Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Nietypowa sprawa.
Pumeks 
świeżak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 9
Wysłany: 2015-01-06, 11:47   Nietypowa sprawa.

Witam serdecznie . Opisze przypadek możne ktoś pomoże :-/
Samurai 1,3 1992r gaźnik.
Problem , silnik jak jest zimny nie pali na ostatni 4 cylinder, po kilkukrotnym przegazowaniu i trzymaniu na obrotach , jak złapie trochę temperatury zaczyna pracować normalnie i potem wszystko jest ok.
Wymieniłem , palec kopułka swiece kable , mierzyłem ciśnienie w cylindrach , jest ok , płynu chłodniczego nie ubywa , zawory wyregulowalem.
Czy to wina gaźnika , cewki , ??? Uszczelka pod głowica jest walnięta??
Co radzicie Bardzo dziękuje za POMOC
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-06, 13:41   

jak plusowe temperatury za oknem też się tak działo? Czy tylko jak minus albo jak przechodzi przez 0 w dzień a w nocy łapie minus?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-01-06, 14:13   Re: Nietypowa sprawa.

Pumeks napisał/a:
Witam serdecznie . Opisze przypadek możne ktoś pomoże :-/
Samurai 1,3 1992r gaźnik.
Problem , silnik jak jest zimny nie pali na ostatni 4 cylinder, po kilkukrotnym przegazowaniu i trzymaniu na obrotach , jak złapie trochę temperatury zaczyna pracować normalnie i potem wszystko jest ok.
Wymieniłem , palec kopułka swiece kable , mierzyłem ciśnienie w cylindrach , jest ok , płynu chłodniczego nie ubywa , zawory wyregulowalem.
Czy to wina gaźnika , cewki , ??? Uszczelka pod głowica jest walnięta??
Co radzicie Bardzo dziękuje za POMOC


Mialem walnieta uszczelke pod kolektorem ssacym i takie wlasnie sie dzialy jaja, popsikaj jakims samostartem to powinno sie ujawnic.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
sumok 
nowicjusz
sumok745



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Buczkowice
Wysłany: 2015-01-06, 14:45   

Sprawdz kolego czy działa przyśpieszenie zapłonu.Wez ściąg kopułkę z rozdzielacza wyczep przewód podciśnienia który idzie do aparatu zapłonowego i spróbuj ciągnąć przez niego powietrze i patrzeć czy się bebechy w aparacie zapłonowym przestawiają.No chyba że masz stroboskop o wtedy wiadomo jak to zrobić.Ja miałem podobny objaw jak mi ten podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu padł.Spróbuj może to akurat to.
 
     
Pumeks 
świeżak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 9
Wysłany: 2015-01-06, 17:00   

SamNaSamZSam napisał/a:
jak plusowe temperatury za oknem też się tak działo? Czy tylko jak minus albo jak przechodzi przez 0 w dzień a w nocy łapie minus?


No właśnie tak !!! Jak 0 i minus to się tak dzieje ... W lecie cicho sza palił normalnie
I co robić ??????????

Zrobię jeszcze to co pisze sumok jutro zobaczymy ...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-06, 17:02   

no to po mojemu w którymś przewodzie (podciśnienia?) masz wodę i coś Ci przymarza. Jak złapie temperatury i odpuści, robi się drożne i gada normalnie. Nie znam się na Twoim silniku i gaźniku, ale przeglądanie manuala i sprawdzanie zacząłbym właśnie od wszystkich przewodów w których kropla wody mogłaby narobić bałaganu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Pumeks 
świeżak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 9
Wysłany: 2015-01-06, 17:38   

Ale jak temperatury spadły po niżej +10 to już tak sie zaczęło dziać ... czyli co sprawdzić te wszytkie węże od podcisnień ... No ale co to by tylko na tym jednym cylindrze tak się działo?
Chyba ze jeszcze to ssanie , moze nie działa poprawnie i nie daje odpowiedniej dawki na zimnym . Powiem szczerze że trochę mnie już to zaczyna wkr. nie moge sobie z tym poradzić .

Gaznik to piękna magia .. tam jeszcze jakiś kondensator przy gazniku jest moze to . :-/
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-01-06, 18:52   

nie szukaj przyczyny w gaźniku,przyśpieszaczu czy podciśnieniu
Gaźnik daje paliwo do wszystkich cylindrów naraz i nie palił by wtedy cały motor
szukaj przyczyny w tym jednym cylindrze, może tak jak napisał wcześniej kolega Meenia w uszczelce kolektora ssącego
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-06, 19:09   

Ja bym jeszcze porównał stopień sprężania w tym cylindrze z pozostałymi, i zgadzam się całkowicie z zajxt-em gaźnik jest jeden i przygotowuje mieszankę po równo dla każdego cylindra, i ta wpada do kolektora i tam rozdziela się na poszczególne cylindry.
A próbowałeś zamieniać świece między cylindrami, ewentualnie na jakąś inną w tym wadliwym cylindrze.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-01-06, 19:51   

Kolega Pumeks pisał że mierzył ciśnienie i było ok
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-06, 20:50   

"Kobieta lekkich obyczajów" nie doczytałem, sorry wygłupiłem się.

[ Dodano: 2015-01-06, 20:50 ]
"Kobieta lekkich obyczajów" nie doczytałem, sorry wygłupiłem się.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Pumeks 
świeżak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 9
Wysłany: 2015-01-06, 21:54   

Mierzyłem ciśnienie , świece sa nowe maja tydzień . Najlepsze jest jeszcze to ze jak nie chodzi na ten cylinder a sciągne w tym momencie kabel ze swiecy oddale od niej to w tedy łuk prądu przeskakuje i cylinder chodzi , wepne kabel nie idzie ... Czarna magia kur... Kable są nowe dodam !!!!

jeszcze mysle że uszczelka pod głowica ma jakies mikro pęknięcie i podlewa plynem minimalnie , do puki nie zrobi się temperatura mieszanka nie wybucha poprawnie :-/

jak sądzicie ?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-06, 21:55   

a "jakość" iskry sprawdzałeś? wykręć świece poukładaj tak żeby miały styk do masy i niech ktoś ci kręci. Czy mają jednakowy kolor. bo po mojemu to coś z iskrą jest nie tak
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-06, 22:08   

Ok zamień świecę na tym wadliwym
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
ghostrider78 
nowicjusz



Wiek: 47
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 28
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-01-06, 23:40   

Jeśli wypinasz kabel WN i na dystans cylinder pali, to w sumie potęgujesz iskre. Czyli szukałbym przy wysokim napięciu
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-01-07, 00:11   

zamień kabel WN kopułka świeca 4 na 3 i zobacz jaki jest efekt ,jak to kiedyś powiedział pewien inspektor z zus-u nowe nie znaczy dobre
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-07, 00:46   

ghostrider78 napisał/a:
Jeśli wypinasz kabel WN i na dystans cylinder pali, to w sumie potęgujesz iskre. Czyli szukałbym przy wysokim napięciu


Śmiała teoria z tym potęgowaniem iskry, to jaka wielka iskra będzie jak odsuniesz kabel na metr to już prawie mały piorun będzie. :) :) :) Lepiej niech nie odsuwa za daleko bo skończy jak Benjamin Franklin :) :) :)

Sorry po paru piwach mam głupawkę
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-07, 09:46   

nieraz bywa tak że i nowa świeca potrafi być do kitu sprawdź jeszcze raz świece
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Uh Lala 
mechanik



Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 03 Mar 2014
Posty: 581
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-01-07, 10:07   

moziembl napisał/a:
Śmiała teoria z tym potęgowaniem iskry, to jaka wielka iskra będzie jak odsuniesz kabel na metr to już prawie mały piorun będzie. :) :) :) Lepiej niech nie odsuwa za daleko bo skończy jak Benjamin Franklin :) :) :)


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
...Wilczyca...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-01-07, 20:38   

dokładnie z tym nowym to różnie bywa a szczególnie jeślli chodzi o zamienniki niskiej jakości.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.