Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
odciążone półosie tył
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-12-14, 07:54   

Jak ja lubie jak ludzie pisza w stylu "u mnie lekko nie maja" itp 8-)
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-12-14, 09:07   

pacmano napisał/a:
Jak ja lubie jak ludzie pisza w stylu "u mnie lekko nie maja" itp 8-)



U Manka w samuraju lekko nie mialy :mrgreen: dwa lata, pozniej postrzelaly jak zapalki jedna za druga, nic nie jest wieczne, nawet to czym sie handluje :-P
_________________
606468554
 
     
dardes 
świeżak


Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-12-14, 13:23   

KSikorski napisał/a:
Dorabiałem ostatnio zawodnikowi z Lwówka Śląskiego półosie na przód z 33 zębami od strony przegubu bo poukręcał... pod jakimi markami są dostępne półosie z 33 zębami?


Jedyne mocne przeguby do SJ są już tylko pod półosie 33 frezy ponieważ te które miały 26/28 frezów nie wytrzymywały z wiadomych przyczyn (koronka przegubu pękała). O wytrzymałości półosi i przegubów można by sieknąć esej ale jeśli chodzi o produkty TG to w samochodzie samurajo-podobnym (czyli do 1400kg) nawet z silnikiem od Vitary 2.0 i kołami 35'' wytrzymują bez problemu ( półosie pracują zmęczeniowo i oczywiście jest szansa że się kiedyś ukręcą ale to jest naprawdę trudno). Co do tych co twierdzą że widzieli ukręcone półosie od TG to poproszę o zdj. żeby się nie okazało że to produkt konkurencyjny. My realizujemy gwarancję TG i jeśli ktoś ukręci to wymieniamy bez problemu. Byli nawet tacy którzy kupili i twierdzili że je w takim razie ukręcą i przyjdą po nowe ale jakoś jeszcze nie wrócili a sprzedajemy je już od kilku ładnych lat.

Ponieważ jednak TG nie robi półosi do samuraja o innych wymiarach (długościach), będziemy też oferowali takie półosie (patyki) o zbliżonej wytrzymałości do TG. Inny materiał i na nowo zaprojektowany proces ulepszania cieplnego dał nam dużo lepsze wyniki wytrzymałościowe i mamy ambicję osiągnąć taką wytrzymałość jak amerykańce.
_________________
ore4x4.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2016-12-14, 15:29   

Znajomy kiedyś też mi odradzał kupna Trail Gearów, bo niby miał kilka i się ciągle rwały. Okazało się, że pomyliły mu się nazwy i te które miał to były Trail Tough

Nie znam parametrów technicznych, ale z jakiegoś powodu tamte "wzmocnione" przeguby i półosie, choć niby też hamerykańskie, rwały mu się na potęgę, a mi Trail Geary jeszcze się nie urwały, a w styczniu, czy tam w lutym, miną mi dwa lata katowania.

ps. taki miałem plan, że jakoś ukręcę przed końcem gwarancji, ale się nie udało ;-)


To były dywagacje o przednim moście, ale temat pierwotnie był o tylnym, więc moim zdaniem, jednak najlepszym rozwiązaniem są odciążone półosie, bo jednak koło nie wisi nam na jednym małym i słabo zabezpieczonym przed syfem, łożysku, tylko na piaście z dwoma łożyskami, które jednak zawsze trochę lepiej są chronione, do tego jak już przypadkowo uda nam się zerwać półoś, można szybko się pozbyć jej resztek, dzięki czemu nie zdewastują nam kosza dyfra (jak to ma często miejsce po strzale) i jedziemy dalej.

Oczywiście, można zrobić patent z dodaniem drugiego łożyska do standardowego rozwiązania, lecz to niewiele mniej zabawy niż z przeróbką mostu pod odciążone półosie.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Lydto 
świeżak


Dołączył: 04 Sty 2021
Posty: 13
Skąd: Jasiona
Wysłany: 2023-06-06, 20:18   

cześć Panowie.
Odkopuje trochę ten temat bo ostatnio pomyślałem by odciązyć półosie.
Po przeczytaniu całego wątku dochodzę do wniosku że nie ma co się samemu ciosać z tematem bo Wy go już prześwietliliście w całości.
Warto w to iść??
O ile z adapterami sam sobie poradzę to nie wiem jak i gdzie ogarnąć półosie. Może ktoś mi pomoże w tym temacie ale napisze żebym dał sobie spokój i po prostu częściej wymieniał łożyska...
pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2023-06-07, 09:51   

Już raz (albo dwa) kiedyś pisałem.
Rozwiązanie bardzo fajne jak w razie czego masz możliwość dorobienia w rozsądnym czasie kolejnej sztuki. Bo też nie są niezniszczalne i się ukręcają.
Posiadając fabryczne rozwiązanie w 2-3 dni kupujesz tanio następną półoś i jeździsz. A jak masz dedykowane, to zastanawiasz się czy ten kto to zrobił wykona jeszcze jeden egzemplarz i na kiedy.

Jak chcesz, to mam jeszcze resztki swojego zestawu. Jedna półoś nawet z blokadą. Druga ukręcona :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.