Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-12, 22:33
Dany - kolega kilka postów wcześniej pisał, że ta wersja Vitki z ABS-em miała fabryczne tarcze na tyle i chyba o to chodzi z tym ABS-em. Ja tak te intencje zrozumiałem.
No i właśnie jak waga jest priorytetem to chyba tymi patrolowymi mostami strzelisz sobie w kolana i to oba jednocześnie. Skoro już będziesz wsadzał motor 1.8 IS który jest pewnie cięższy od Vitarowego/Baleronowego 1.6 to te mosty patrolowe dobrze przemyśl... Takie moje "lajkonickie" zdanie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Masz racje. Do tego bieżnik co najmniej 35" i koło się zaczyna zamykać...
Załóżmy, że mosty patrol można ładne piękne dostać za 3500 a i tak wypadałoby zrobić serwis. Do tego koła min 35" na silverstonie co najmniej 900/szt (nowa felga+ opona). Gdzie reszta? Sumując koszty spore. Można motać tył pajero + toyota: ok. 2500. W tych dwóch przypadkach waga, waga, waga. Mosty suzuki po uzbrojeniu (np. tył chińska arb) wychodza podobnie. Więc...
[ Dodano: 2015-01-12, 23:40 ]
Nie jestem znawcą: czy mosty grand vitary 2.0 (5,125) są mocniejsze od tej z 1.6 (5,125) ? Różnica w cenie jest znacząca.
Które polecacie?
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-01-13, 08:03
jak chcesz zrobić lekko to tylko mosty samurai, wzmocnić i koła 33" silverston.
jeżeli niezniszczalnie to mosty od patrola. zregenerować raz i bedziesz na nich jeździł i jeździł. oczywiście wszystko jest to rozerwania ale te z patrola przy wadze samuraia są bardziej odporne na głupote kierowcy
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
uważaj, bo możesz przekombinować z tym wzmacnianiem. Na tych gratach co piszesz: mosty parcha -jeden waży myślę, że min połowę więcej niż obspawany, powzmacniany i z mocowaniami pod zawieszenie na sprężynie, most samuraia, 1,8 IS -nie wiem ile waży, ale mamy w garażu 1,6 z bmw i trzeba go nosić w dwie osoby, gdzie vitarowe 1,6 noszę sam, nie mówiąc już o 1,3 samurai/jimni , wahacze kute- ok 10kg/szt (ja zrobiłem sam radiusy do przodu (jest to gdzieś opisane w moin temacie i sztuka waży ok 5kg), buda ok 200kg, do tego windy itd....
obawiam się, że z lekkiego i zwinnego autka jakim jest samurai, po montażu tego wszystkiego, możesz przekroczyć wagę 1500kg i wtedy nawet mocny silnik nie pomoże, bo będziesz się kopał w błocie gdy inne lekkie suki przejadą górą nawet na seryjnym, prychającym, gaźnikowym 1,3
lepiej przemyśl to raz jeszcze, bo jak zrobisz tak ciężką sukę, to później będziesz się tylko wkurzał i psioczył na tę markę, a co gorsza powiesz jeszcze, że pajero lepiej robiło
Pomógł: 15 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-13, 09:01
Na kanale Terenwizji jest filmik o bialej zmocie na mostach tojoty silnik tam jest 1,6 16V z Suzuki, opony chyba 33" do tego szczatkowa buda i mechanik. Takie autko waży 1350kg minus mechanik cos ponad 100kg to wychodzi okolo 1200kg. To i tak sporo jak na obrzyna zrobionego z suzuki.
W sobote poznalem nowego kolego "po szalu" ;). Zmiesil 2.5 bmw i to bez kominka :D Mosty ma samuraiowskie. Nie sa obspawane nawet :D Wzmocnione polosoie na przodzie tylko. I dwa chinskie arb :D Ciekawe ile minie czasu zanim cos pojdzie :P
Mechanikiem nie jestem, ale jak Sam Sam jestem dobry w skojarzeniach i potrafię słuchać.
Znajomy który trochę zna się na rajdach, czynnie w nich uczestniczy i buduje auta by wygrywać, bazuje głównie na Samuraiu i Toyocie LJ - mosty włąśnie LJ traktuje jako cenne znalezisko.
Dobrze Kolego, że masz cel.
Będę Ci kibicował
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Na patrolach tez wygrywaja. Mozna sie tak przepychac co lepsze ;) Zalezy w ktorej klasie sie chce startowac. Jak bez windy lub nie wiele, to ma byc w miare lekko . Jjak wieksze przeciagnie na elektryku czy w ogole mechanik, to nie ma sie za bardzo przejmowac az tak waga. Przejedziesz w bagnie metr dalej moze a i tak bedziesz sie musial ciagnac.
Ja mam tdi, jak wykrecisz z niego 150 koni to przy seryjnej skrzyni samuraia nie ogarniesz sprzęgła dzwon skrzyni nie pozwoli Ci na wrzucenie większej tarczy niż 215mm.
Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...
Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.
Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...
Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.
Jezdzi sporo aut na 33, jednak osobiscie mysle ze is bedzie ukrecal frezy, co do vitary to tylko dyfer jest mocniejszy, poloski sa takiej samej grubosci na frezie. No chyba ze od 2,0 sa mocniejsze.
tylne półosie samuraiowe w połączniu ze spoolem, nie wytrzymują męczenia w terenie na 33" silverstonach. Nie przypuszczam, żeby lepiej było na vitarowych, bo same półosie są chyba identycznej grubości, ale mogę się mylić.
O dziwo lepiej takie koła znoszą przednie oryginalne półosie i przeguby bo się rzadziej urywają.
Piszę tu o normalnej jeździe na kołach w ciężkim terenie, a nie ciąganiu się na sznurku, kiedy nie są tak katowane.
Dzięki, dzięki...
Od inżynierów z centralnej Polski (siedzących grubo w temacie) wiem, ze tył vitara 2.0 16V wytrzymuje bez problemu. Natomiast GV jest szerszy o ok. 7 cm i co za tym idzie trzeba korygować szerokość przodu. Jest też droższy w zakupie (hasło projektu: tanio a dobrze) Niemniej jednak jeden i drugi jest tolerancyjny na agresywny bieżnik w większym formacie. Cóż. Gdybać i dyskutować można sporo. Wszystko wyjdzie w praniu bo każdy jeździ jak uważa dlatego nie ma kompromisów. W pajero ryzykowne jest zakładać 35" (simex, przód) ale jak się jeździ biorąc to pod uwagę to nie ma problemu a możliwości sa przeogromne.
Co do ukręcania przodu. Myślę, że po wzmocnieniu półosi na ORE bedzie ok. Temat jest sprawdzony nawet na 35".
Czy coś takiego yenko padło?
Po to tutaj piszę aby czegoś się dowiedzieć w temacie od gości co "siedzą grubo w temacie" i chylę im czoła, zwłaszcza kiedy ktoś chce się podzielić wiedzą.
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-01-18, 10:30
Nie ale tak to brzmi. Piszą Ci ludzie że od 2.0 nie jest za mocny itd a ty wyskakujesz że konsultowałeś się z inżynierami z centralnej Polski grubo siedzącymi w temacie i że mówią że wytrzymuje bez problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum