Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zestaw do rajdówki
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-12, 22:33   

Dany - kolega kilka postów wcześniej pisał, że ta wersja Vitki z ABS-em miała fabryczne tarcze na tyle i chyba o to chodzi z tym ABS-em. Ja tak te intencje zrozumiałem.

No i właśnie jak waga jest priorytetem to chyba tymi patrolowymi mostami strzelisz sobie w kolana i to oba jednocześnie. Skoro już będziesz wsadzał motor 1.8 IS który jest pewnie cięższy od Vitarowego/Baleronowego 1.6 to te mosty patrolowe dobrze przemyśl... Takie moje "lajkonickie" zdanie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Kabar
świeżak


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 23
Wysłany: 2015-01-12, 22:54   

Masz racje. Do tego bieżnik co najmniej 35" i koło się zaczyna zamykać...
Załóżmy, że mosty patrol można ładne piękne dostać za 3500 a i tak wypadałoby zrobić serwis. Do tego koła min 35" na silverstonie co najmniej 900/szt (nowa felga+ opona). Gdzie reszta? Sumując koszty spore. Można motać tył pajero + toyota: ok. 2500. W tych dwóch przypadkach waga, waga, waga. Mosty suzuki po uzbrojeniu (np. tył chińska arb) wychodza podobnie. Więc...

[ Dodano: 2015-01-12, 23:40 ]
Nie jestem znawcą: czy mosty grand vitary 2.0 (5,125) są mocniejsze od tej z 1.6 (5,125) ? Różnica w cenie jest znacząca.
Które polecacie?
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-01-13, 08:03   

jak chcesz zrobić lekko to tylko mosty samurai, wzmocnić i koła 33" silverston.
jeżeli niezniszczalnie to mosty od patrola. zregenerować raz i bedziesz na nich jeździł i jeździł. oczywiście wszystko jest to rozerwania ale te z patrola przy wadze samuraia są bardziej odporne na głupote kierowcy :mrgreen:
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2015-01-13, 08:06   

uważaj, bo możesz przekombinować z tym wzmacnianiem. Na tych gratach co piszesz: mosty parcha -jeden waży myślę, że min połowę więcej niż obspawany, powzmacniany i z mocowaniami pod zawieszenie na sprężynie, most samuraia, 1,8 IS -nie wiem ile waży, ale mamy w garażu 1,6 z bmw i trzeba go nosić w dwie osoby, gdzie vitarowe 1,6 noszę sam, nie mówiąc już o 1,3 samurai/jimni , wahacze kute- ok 10kg/szt (ja zrobiłem sam radiusy do przodu (jest to gdzieś opisane w moin temacie i sztuka waży ok 5kg), buda ok 200kg, do tego windy itd....

obawiam się, że z lekkiego i zwinnego autka jakim jest samurai, po montażu tego wszystkiego, możesz przekroczyć wagę 1500kg i wtedy nawet mocny silnik nie pomoże, bo będziesz się kopał w błocie gdy inne lekkie suki przejadą górą nawet na seryjnym, prychającym, gaźnikowym 1,3 ;-)

lepiej przemyśl to raz jeszcze, bo jak zrobisz tak ciężką sukę, to później będziesz się tylko wkurzał i psioczył na tę markę, a co gorsza powiesz jeszcze, że pajero lepiej robiło :mrgreen:
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-13, 09:01   

Na kanale Terenwizji jest filmik o bialej zmocie na mostach tojoty silnik tam jest 1,6 16V z Suzuki, opony chyba 33" do tego szczatkowa buda i mechanik. Takie autko waży 1350kg minus mechanik cos ponad 100kg to wychodzi okolo 1200kg. To i tak sporo jak na obrzyna zrobionego z suzuki.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-13, 09:57   

W sobote poznalem nowego kolego "po szalu" ;). Zmiesil 2.5 bmw i to bez kominka :D Mosty ma samuraiowskie. Nie sa obspawane nawet :D Wzmocnione polosoie na przodzie tylko. I dwa chinskie arb :D Ciekawe ile minie czasu zanim cos pojdzie :P
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-01-13, 22:40   

Jeśli kamyczek mogę wrzucić odnośnie mostów.

Mechanikiem nie jestem, ale jak Sam Sam jestem dobry w skojarzeniach i potrafię słuchać.

Znajomy który trochę zna się na rajdach, czynnie w nich uczestniczy i buduje auta by wygrywać, bazuje głównie na Samuraiu i Toyocie LJ - mosty włąśnie LJ traktuje jako cenne znalezisko.

Dobrze Kolego, że masz cel.

Będę Ci kibicował
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-14, 08:52   

Na patrolach tez wygrywaja. Mozna sie tak przepychac co lepsze ;) Zalezy w ktorej klasie sie chce startowac. Jak bez windy lub nie wiele, to ma byc w miare lekko . Jjak wieksze przeciagnie na elektryku czy w ogole mechanik, to nie ma sie za bardzo przejmowac az tak waga. Przejedziesz w bagnie metr dalej moze a i tak bedziesz sie musial ciagnac.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2015-01-14, 10:19   

na windzie to i fortepian przez bagno przeciągniesz :mrgreen:
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
marcinkdg 
nowicjusz


Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 54
Skąd: SD
Wysłany: 2015-01-15, 04:08   

Ja mam tdi, jak wykrecisz z niego 150 koni to przy seryjnej skrzyni samuraia nie ogarniesz sprzęgła dzwon skrzyni nie pozwoli Ci na wrzucenie większej tarczy niż 215mm.
_________________
1,3 seria prawie
 
     
Kabar
świeżak


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 23
Wysłany: 2015-01-15, 21:12   

Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...

Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-15, 22:25   

Kabar napisał/a:
Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...

Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.


Jezdzi sporo aut na 33, jednak osobiscie mysle ze is bedzie ukrecal frezy, co do vitary to tylko dyfer jest mocniejszy, poloski sa takiej samej grubosci na frezie. No chyba ze od 2,0 sa mocniejsze.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-15, 23:15   

Dyfer jest identyczny, mocniejsza jest jedynie przekładnia i większe łożyska na półosiach.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-01-16, 06:23   

Dajcie koledze czas, to zamowi wzmacniane poloski przeciez ;)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2015-01-16, 06:45   

tylne półosie samuraiowe w połączniu ze spoolem, nie wytrzymują męczenia w terenie na 33" silverstonach. Nie przypuszczam, żeby lepiej było na vitarowych, bo same półosie są chyba identycznej grubości, ale mogę się mylić.
O dziwo lepiej takie koła znoszą przednie oryginalne półosie i przeguby bo się rzadziej urywają.
Piszę tu o normalnej jeździe na kołach w ciężkim terenie, a nie ciąganiu się na sznurku, kiedy nie są tak katowane.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
iGOR 
świeżak


Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Oława
Wysłany: 2015-01-16, 23:45   

Most od vitary 2.0 v6 też nie jest za mocny. Masz trochę info pod tym linkiem : http://suzuki.info.pl/for...=12540&start=75
Podobno można włożyć półosie od GV 2,5 V6

Pozdro
 
     
Kabar
świeżak


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 23
Wysłany: 2015-01-17, 00:39   

Dzięki, dzięki...
Od inżynierów z centralnej Polski (siedzących grubo w temacie) wiem, ze tył vitara 2.0 16V wytrzymuje bez problemu. Natomiast GV jest szerszy o ok. 7 cm i co za tym idzie trzeba korygować szerokość przodu. Jest też droższy w zakupie (hasło projektu: tanio a dobrze) Niemniej jednak jeden i drugi jest tolerancyjny na agresywny bieżnik w większym formacie. Cóż. Gdybać i dyskutować można sporo. Wszystko wyjdzie w praniu bo każdy jeździ jak uważa dlatego nie ma kompromisów. W pajero ryzykowne jest zakładać 35" (simex, przód) ale jak się jeździ biorąc to pod uwagę to nie ma problemu a możliwości sa przeogromne.
Co do ukręcania przodu. Myślę, że po wzmocnieniu półosi na ORE bedzie ok. Temat jest sprawdzony nawet na 35".
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-01-17, 11:21   

A co tutaj nie ma nikogo grubo siedzącego w temacie ???
 
     
Kabar
świeżak


Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 23
Wysłany: 2015-01-17, 22:26   

Czy coś takiego yenko padło?
Po to tutaj piszę aby czegoś się dowiedzieć w temacie od gości co "siedzą grubo w temacie" i chylę im czoła, zwłaszcza kiedy ktoś chce się podzielić wiedzą.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-01-18, 10:30   

Nie ale tak to brzmi. Piszą Ci ludzie że od 2.0 nie jest za mocny itd a ty wyskakujesz że konsultowałeś się z inżynierami z centralnej Polski grubo siedzącymi w temacie i że mówią że wytrzymuje bez problemu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.