witam jestem posiadaczem samuraia 1.3 na wtrysku z 91r.
mam taki problem: gdy jade na 2H to jest wszystko git ale jak tylko przełączę na 4H lub 4L to jak tylko ruszam to ciągnie mi kierę w lewo jub w prawo i obawiam się że ktoś wcześniej zmieniając most wsadził most z innym przełożeniem
moje pytanie brzmi czy jest gdzieś na główce napisany jakiś symbol oznaczający przełożenie czy trzeba rozbebeszać cały most??
ewentualne czy jest jakaś możliwość sprawdzenia przełożenia bez rozbierania mostu??
z góry dziękuję za odpowiedź
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-12-09, 19:30
Na mostach nie ma żadnych oznaczeń zdradzających przełożenie.
Podnieś gablotę tak, żeby koła z jednego boku były w górze, zapnij 4x4, w skrzyni wrzuć luz, zrób na kołach jakieś znaki i zakręć kołami kilka razy, jak znaki nie będą się pokrywać, to przełożenia są różne.
Przełożenia można sprawdzić licząc obroty koła i wałka atakującego np. przełożenie 3,9:1 to 3,9 obrotu wałka atakującego na 1 obrót koła, analogicznie 3,72:1, najlepiej zrobić 10-20 obrotów koła i liczyć ile razy obróciła się flansza na ataku (uwaga na dyfer).
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-09, 20:00
Może coś innego jest powodem szarpania ?
_________________ Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
Dawid Jakubiak [Usunięty]
Wysłany: 2014-12-09, 20:19
nic innego nie będzie powodem bo wszystko dookoła sprawdziłem a mianowicie:
łożyska piast ok
łożyska zwrotnic ok
tuleje resorów ok
końcówki drążków ok
amory ok
nawet ramę mierzyłem czy nie jest krzywa i też jest ok
jutro spróbuje tak sprawdzić jak didymos napisał
ale tak rozmyślając siedziałem i doszedłem do wniosku że z tyłu będzie 3,72 a z przodu 3,9 ale to tylko przypuszczenia:-)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-09, 22:20
a tak nieśmiało się wtrącę, rozmiar opon wszędzie taki sam - te sahary z podpisu?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Dawid Jakubiak [Usunięty]
Wysłany: 2014-12-09, 22:24
tak nieśmiało odpiszę, że te same rozmiary na przedniej i tylnej osi 205x70 R15
sprawdzając dzisiaj po pracy tak jak Didymos mówił okazało się że są jednak inne przełożenia
co za kur...a mechanicy są w tym Kołobrzegu?? stamtąd go kupiłem. żenada
po 10 obrotach tylnym kołem wał zrobił nieco więcej niż 37 obrotów czyli wychodzi przełożenie 3,72
zaś po 10 obrotach przednim kołem wał zrobił nieco więcej niż 34 obroty czyli jakiś pacan zwany mechanikiem z Kołobrzegu wsadził po prostu inny most
najlepsze jest to że jak zadzwoniłem do byłego właściciela i się spytałem czy auto jeździło normalnie przy załączonym 4x4 to wpierał mi że tak i do mnie jeszcze miał pretensje że mechanik mu to robił
współczuje klientom tegoż warsztatu. szkoda że nie znam adresu bo pewnie moja opinia byłaby baaaardzo negatywna
teraz pytanie z innej beczki a mianowicie most z przełożeniem 3,4 to chyba diesel więc czy jak kupię samą główkę przodu z przełożeniem 3,72 to bedzie wszystko pasować czy może półosie mają inny wieloklin??
tak nieśmiało odpiszę, że te same rozmiary na przedniej i tylnej osi 205x70 R15
sprawdzając dzisiaj po pracy tak jak Didymos mówił okazało się że są jednak inne przełożenia
co za kur...a mechanicy są w tym Kołobrzegu?? stamtąd go kupiłem. żenada
po 10 obrotach tylnym kołem wał zrobił nieco więcej niż 37 obrotów czyli wychodzi przełożenie 3,72
zaś po 10 obrotach przednim kołem wał zrobił nieco więcej niż 34 obroty czyli jakiś pacan zwany mechanikiem z Kołobrzegu wsadził po prostu inny most
najlepsze jest to że jak zadzwoniłem do byłego właściciela i się spytałem czy auto jeździło normalnie przy załączonym 4x4 to wpierał mi że tak i do mnie jeszcze miał pretensje że mechanik mu to robił
współczuje klientom tegoż warsztatu. szkoda że nie znam adresu bo pewnie moja opinia byłaby baaaardzo negatywna
teraz pytanie z innej beczki a mianowicie most z przełożeniem 3,4 to chyba diesel więc czy jak kupię samą główkę przodu z przełożeniem 3,72 to bedzie wszystko pasować czy może półosie mają inny wieloklin??
diesle i benzynowe silniki mają takie same przełożenia niestety
tak nieśmiało odpiszę, że te same rozmiary na przedniej i tylnej osi 205x70 R15
sprawdzając dzisiaj po pracy tak jak Didymos mówił okazało się że są jednak inne przełożenia
co za kur...a mechanicy są w tym Kołobrzegu?? stamtąd go kupiłem. żenada
po 10 obrotach tylnym kołem wał zrobił nieco więcej niż 37 obrotów czyli wychodzi przełożenie 3,72
zaś po 10 obrotach przednim kołem wał zrobił nieco więcej niż 34 obroty czyli jakiś pacan zwany mechanikiem z Kołobrzegu wsadził po prostu inny most
najlepsze jest to że jak zadzwoniłem do byłego właściciela i się spytałem czy auto jeździło normalnie przy załączonym 4x4 to wpierał mi że tak i do mnie jeszcze miał pretensje że mechanik mu to robił
współczuje klientom tegoż warsztatu. szkoda że nie znam adresu bo pewnie moja opinia byłaby baaaardzo negatywna
teraz pytanie z innej beczki a mianowicie most z przełożeniem 3,4 to chyba diesel więc czy jak kupię samą główkę przodu z przełożeniem 3,72 to bedzie wszystko pasować czy może półosie mają inny wieloklin??
Wieloklin jest ten sam, tzn z przodu 22 z tylu 26 splinow, mozesz zmienic samo kolo talezowe i atak, nie musisz calego dyfra
Mozliwe ze wala mi sie gdzies kilka takich kompletow
Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 55 Skąd: Ryki
Wysłany: 2014-12-11, 22:14
tylko jak już będziesz zmieniał to nie idz w kierunku przełożeń tych z diesla tylko zostań przy tych z benzyny tamte nie robią w terenie wiem to z autopsji
_________________ SJ 410 SWAP serce 1,6 16v Mazda,skrzynia mazda mx 5, reduktor 4.16 wspomaganie KIA+chłodnica na pace opona BFG MT 225/75/R16 tarcze z tylu (alfa)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum