Wysłany: 2015-09-25, 15:01 Wskazówka od temp nie pokazuje prawidłowo
Witam, po kolei eliminuje wszystkie pierdoły w moim samcu. Została mi ostatnia a mianowicie wskazówka od temp. Gdy silnik ma bardzo wysoką temp pokazuje połowe a gdy normalną to ledwo drgnie. Nie ukrywam, że denerwuje mnie to bardzo. Wymieniłem czujnik temp jednopinowy na nowy, zarobiłem nową wtyczkę i podałem mu rezystancje według manuala. Wychodzi na to że coś jest ze wskaźnikiem. Teraz pytanie, zamawiać nowy licznik czy ten model tak ma?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-09-25, 15:48
Tak ma być, przy normalnej temperaturze silnika, wskazówka zatrzymuje się gdzieś pomiędzy 1/4, a 1/3 skali wskaźnika.
Co ciekawe, mam kilka wozideł innych japońskich marek i jest w nich podobnie.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 15:55
W celach informayjnych:
w warunkach normalnych w santanie '99 wskazówka temperatury stoii w połowie. Jak w terenie zaczyna byc slyschac wiatrak (wiskoza załączyła) to odchylenie od środka jest minimalne.
No właśnie, w każdym samochodzie który mam wskazówka przy normalniej pracy jest mniej wiecej w połowie lub ciut poniżej połowy więc zachowanie wskaźnika w samcu jest dla mnie nieprawidłowe ponieważ tak jak pisałem wskazówka ledwo sie rusza i nawet nie dochodzi do C. Raz gdy stałem w korku wskazówka temp wskoczyła mi na 1/4 więc zaniża co najmniej o połowę. Druga sprawa, że wiatrak kręci się u mnie non stop a widać, że cały korpus czy wiskoza jak to nazywacie jest nowa. Też mi się to nie podobało
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-25, 19:26
Sonic napisał/a:
No właśnie, w każdym samochodzie który mam wskazówka przy normalniej pracy jest mniej wiecej w połowie lub ciut poniżej połowy więc zachowanie wskaźnika w samcu jest dla mnie nieprawidłowe ponieważ tak jak pisałem wskazówka ledwo sie rusza i nawet nie dochodzi do C. Raz gdy stałem w korku wskazówka temp wskoczyła mi na 1/4 więc zaniża co najmniej o połowę. Druga sprawa, że wiatrak kręci się u mnie non stop a widać, że cały korpus czy wiskoza jak to nazywacie jest nowa. Też mi się to nie podobało
Sonic,
ja tylko napisałem jak jest w stosunkowo :) młodej santanie. Nie musi być tak w każdym samuraiu.
Co do wiatraka: tak, kreci sie non stop, ale ręką się go da zatrzymać (*nie próbować w domu).
Dopiero jak się silnik mocniej zagrzeje spina wiatrak z wałem 'na sicher'. To słychać w postaci szumu przy dodawaniu gazu. Troche jak dzwięk silnika v6 :)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-09-25, 21:53
Pożycz od kogoś zegary i podepnij na próbę, będziesz widział, czy coś się zmieniło.
Wiatrak ma się kręcić cały czas, to nie elektrowentylator, żeby się zatrzymywał, jak się przestanie kręcić, to znaczy, że pękł pasek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum