Wiek: 32 Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 129 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-11-26, 12:45 Krótkie pytania i szybkie odpowiedzi
Siemanko, nie znalazłem podobnego tematu na naszym forum, ale na kilku innych spisuje się całkiem nieźle. Gneralnie zdążają sie pytania w stylu "czy pasuje", nie warte zakładania oddzielnego tematu.
Moje pytanie:
Czy zwrotnice z wąskiego mostu 1.3 pasują do szerokiego? Czy posiadając wąski most wystarczy kupić tylko pochwę i polosie zeby zmotac szeroki?
Ciekawe czy gdyby przezwoić silniczek dmuchawy na ok 9V nie wiał by mocniej :D??Robił ktoś takie rzeźby ??
P.s no i może silniczek wycieraczek bo niby ładowanie/aku dobre ale jakoś to wszystko wolno chodzi w stosunku nawet do głupiej starej a4 :(
Ciekawe czy gdyby przezwoić silniczek dmuchawy na ok 9V nie wiał by mocniej :D??Robił ktoś takie rzeźby ??
P.s no i może silniczek wycieraczek bo niby ładowanie/aku dobre ale jakoś to wszystko wolno chodzi w stosunku nawet do głupiej starej a4 :(
Wyczyść nagrzewnicę i przesmaruj mechanizm wycieraczek - będzie głowę urywało
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-29, 08:31
gdzie znajdę taką informację jaka jest prawidłowa temperatura robocza mojego XUD9? mam jakąś specyfikację samego silnika, z rodzajem systemu chłodzącego, przepływem chłodziwa w układzie przy x obrotach ale o temperaturze nic nie ma. Zastanawiam się nad podmianą termostatu na "zimowy" z temperaturą otwarcia 88 stopni i chciałem zerknąć która temp 83 czy 88 będzie bliższa optymalnej temp. roboczej silnika <zboczeniec>
[ Dodano: 2014-11-29, 10:24 ]
Samie - a nie myślałeś żeby zasłonić chłodnicę kartonem?
[ Dodano: 2014-11-29, 10:33 ]
o SamNaSamie dzięki za zainteresowanie tematem. Myślałem raczej o wymianie termostatu na zimowy bo ponoć zasłanianie kartonem chłodnicy nic nie daje...
[ Dodano: 2014-11-29, 10:47 ]
Samie co Ty opowiadasz, już z Napoleonem szliśmy na Moskwę z zasłoniętymi chłodnicami, wiem co mówię. Zasłoń sobie i będziesz zadowolony.
Ok ok, Samie zobacz co znalazłem w necie
Cytat:
around 70deg is optimum combustion temp for diesel. petrol burns best at around 90deg - your cars spot on mate mines the same.
Czy ktoś może to potwierdzić?
EDIT:
dokonałem pomiaru temperatury płynu w zbiorniczku po dłuższym dystansie, tuż po zgaszeniu silnika było 79,3 i później już stygło tylko. Myślałem, że będzie mniej... i się trochę uspokoiłem, że jednak jest ciepło :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2014-11-29, 18:18, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-29, 11:10
Odkręcasz 4 śruby na flanszy reduktora. Od strony skrzyni biegów jest wsuwany wieloklin tylko. Da się wysunąć sam wał ale wymaga to trochę gimnastyki i pomajstrowania wałem, żeby go "połamać" odpowiednio. Dla ułatwienia zadania, po odkręceniu śrub, ustaw sobie na reduktorze N i na skrzyni luz tak żebyś mógł swobodnie manipulować wałem. Krzyżak najlepiej zmierz dokładnie taki jak masz u siebie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Mam pytanie do starych wyjadaczy odnośnie odpowietrzenia, mianowicie:
odpowietrznik jest pod kapturkiem po prawej stronie przy wybieraku, a jaki macie patent na uszczelnienie tej gumki między czujnikami? Bo ona mi luźno wychodzi, ta po lewej?
odpowietrznik jest pod kapturkiem po prawej stronie przy wybieraku, a jaki macie patent na uszczelnienie tej gumki między czujnikami? Bo ona mi luźno wychodzi, ta po lewej?
na nagwintowałem otwór i wkręciłem śrubkę z podkładką ;)
Witam. Pytanie: czy można jakoś wyjąć plastikowe obudowy (przez nie leci powietrze do wentylatora) znajdujące się koło wentylatora bez wyjmowania kokpitu?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-04-16, 21:02
Na górze trzeba zamontować kratkę,a wyczyścić bez demontażu.W komorze silnika są dwa wężyki odprowadzające wodę - należy je udrożnić i z góry lejąc wodę wypłukać. Kratka kosztuje 60 zł.Zamontuj jak przeczyścisz .
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-16, 21:32
syfek może też być w/na nagrzewnicy. Albo zdejmujesz deskę i robisz po Bożemu dokładne czyszczenie, albo idziesz na skróty i robisz sobie "rewizję" do powtarzalnego czyszczenia co jakiś czas. http://www2.izook.com/?page_id=258
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum