Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wybrakowane zaciski aisin - potrzebuje dobrac czesci
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-11-29, 22:26   Wybrakowane zaciski aisin - potrzebuje dobrac czesci

Cze,
zabrałem się za przeróbkę tylnich hamulców na tarczowe i sie okazalo sie troche wybrakowane mam zaciski, a mianowicie nie mam osłoń gumowych na prowadnice , dwóch prowadnic (tulei) oraz wężyków elastycznych. Czy moge ktos przerabial temat i wie od czego ewentualnie podejda te czesci ?

Troche pilny temat a nie wiem czy na miejscu beda mieli typowo do sj.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-29, 22:52   

http://suzuki-czesci.pl/p...amuraiJimny/558

http://e-katalog.intercar...amulcowego.html

Jeśli chodzi o wężyki to popatrz tutaj, nie wiem jaki jest od strony zacisku aisina, jak nie pasują żadne to po prostu trzeba do robić.

http://suzuki-czesci.pl/pl/c/Uklad-hamulcowy/256/2
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-11-30, 01:09   

Z gumkami nie ma najmniejszego problemu, zestaw z tulejkami już moziembl Ci zalinkował.
Przewody pasują od Matiza ale uwaga, są dłuższe-idealne przy lifcie :-)

Pozdro
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-11-30, 08:39   

Reperaturki 40zł x 2 + przewod miedziany 37zł + klocki 50-70zl + przwody matiz 30z x 2 + kit 150zł mamy 387zł.

Przegięcie....

ja zestaw dwoch zaciskow sprzedawalem po 100 a mialem trzy komplety i nie wiem jak to zrobilem ze najgorszy sobie zostawilem ;/


Nie opyla mi sie robic tych zaciskow szukam jakis drugich kompletnych, uzywanych.


sa moze takie przewody miedziane aby od razu wkrecic w zacisk aisin ? czy musi byc pierw elastyczny a potem miedziany ? 60zl bylo by w kieszeni ;)
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-11-30, 09:47   

A ty myśłałeś że za darmo zrobisz swapa do tarcz, w zacisk musisz mieć wkręcony przewód elastyczny bo po pierwsze zacisk pracuje, po drugie jak byś wymienił klocki na sztywnym przewodzie. Ceny które wymieniłeś są bardzo dobre więc nie wiem nad czym tu rozpaczać. Mogę Cię "pocieszyć" że jak jeździsz w błocie a szczególnie gliniastym to klocki z tyłu lecą momentalnie mnie nie starczyły na 2000 km.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-11-30, 10:58   

Nie za darmo ale tez nie za taka cene co wyzej. Jutro obiade moje ulubione sklepy z zaciskiem w reku i jestem pewny ze za pol ceny przerobie.

Takie kupno w sklpeach typowo 4x4 to dla ludzi ktorzy lubia przeplacac i isc na latwizne, a czesto da sie taniej :)


a czemu niby z tylu ida szybciej niz z przodu ?

2000 to i tak duzo
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-12-01, 22:03   

Sprawdzajcie częśći od Tico - wiele od niego pasuje do Samca. Np przewody elastyczne, 47cm niedawno kupowałem po 25PLN.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-01, 22:19   

Przewody pasuja od matiza, tak samo od discovery 2 i wielu innych byle bylo by spasowalo banjo 10mm i gwint wewnetrzny M10x1 do japonca i M10x1 zewnetrzny do Santany.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2014-12-02, 13:20   

Ja mam gumki i prowadnice, przewody gdybyś jeszcze potrzebował.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-02, 13:42   

Dodatkowo moge podpowiedziec dla siebie kupilem reperaturki zaciskow aisin do swifta, maja ten sam numer katalogowy a byly o polowe tansze od tych do samca, chyba 6 funtow dalem za komplet na 2 zaciski, byly tam wszystkie uszczelniacze gumki, prowadnic niestety nie bylo.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-12-02, 15:21   

Ja bym był ostrożny z wstawianiem zamienników reperaturek, tym bardziej, że różnice cenowe nie są aż tak duże, a to są przecież hamulce!!!!

Jak nabyłem swojego Samiego grzały mi się tarcze, a czasami wręcz blokowało je.
Zanim doszedł mechanik, że poprzednik założył inne/nieoryginalne gumki to zjadło nam to trochę zdrowia.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-02, 17:21   

Czyli wszystko kupujesz w aso?
Ja tu nie mowie o dobieaniu czesci na pale tylko o dobraniu czesci z innego auta ktore ma te same zaciski.
Zaciski japonskie mi sie blokoaly gdy pogubilem blaszki prowadzace klocki.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 19:45   

@Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm).
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-12-02, 20:48   

Jesli chodzi o gumki to mam je na miejscu po 15zl komplet, problem jest w braku jednej tulejki gdzies ja przesiałem. Zamowilem komplet z tulejkami - to jest reperaturka pasuje od jimiego, swifta, baleno. Jutro jade po klocki i przewody od tico i bede motal, bebny juz przetoczylem :)

w sobote na rajd :evil:

Maror Ty masz u siebie taka konfiguracje ?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-12-03, 13:30   

Maror napisał/a:
@Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm).

U mnie dla odmiany z przodu są lucasy a z tyłu aisiny :lol:
Nie dostrzegam różnicy w eksploatacji (opróćz tego że w lucasach nie da się zgubić blaszek, bo są sprężynki na klockach).
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-12-03, 16:58   

zostawic korektor ?
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2017-12-17, 21:51   

Odgrzeje temat - jak prawidlowo zalozyc ten pierscien stalowy na uszczdelniacz tłoczka ? Jaka kolejnosc prac ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-12-17, 22:02   

w manualu jest rozpisane i rozrysowane dla Aisina zdaje się.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2017-12-17, 22:13   

A w ktorym momencie nakladac uszczelniacz tloczka zeby ladnie sie warga uszczelniacza ulozyla w zacisku?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-12-17, 22:33   

Radek, ja robiłem tak, tłoczek lekko dot4 smarnąłem, wciągnąłem uszczelniacz od strony rantu (rowka) tłoczka, przeciągnąłem przez całość aż do dna tłoczka, włożyłem w rowek zacisku, delikatnie wsunąłem tłoczek do połowy lub 1/4 (jak nei wchodzi, znaczy wyczyść rdzę:) ). Później ten metalowy pierścionek od "spodu zacisku" wypadł mi środek pierścionka, jedną stronę włożyłem w rowek, środek upchnąłem na siłę, potem delikatnie małym śrubokrętem upychałem drugi koniec.
Co do części, ja brałem
tłoczki: FRENKIT P514201
Reperaturka (gumy etc): D4146 Autofren (bez metalowych tulei)

Pozdro!
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.