Cze,
zabrałem się za przeróbkę tylnich hamulców na tarczowe i sie okazalo sie troche wybrakowane mam zaciski, a mianowicie nie mam osłoń gumowych na prowadnice , dwóch prowadnic (tulei) oraz wężyków elastycznych. Czy moge ktos przerabial temat i wie od czego ewentualnie podejda te czesci ?
Troche pilny temat a nie wiem czy na miejscu beda mieli typowo do sj.
Z gumkami nie ma najmniejszego problemu, zestaw z tulejkami już moziembl Ci zalinkował.
Przewody pasują od Matiza ale uwaga, są dłuższe-idealne przy lifcie
A ty myśłałeś że za darmo zrobisz swapa do tarcz, w zacisk musisz mieć wkręcony przewód elastyczny bo po pierwsze zacisk pracuje, po drugie jak byś wymienił klocki na sztywnym przewodzie. Ceny które wymieniłeś są bardzo dobre więc nie wiem nad czym tu rozpaczać. Mogę Cię "pocieszyć" że jak jeździsz w błocie a szczególnie gliniastym to klocki z tyłu lecą momentalnie mnie nie starczyły na 2000 km.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-01, 22:19
Przewody pasuja od matiza, tak samo od discovery 2 i wielu innych byle bylo by spasowalo banjo 10mm i gwint wewnetrzny M10x1 do japonca i M10x1 zewnetrzny do Santany.
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-02, 13:42
Dodatkowo moge podpowiedziec dla siebie kupilem reperaturki zaciskow aisin do swifta, maja ten sam numer katalogowy a byly o polowe tansze od tych do samca, chyba 6 funtow dalem za komplet na 2 zaciski, byly tam wszystkie uszczelniacze gumki, prowadnic niestety nie bylo.
Ja bym był ostrożny z wstawianiem zamienników reperaturek, tym bardziej, że różnice cenowe nie są aż tak duże, a to są przecież hamulce!!!!
Jak nabyłem swojego Samiego grzały mi się tarcze, a czasami wręcz blokowało je.
Zanim doszedł mechanik, że poprzednik założył inne/nieoryginalne gumki to zjadło nam to trochę zdrowia.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-12-02, 17:21
Czyli wszystko kupujesz w aso?
Ja tu nie mowie o dobieaniu czesci na pale tylko o dobraniu czesci z innego auta ktore ma te same zaciski.
Zaciski japonskie mi sie blokoaly gdy pogubilem blaszki prowadzace klocki.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-02, 19:45
@Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm).
Jesli chodzi o gumki to mam je na miejscu po 15zl komplet, problem jest w braku jednej tulejki gdzies ja przesiałem. Zamowilem komplet z tulejkami - to jest reperaturka pasuje od jimiego, swifta, baleno. Jutro jade po klocki i przewody od tico i bede motal, bebny juz przetoczylem :)
@Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm).
U mnie dla odmiany z przodu są lucasy a z tyłu aisiny
Nie dostrzegam różnicy w eksploatacji (opróćz tego że w lucasach nie da się zgubić blaszek, bo są sprężynki na klockach).
Radek, ja robiłem tak, tłoczek lekko dot4 smarnąłem, wciągnąłem uszczelniacz od strony rantu (rowka) tłoczka, przeciągnąłem przez całość aż do dna tłoczka, włożyłem w rowek zacisku, delikatnie wsunąłem tłoczek do połowy lub 1/4 (jak nei wchodzi, znaczy wyczyść rdzę:) ). Później ten metalowy pierścionek od "spodu zacisku" wypadł mi środek pierścionka, jedną stronę włożyłem w rowek, środek upchnąłem na siłę, potem delikatnie małym śrubokrętem upychałem drugi koniec.
Co do części, ja brałem
tłoczki: FRENKIT P514201
Reperaturka (gumy etc): D4146 Autofren (bez metalowych tulei)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum