Wysłany: 2014-10-08, 18:27 samurai 1,9D uszczelka pod głowicą
Witam was mam taki mały problem i chyba w 99% jestem pewny że to jest uszczelka pod głowicą. Od jakiegoś czasu prawa strona silnika jest cała urzygana olejem a ostatnio zdziwiłem się że sporo mi ubyło, więc spojrzałem pod spód od kolektora wydechowego w dół jest całość w oleju włącznie z rozrusznikiem. Myślałem że może z EGR'a leci tak ale to nie możliwe. Więc tak uszczelka jak się uszkadza to nie koniecznie musi olej być w płynie lub odwrotnie? tak samo spaliny nie muszą iść w kanał cieczy chłodzącej? wcześniej myślałem że to może jakiś czujnik ale z prawej strony nie widzę żadnego czujnika ani nic takiego
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-10-08, 18:37
Nie znam konstrukcji Twojego diesla, ale obejrzyj uszczelkę pokrywy zaworów, może ścieka z samej góry. U mnie tak się poci.
Może też któryś uszczelniacz na wałku rozrządu puszcza i cieknie po bloku - obadaj może okolice wszystkich kół pasowych/rozrządu powyżej głowicy.
Jak nie ma śladów oleju w płynie i płynu w oleju to ja bym upg gdzieś w dalszej kolejności stawiał. Ale wiesz... ze mną o silniku jak z księdzem o małżeństwie możesz rozmawiać ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
więc tak uszczelka pod pokrywą została wymieniona jak go kupiłem bo lekko przeciekała i od tej pory tam wszędzie jest sucho. rozrząd sprawdzałem też sucho i z tej strony nic nie cieknie tylko z prawej strony. rozrząd u mnie jest od przodu za chłodnicą
i w sumie kolo też pisze, że płynu z olejem nie miesza, a olej cieknie. No i jakieś "szarlatańskie" metody doszczelnienia klejem do szyb tam opisuje ale może to jakaś droga?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 14:00
Czesc,
wlasnie wywalam taki silnik z mojej suki. Mam problem z temperatura. Nic nie cieknie, ale jak za mocno ja mecze w terenie, to temeperatura nie chce spadac. Jak chwile pojezdze po czarnym to wszystko wraca do normy.
Nie kopci, chlodnica czysta, plyn chlodniczy jest.
Jak chcesz to moge Ci moj silnik "po taniosci" odsprzedac.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 17:17
Moze głowica jest pęknięta? Cieżko stwierdzić bez rozbierania a to koszty. Mam wrażenie, ze ta chłodnica jest niewydolna skoro podczas jazdy wraca do normy, ale pewności nie ma. Auto oglądało kilku mechaników i nikt nie był pewien.
Kupiłem wczoraj bmw 1.8 IS za psie pieniądze. Mam nadzieje, źe to bedzie chodziło.
już zrobione dawno. uszczelka była na 100% już zrobiłem 700km od tamtego momentu. uszczelka przepuściła na 2kanałach olejowych ( ktoś już robił ją ale kupił gównianą uszczelke i puściła). teraz założona jest metalowa i nie ma mowy żeby puściła. zdejmij głowicę i zobaczysz czy nie jest pęknięta.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 108 Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2014-11-17, 17:50
Tak, mam 1.9 d by Renault (f8q). Saby i zawodny... Do tego przechyla sie na jedna stronę bo mam na przodzie identyczne resory a prawa strona auta jest cięższa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum