Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2014-09-24, 11:28 mierzymy lift
A więc w celu poprawy "komfortu" jazdy samim postanowiłem zacząć od wymiany amorków. Na podstawie przeczytanych wątków, tematów i postów, wiem już od Was, co można wsadzić i do jakiego zawieszenia. Mam tylko jeden dylemat: nie wiem czy mój sami był wcześniej liftowany. Z tego co sądzę po resorach, to raczej są oryginalne (albo takie jak oryginalne - no w każdym razie są raczej płaskie), ale wieszaki mogą być z liftem. Moje pytanie jest takie: jak fizycznie zmierzyć lift? nie chciałbym kupić zbyt długich, lub krótkich amorków.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-24, 11:45
Jak resor standardowy to zmierz rozstaw śrub w wieszakach - między górną a dolną i napisz tutaj ile wyszło. Głowy nie dam, ale chyba standardowe mają 7cm.
Poza tym długość amora możesz samodzielnie wykoncypować demontując obecne i lewarując furę do maks wykrzyży. Miarka w dłoń i będziesz wiedział ile maks-min długości powinny mieć, żeby CI te wykrzyże obsłużyły.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2014-09-25, 08:41
Dzięki koledzy, Tak już właśnie wczoraj wieczorkiem wydumałem, Twój SamNaSam sposób ze zdjętymi amorami da najlepsze rozeznanie w wymiarach.
A'propos wieszaków, no to u mnie jest 115mm, więc liftu prawie 2"(na wieszakach), wszystko jasne,
a a'propos mierzenia "ogólnego" liftu, wie ktoś może jaka jest standardowa odległość mostu od ramy?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-25, 09:19
lukawa napisał/a:
wie ktoś może jaka jest standardowa odległość mostu od ramy?
Tu chyba trudno wyznaczyć "standard" bo ta odległość zależna jest od stanu resoru, jego budowy (grubość/ilość piór), masy samochodu czyli czy z wyciągarką, szpejem, zderzakiem no i jak gruba warstwa korozji jest na ramie ;) (choć to na szczęście rzadko spotykane)
W którym temacie w dziale z zawieszeniami, mostami koledzy wpisywali swoje odległości zdaje się, to tak poglądowo można zerknąć.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2014-09-25, 09:55
oki poszukam, lecz nie chodzi mi o to by wyznaczyć standard, on przecież musiał być wyznaczony przez fabrykę, czyż nie? może ma ktoś gdzieś tego typu dane...
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-09-25, 10:04
lukawa napisał/a:
oki poszukam, lecz nie chodzi mi o to by wyznaczyć standard, on przecież musiał być wyznaczony przez fabrykę, czyż nie? może ma ktoś gdzieś tego typu dane...
Jasne, że idealnie byłoby dotrzeć do danych fabrycznych, ale... zważywszy na to, że Samki już od dłuższego czasu z fabryki nie wyjeżżzają (nie licząc orientalnych odmian typu Gypsy) trudno to dziś empirycznie zmierzyć. A i z dostępnością takiej technicznej informacji na zasadzie danych katalogowych raczej trudno bo to chyba niepopularny parametr (co innego jakiś prześwit, kąty natarcia, rampowy itp.)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum