Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Blokada tylnego mostu Sj 410
Filip 
nowicjusz



Wiek: 27
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 30
Wysłany: 2014-10-28, 23:09   Blokada tylnego mostu Sj 410

Witam. Panowie mam Sj z oryginalna blokada mostu i chcialbym pozbyc sie linkimi przerobic na hydrauliczne zalanczanie blokady. I teraz pytanie do was jak sie do tego zabrac co bede potrzebowal do takowej przerobki ?
_________________
Asyl :D
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-29, 07:03   

Wykosztujesz się tylko.Oryginalna blokada za mocna nie jest i przy ostrzejszej jedzie szybko poleci.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-29, 09:20   

Po co to przerabiać??? Nie ma jak mechaniczne rozwiązanie, szybko i tanio naprawialne.
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-05, 19:36   

robertisyn napisał/a:
Po co to przerabiać??? Nie ma jak mechaniczne rozwiązanie, szybko i tanio naprawialne.


Między innymi dlatego że tak jak napisał Zawias oryginalna blokada jest raczej jednorazowe i dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-05, 20:06   

Maror napisał/a:
dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane ;-)


czyli powiedzmy, że normalnie blokada jest odciągnięta napiętą linką i rozłączona ?? a załączenie blokady polega na zwolnieniu linki ??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-05, 20:49   

Dany44 napisał/a:
Maror napisał/a:
dodatkowo w przypadku zerwania się linki blokada sama się załącza co jest raczej niepożądane ;-)


czyli powiedzmy, że normalnie blokada jest odciągnięta napiętą linką i rozłączona ?? a załączenie blokady polega na zwolnieniu linki ??


...i zmówieniu modlitwy żeby linka nie zacięła się a sprężyna pociągnęła do końca :mrgreen:
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-05, 21:59   

Dlatego fajny patent podał Olo - sprężyna cały czas odciąga blokadę, robimy coś w rodzaju zaciągania ręcznego i ją podczas zapotrzebowania dociągamy.
Dopracować to i może być niezawodne :lol:

http://imagizer.imageshac...2058/uejFxn.jpg

Powodzenia
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-06, 02:50   

Wielu juz probowalo ale nikt nie oswiadczyl spoleczenstwo ze operacja sie powiodla.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-06, 10:51   

Mam teraz tak zrobione.
Co prawda blokada jest nieoryginalna ale właśnie tak zapinana.
Na razie działa...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-06, 15:20   

Ja nabyty drogą kupna tylny most z SJ413 z blokadą mam na etapie składania: łożyska, uszczelniacze itp przygotowane.

Ponieważ mam zakupioną nową linkę do blokady, waham się czy zastosować oryginalne rozwiązanie, czy od razu zrobić to zaciągane ,,dodatkowym ręcznym".

Myślę o zastosowaniu dodatkowej sprężyny dociskającej sworzeń.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-11-26, 13:27   

WItam.
Powiem tak , po doświadczeniach i regeneracjach na oryginalnym włączaniu, dorobiłem dwie sztuki flanszy i przesówki za zapas. Cały czas jeżdzę na tej pierwszej i bez zastrzeżeń. Dwa tygodnie temu jeżdziłem od 9 do 15 non stop w włączoną blokadą po terenie i nie zawiodła. Jestem bardzo zadowolony.
Jedyne do czego trzeba się przyzwyczaić to to że lepiej ją włączać przed. Jak się zakopiemy to moze byc problem z włączeniem w miejscu. Koła muszą się trochę obrócić. Głównie prawe.

Z dodatkową sprężyną będziesz miał problem do czego ją zaczepić. A zawsze może ci odskoczyć - puścić przy dużym obciążeniu. I po zębach. Przy odwrotnym włączaniu nie masz tego problemu.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
defcon1 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 15
Skąd: Płock
Wysłany: 2014-11-26, 16:01   

Ciekaw jestem czy by przeszczepił blokadke z 410 do 413??Widziałem na ols lock right ale 700 zł za uzywke jeszcze widać ślady użytkowania to trochę chyba drogo....a oryginał jednak zawsze można wyłączyć i śmigac dalej a jak się coś zepsuje to może kolega poratuje przesuwką itp. :D
_________________
ENDURO/CROSS/4X4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-26, 16:58   

defcon1 napisał/a:
Ciekaw jestem czy by przeszczepił blokadke z 410 do 413??Widziałem na ols lock right ale 700 zł za uzywke jeszcze widać ślady użytkowania to trochę chyba drogo....a oryginał jednak zawsze można wyłączyć i śmigac dalej a jak się coś zepsuje to może kolega poratuje przesuwką itp. :D

Musisz mieć jeszcze odpowiednią półoś...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-11-26, 17:36   

Ja kupiłem cały most z blokadą za 500zł - do 413. Podobno rzadkość ale się udało.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.