Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kilka pytań odnośnie mojego samca
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-03, 19:58   Kilka pytań odnośnie mojego samca

Witam wszystkich, przez ostatnie dni trochę grzebnąłem przy samcu, zrobiłem to i tamto, była pierwsza jazda w dość wymagającym terenie, ale jest jeszcze kilka rzeczy. I tu proszę Was o odpowiedzi na kilka pytań.

- gdzie wpiąć linkę prędkościomierza (skrzynia, reduktor) i jaką kupić, poprzedni właściciel wykończył 2 w przeciągu miesiąca, są jakieś niby mega wytrzymałe na alledrogo chyba za 99 pln

- jaki olej do reduktora (4,16)? dziś zlałem, była niewielka ilość białego kondensu, ewentualnie gdzie uszczelnić by nie pił wody

- w samcu są resory Mazura HD, z tyłu z prawej strony poszła dolna laga (ta najkrótsza) - co proponujecie z tym zrobić

- z lewej kuli przy moście leci biały kondens wody z olejem, kropla na 3 godziny, sprawdzałem olej w moście, jest stan i jest czysty, czy czas się tym zająć?

- czy ma ktoś może wymiary łożysk altka - chciałem je już mieć na stanie, zanim rozbiorę, wyją niemiłosiernie

- gdzie nabyć krzyżak kolumny kierownicy - dostał luzu + luz na przekładni i robi się na kierownicy tragedia

To chyba tyle z najważniejszych rzeczy, z góry dziękuję za informacje, jeśli ktoś mi poświęci czas i chęci na odpisanie, pozdrawiam.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-03, 20:58   Re: Kilka pytań odnośnie mojego samca

ghostrider78 napisał/a:

gdzie wpiąć linkę prędkościomierza....
.... gdzie uszczelnić by nie pił wody


te dwa fakty jeden pod drugim nic Ci nie mówi? :mrgreen:
Linkę wpinasz do reduktora.. oprócz tego możesz extra ściągnąć kapturek z odpowietrzenia (góra reduktora) i nadziać nań wężyk. Tu lepszym rozwiązaniem byłoby ściągnąć reduktor wydłubać odpowietrzenie i nagwintować otwór... następnie wkręcić rurkę i wężyk. Chodzi o to że jak ściągniesz odpowietrzenie zostanie Ci bardzo mały cycek, z którego wąż się może zsunąć.

ghostrider78 napisał/a:

- w samcu są resory Mazura HD, z tyłu z prawej strony poszła dolna laga (ta najkrótsza) - co proponujecie z tym zrobić


kupić u Mazura

ghostrider78 napisał/a:

- z lewej kuli przy moście leci biały kondens wody z olejem, kropla na 3 godziny, sprawdzałem olej w moście, jest stan i jest czysty, czy czas się tym zająć?

Tak, szkoda przegubu. Rozebrać i złożyć na nowych uszczelnieniach i nowym smarze.

ghostrider78 napisał/a:

- czy ma ktoś może wymiary łożysk altka - chciałem je już mieć na stanie, zanim rozbiorę, wyją niemiłosiernie

Mogę ci opchnąć oryginalny altek z nowymi szczotkami, łożyska ok za 50pln + przesyłka

ghostrider78 napisał/a:

- gdzie nabyć krzyżak kolumny kierownicy - dostał luzu + luz na przekładni i robi się na kierownicy tragedia


Intercars, a luz na przekładni zlikwidujesz śrubką z kontrą. Poluzowujesz kontrę, wkręcasz śrubę (z czuciem), zakręcasz kontrę. Zanim wyjedziesz na drogę sprawdź czy kiera chodzi płynnie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-11-03, 22:23   

rada -co do altka wywal go i włóż większy
rada -co do kolumny i krzyżaka pasuje z malucha ale najlepiej wywalić to wszystko i wspomaganie założyć
- co do kuli to możesz nie mieć tak kolorowo bo : możesz mieć wytartą półoś i uszczelniacz i tak nie będzie trzymał, wytartą tuleję trzymającą półoś efekt ten sam co wyżej.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-03, 23:00   

Dzięki Panowie za info, starscream - ile trzeba zapłacić za sprawny, szczelny przedni szeroki most do mnie? Przełożenie jak coś przerzucę
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-11-04, 18:16   

JAK coś to masz części np. mosty koło siebie w DĄBROWIE GÓR ;-)
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-05, 20:16   

Panowie, potrzebuję pilnie wiedzieć, jaki jest rozmiar łożysk w orginalnym altku samuraja, może ktoś ma spisane, lub ma altek w tej chwili rozebrany, please pomóżcie
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-05, 20:29   

6303 RS 17x47x14 i NSK B8-85 D 8x23x14.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-05, 20:38   

Dzięki wielkie Zawias, nawet nie wiesz, jak pomogłeś. We wtorek planuje cały dzień grzebnąć przy samcu i musze tajland ogarnąć
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-05, 20:46   

Powodzenia przy pracy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-11-07, 16:55   

jak już zaczynasz grzebać przy ataku to nie zapomnij o nowej tulei rozprężnej to jest bardzo ważne, bo pewnie będziesz chciał wymienić łożyska ??? tylko ASO lub może Allegro jeżeli nie to oryginalna nowa jej wymiar to 54 mm.
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-07, 20:06   

Pilaw, będe grzebał nie przy ataku, tylko alternatorze. Tam raczej nic mnie chyba nie zaskoczy ;-)
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-11-07, 23:35   

sorka nie doczytałem miałem na myśli atak w dyferencjale. a co do alternatora to tam chyba były 2 rodzaje łożysk
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-09, 18:02   

Witam wśród żywych. Dziś zaliczyłem rów samcem na dojazdówce po asfalcie, przy 70 km/h zablokowało mi przednie prawe koło, reszty nie muszę opowiadać :-/ - jeszcze teraz mi się łapy telepią. I tu pytanie do Was, czy może to być od łożyska koła? Jest spory luz, nie bardzo dawało znać o sobie - czyli nie huczało itp. Jutro to rozbiorę - obydwie strony, ale chciałem poszukać już części, więc czekam na Wasze odpowiedzi, dzięki.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-11-09, 18:46   

jeżeli masz zbyt duży luz na kole to możliwe ze łożysko się rozsypało i zablokowało ci koło :-( :-( . wymień odrazu oby dwa no i oczywiście nowy uszczelniacz dobry smar :mrgreen: bedzie latać ja ta llala num łozysk znajdziesz tutaj:

http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-09, 18:58   

Kurcze, bardziej mi to pasuje na zgruzowany przegub, kręciłem teraz kołem i nic nie słychać, łożysko by dawało jakieś znaki
Ogólnie rano przy jednym nawracaniu zblokowało mi coś i nie mogłem skręcić w lewo, ale coś przeskoczyło i poszedł
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-11-09, 19:10   

masz racje tez tak kiedys miałem ale rozłaczylem przedni naped i było gid sprawdz na zozłaczonym napędzie
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-09, 19:19   

zablokowało mi na rozpiętym przodzie i teraz jak się toczyłem pomału do domu, to czasem chrobotało i trzepało troche kołem
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-09, 20:04   

2x LM300849/LM300811 na jedno koło. Jak chrobotało na rozpiętym przodzie to nie mógł to być przegub. Potrzebny ci będzie klucz 50 nasadowy/rurowy. Robota prosta max 30min na koło. Łożyska są tanie - polecam zrobić od razu drugie koło jak nie wiesz w jakim stanie łożyska. A żeby sprawdzić luz musisz poszarpać kołem (ciągniesz za spód pchasz za górę i odwrotnie) luz na pewno jest. Kręceniem nie sprawdzisz żadnego luzu.
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-11-09, 20:55   

heh, Duży - dzięki, wiem jak sprawdzić luz, 20 lat dupie przy mechanice i elektronice - bardziej chodzi mi od czego mogło to koło się zablokować, bo nie wydaje mi się że od łożyska, jak wspomniałem wcześniej - dziś rano po głębokim skręcie w prawo, nie mogłem skręcić w lewo - coś przyblokowało. Pożniej puściło i było git. Sorki że dupę zawracam, ale z samochodami 4x4 mało miałem styczności, szczególnie z mostem na kulach. Może ktoś coś miał podobnie, musze jutro rano graty pozamawiać, a nie mam kiedy rozebrać
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-11-09, 21:34   

Sprzęgiełka piast masz?
Ale i tak obstawiam, że przegub by zmieliło do końca a nie zablokowało koło (bo i jak miało by to zrobić?!)
99%łożysko.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.