Wysłany: 2016-01-04, 21:23 Nie odpala zimny i coś dziwnego ze skrzynia biegów.
Witajcie. Jestem posiadaczem Samuraja 1.3 wtrysk , problem pojawia się zawsze gdy spada temperatura, jak by nie było ssania, czy to wina komputera? Cały czas pali się Check Engine. Próbowałem autodiagnostyki i nic ale może robię coś źle :/ Odpalam ze strzykawką z benzyna w ręku ale to upierdliwe, zwłaszcza że auto służy do pracy i jak nieraz postoi w takiej pogodzie 2-3 godziny to operację trzeba powtórzyć i biegam jak piguła:( Dziś do tego auto odpoczywało wraz ze mną tydzień po odpaleniu na luzie auto jakby szarpało do przodu, 3 razy sprawdziłem czy dobrze ustawiona dźwignia bo nie jestem jak termos żeby mnie 3 dni %%% trzymały. Czy to skrzynia się może sypać a może taki urok w mróz?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-04, 21:44
manuala z suplementem dla wtryskowca masz? Są tam schematy diagnostyczne i trza by po kolei sprawdzać kolejne elementy.
Z podstawowych podstaw - filterek paliwa jakiś masz jeszcze? Dawno zmieniany? Jak Ci odpali na tej strzykawce to jakie masz obroty? Po samym odpaleniu już wszystko gitara? Może paliwo się cofa do zbiornika?
Piotr1410 napisał/a:
Dziś do tego auto odpoczywało wraz ze mną tydzień po odpaleniu na luzie auto jakby szarpało do przodu, 3 razy sprawdziłem czy dobrze ustawiona dźwignia bo nie jestem jak termos żeby mnie 3 dni %%% trzymały. Czy to skrzynia się może sypać a może taki urok w mróz?
Fachman nie jestem, ale może olej na tyle zgęstniał przez ten długi postój i mróz ze po prostu przyłapało kilka razy na początku i "pociągnęło" albo wilgoć jaka zmroziła. Jak się problem będzie powtarzać przy regularnej jeździe i wyższych temp. to bym się zaczął martwić, a tak lepiej odpalać z dociśniętym sprzęgłem i na hamulcu którymś... ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
filterek paliwa jakiś masz jeszcze? Dawno zmieniany?
Miesiąc temu , gdyż padło podejrzenie że to rdza z baku jest przyczyną.
Cytat:
Jak Ci odpali na tej strzykawce to jakie masz obroty?
W przedziale +10 do -5C po strzykawce odpala i wchodzi na 1500-1800 obr. i tak aż do uzyskania temperatury. Jak jest -10 lub więcej to potrzebne dwie dawki po 2-3ml.
Cytat:
Po samym odpaleniu już wszystko gitara?
Po odpaleniu gitara, lać i jechać.
Cytat:
ale może olej na tyle zgęstniał przez ten długi postój i mróz ze po prostu przyłapało kilka razy na początku i "pociągnęło" albo wilgoć jaka zmroziła.
Przekonuje mnie to tak może być . Przepraszam jeśli źle cytowałem ale to moje początki tu.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-05, 21:38
nie mam informacji by istniało takie coś w języku ojczystym. Jak coś konkretnie będzie niejasne to pytaj na forum - wiele pomocnych osób jest i ktoś z pewnością Ci wyjaśni wątpliwe zagadnienie.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Filterek jest wymieniony , temperatura na dworze rośnie a Samuraj jakby coraz gorzej odpalał , teraz potrzeba 2 dawki strzykawką i wtedy dopiero odpali postoi 3 godziny przestygnie i znów problem. Nie wiem może gaźnik kaput albo cofa paliwo lub inna usterka, jak to najprościej sprawdzić? Może ktoś miał podobny problem?
Miałem kiedyś podobny objaw, nie Samuraiu tylko w inny aucie. Jak złapał ,,przejściową,, temperaturę to ssanie się nie załączało. Wówczas zrobiłem sobie specjalny włącznik do załączania ssania . Oczywiście lepiej jeśli uda się zniwelować usterkę.
_________________ Arek
Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
Wysłany: 2016-02-09, 21:12 Re: Nie odpala zimny i coś dziwnego ze skrzynia biegów.
Aksag napisał/a:
Piotr1410 napisał/a:
Cały czas pali się Check Engine.
ja bym najpierw odczytał co nam chce sterownik wymrugać a potem szukał usterki, może to czujnik temperatury ;)
Za Chiny ludowe nie mogę włączyć procedury diagnostycznej. Ale chyba problem odkryty. Niestety coś nie mogę dołączyć zdjęć . Ale uszkodzony jest element czujnika temperatury powietrza. Jeśli to jest ten czujnik , jest on obok temperatury wody.
Czujnik temperatury płynu. Są dwa. Zacząłbym od tego z zielonym plastikiem.
Wykręciłem pierwszy temperatury powietrza ten obok zielonego i ma pęknięty trzon(nie wiem jak wrzucić zdjęcia). Nie jestem specem w silnikach ale czy uszkodzenie tego czujnika mogło by sprawiać odpalanie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum