09:19   

pacmano napisał/a:
meenia napisał/a:
pacmano napisał/a:
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.


Jak mowisz o Odcince to ukreca osrane calmini i glownie dlatego ze jest idiota :mrgreen: stylem jazdy bym tego nie nazywal :-P


A o kim innym moge mowic ;) Rozmawialem z nim i mowil ze zasadniczo juz wszystkie mozliwe opcje przetestowal - zadna nie wytrzymuje na dluzej 8-)



Jak to stare przyslowie mowi, madrzejszy zawsze ustapi :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
dardes 
świeżak


Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-12-12, 14:20   

pacmano napisał/a:
Znam jednego gościa co ukreca kilka par polosi TG ma sezon... Taki ma styl jazdy i tyle 😉 Inny znowu nie ukreci w ogóle. Kwestia jak dużo i jak jeździsz na przedniej blokadzie.


To na pewno nie są półosie TG, niech je zakupi i spróbuje je ukręcić i dopiero pogadamy.
Półosie Caliminiego niestety bardzo słabe, klękają już przy 32'' kołach.
_________________
ore4x4.pl
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2016-12-13, 19:42   

Dorabiałem ostatnio zawodnikowi z Lwówka Śląskiego półosie na przód z 33 zębami od strony przegubu bo poukręcał... pod jakimi markami są dostępne półosie z 33 zębami?
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-13, 19:48   

KSikorski napisał/a:
Dorabiałem ostatnio zawodnikowi z Lwówka Śląskiego półosie na przód z 33 zębami od strony przegubu bo poukręcał... pod jakimi markami są dostępne półosie z 33 zębami?


Nie TG bo one sie nie ukrecaja ;-) jak dobrze poszukam to wrzuce foto kompletu w kawalkach :mrgreen:
_________________
606468554
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-13, 19:57   

Każda półoś, w zmocie które jest użytkowane zgodnie z przeznaczeniem, się prędzej czy później ukręci, chociażby od zmęczenia materiału.... lub ciężkiej nogi kierowcy ;)

Ja mam w Żółtasie z przodu Warkowe Trail Geary, a tył odciążony na półosiach od Krzyśka. I jedno i drugie rozwiązanie idealnie się sprawdza jak na razie, choć lekko nie mają, ale liczę się z tym, że nic nie jest wieczne i kiedyś powie dość.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-12-13, 20:24   

poza TG są jeszcze te
z forów w hameryce wygląda na to, że są bardziej cenione niż TG czy LowRange

http://www.rcvperformance...u=CVJ2292-P-RCV
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-12-13, 21:48   

Ja tez mam z przodu TG, odkad zalozylem zero problemu z przednim napedem a lekko u mnie nie maja,tak jak chomik pisze, licze sie z tym ze niedlugo moga i one sie zmeczyc bo chyba 2 lata miny jak je kupilem, ale dostaly sporo i byly warte swojej ceny.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.