Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
samurai 1,9D uszczelka pod głowicą
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-08, 18:27   samurai 1,9D uszczelka pod głowicą

Witam was mam taki mały problem i chyba w 99% jestem pewny że to jest uszczelka pod głowicą. Od jakiegoś czasu prawa strona silnika jest cała urzygana olejem a ostatnio zdziwiłem się że sporo mi ubyło, więc spojrzałem pod spód od kolektora wydechowego w dół jest całość w oleju włącznie z rozrusznikiem. Myślałem że może z EGR'a leci tak ale to nie możliwe. Więc tak uszczelka jak się uszkadza to nie koniecznie musi olej być w płynie lub odwrotnie? tak samo spaliny nie muszą iść w kanał cieczy chłodzącej? wcześniej myślałem że to może jakiś czujnik ale z prawej strony nie widzę żadnego czujnika ani nic takiego
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-08, 18:37   

Nie znam konstrukcji Twojego diesla, ale obejrzyj uszczelkę pokrywy zaworów, może ścieka z samej góry. U mnie tak się poci.

Może też któryś uszczelniacz na wałku rozrządu puszcza i cieknie po bloku - obadaj może okolice wszystkich kół pasowych/rozrządu powyżej głowicy.

Jak nie ma śladów oleju w płynie i płynu w oleju to ja bym upg gdzieś w dalszej kolejności stawiał. Ale wiesz... ze mną o silniku jak z księdzem o małżeństwie możesz rozmawiać ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-08, 18:40   

więc tak uszczelka pod pokrywą została wymieniona jak go kupiłem bo lekko przeciekała i od tej pory tam wszędzie jest sucho. rozrząd sprawdzałem też sucho i z tej strony nic nie cieknie tylko z prawej strony. rozrząd u mnie jest od przodu za chłodnicą
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-08, 19:07   

to ja więcej pomysłów nie mam. Coś na szybko: http://www.elektroda.pl/r...935436#11935436

i w sumie kolo też pisze, że płynu z olejem nie miesza, a olej cieknie. No i jakieś "szarlatańskie" metody doszczelnienia klejem do szyb tam opisuje ale może to jakaś droga?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-08, 20:28   

tak patrzyłem ale to dla mnie głupota kleić jakimś klejem
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-09, 11:02   

może takie coś pomoże: http://intermotors.pl/pro...-uszczelki.html zanim będzie konieczne zrzucanie głowicy.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-09, 11:13   

ten środek działa na uszczelniacze a nie na twardą uszczelke pod głowicą.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-09, 11:32   

to co, czekamy na relację z demontażu głowicy?

Może jeszcze Zawias coś podpowie bo też ma zdaje się doświadczenia z tym silnikiem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-10-09, 13:22   

Zrzuc zawiez do planowania zaloz nowa upg i po bolu :)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-10-09, 14:09   

jednak uszczelka zdjąłem cały kolektor wydechowy i ssący. nie wiem czy czekać aż padnie całkiem i kupić silnik z turbo

[ Dodano: 2014-10-09, 19:46 ]
mały news, patrząc po bloku mam napis F8T jakim dziwnym trafem nie mam turbiny?

[ Dodano: 2014-10-09, 20:58 ]
dobra już wiem dlaczego. francuzi te oznaczenia powalili w cały świat

[ Dodano: 2014-10-15, 23:09 ]
http://www.automotoserwis...task=view&id=76 według serwisówki nie wolno planować głowicy to jak z tym jest?
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 14:00   

Czesc,

wlasnie wywalam taki silnik z mojej suki. Mam problem z temperatura. Nic nie cieknie, ale jak za mocno ja mecze w terenie, to temeperatura nie chce spadac. Jak chwile pojezdze po czarnym to wszystko wraca do normy.

Nie kopci, chlodnica czysta, plyn chlodniczy jest.

Jak chcesz to moge Ci moj silnik "po taniosci" odsprzedac.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-17, 16:48   

no to jak wszystko ok to czemu nie ok ;)

a co wsadzasz?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 17:17   

Moze głowica jest pęknięta? Cieżko stwierdzić bez rozbierania a to koszty. Mam wrażenie, ze ta chłodnica jest niewydolna skoro podczas jazdy wraca do normy, ale pewności nie ma. Auto oglądało kilku mechaników i nikt nie był pewien.

Kupiłem wczoraj bmw 1.8 IS za psie pieniądze. Mam nadzieje, źe to bedzie chodziło.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-11-17, 17:33   

już zrobione dawno. uszczelka była na 100% już zrobiłem 700km od tamtego momentu. uszczelka przepuściła na 2kanałach olejowych ( ktoś już robił ją ale kupił gównianą uszczelke i puściła). teraz założona jest metalowa i nie ma mowy żeby puściła. zdejmij głowicę i zobaczysz czy nie jest pęknięta.
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 17:35   

Jak mam płacić za naprawę głowicy i dalej mieć słaby silnik to wole wydać troche więcej i mieć ponad 100 km.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-11-17, 17:36   

Ty masz 1,9D?
 
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 17:50   

Tak, mam 1.9 d by Renault (f8q). Saby i zawodny... Do tego przechyla sie na jedna stronę bo mam na przodzie identyczne resory a prawa strona auta jest cięższa.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-11-17, 17:54   

co się sypie w nim? ja zrobiłem już prawie 10tyś km i oprócz uszczelki nic... na PW popiszemy bo mam też kilka pytań :)
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-17, 18:21   

W młodych rocznikach często powodem braku mocy i przegrzewania się jest zabity katalizator.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
blind.one 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 108
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 18:23   

Kat jest wycięty...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.