Mam do Was pytanko bo może ogarniacie a ja nie bardzo...
Mianowicie wrzuciłem do swojego samuraia silnik z vity na monowtrysku epi ze sterownikiem 33920-60A70.
schemat tego to:
http://www.fixkick.com/IN...89-90schem1.jpg - tak przynajmniej domniemałem po numerach sterownika i tym, że lambda jest na jednym przewodzie
ze swojej wiązki wywalilem całe sterowanie tym śmiesznym gaźnikiem i zostawiłem tylko stacyjkę, licznik, rozrusznik, alternator, czujnik temp na wskaźniki, światła itd.
z wiązki vitarowej mam wywalone wszytko co nie jest związane ze sterowaniem silnika... z tym, że ktoś tą wiązkę motał i ni emogę dojść do tego jak zasilić ten komp bo wyprowadzone są z niej tylko dwa kable... jeden to zasilanie na B9 a 2gi to nie wiem do czego - chyba do kontrolki check bo ma połączenie z pinem B13
podalem prąd na B9 ale wydaje mi się, że to mało bo ani przekaźnik w wiązce nie cyka ani nie ma napicia na cewce ani iskry ani na wiazce do wtryskiwacza...
i teraz pytania do Was, jak ogarnąć by to zaczęło pracować. tj. gdzie podać zasilanie z aku prócz tego pinu B9, gdzie podać zasilanie po stacyjce, na które piny, jak wysterować pompę paliwa? rozumiem, że załącza ją przewód PNK/BLK wychądzoący z przekaźnika? Jeżeli tak to skąd przekaźnik bierze napięcie do zasilania tej pompy? a może pompa z tego rpzekaźnika załaczana jest za pomocą masy? bo nie widzę gdzie tam +12v w tym rzpekaźniku by dalej puścić.... Czy masą dla kompa czyli (-) jest jego obudowa?
Zostaje mi prucie wiązki chyba i sztukowanie do przewodów po kolorach bo inaczej nie dojdę do tego jak to ma być zasilane...
Ogólnie nie mogę sobie poradzić z podpięciem tego cholernego sterownika i liczę na waszą pomoc bo mnie już ku...a z tym bierze.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rozumiem, że załącza ją przewód PNK/BLK wychądzoący z przekaźnika? Jeżeli tak to skąd przekaźnik bierze napięcie do zasilania tej pompy?
Masz narysowane, z przekaźnika main (jego wyjścia). Narysowane jest to czerwoną linią (ta nad przekaźnikami).
Co do startowania spróbuj na chwilę podać napięcie na "start" chyba B12 (w większości sterowniki suzuki działają bez tego - ale takim jak ty masz się nie bawiłem).
Aby układ działał musi dojść do załączenia przekaźnika Main. Wtedy pojawi się napięcie na B1 i B7.
Zanim zaczniesz podłączać napięcia plusowe musisz podłączyć masę w innym przypadku na pewno coś będzie śmierdzieć
Masy A24 (masa czujników) brana z B10. Reszta mas: B2, A4, B3
Mam nadzieję że cyferek nie pomyliłem bo ciężko czytać schemat (kiepska jakość) ale zakumasz o co chodzi na pewno.
EDYTA:
Tak przy okazji nie zapomnij podłączyć masy do Noise suppressor filter (czarne małe przy cewce) bo mogą być jaja ;). Widzę też, że będziesz musiał podłączyć kabel do prędkościomierza (masz narysowane na schemacie Idle speed control). W licznikach od gaźnikowców często były montowane czujniki prędkości, a brakowało tylko 2 albo 3 przelotek - można się podlutować i licznika kupować nie trzeba. Robiłem tak yahoo33'owi i działa. Jak masz jakieś pytania to dawaj. Jak chcesz to moge dać Ci tel na PW.
rozumiem, że załącza ją przewód PNK/BLK wychądzoący z przekaźnika? Jeżeli tak to skąd przekaźnik bierze napięcie do zasilania tej pompy?
Masz narysowane, z przekaźnika main (jego wyjścia). Narysowane jest to czerwoną linią (ta nad przekaźnikami).
Co do startowania spróbuj na chwilę podać napięcie na "start" chyba B12 (w większości sterowniki suzuki działają bez tego - ale takim jak ty masz się nie bawiłem).
Aby układ działał musi dojść do załączenia przekaźnika Main. Wtedy pojawi się napięcie na B1 i B7.
Zanim zaczniesz podłączać napięcia plusowe musisz podłączyć masę w innym przypadku na pewno coś będzie śmierdzieć
Masy A24 (masa czujników) brana z B10. Reszta mas: B2, A4, B3
Mam nadzieję że cyferek nie pomyliłem bo ciężko czytać schemat (kiepska jakość) ale zakumasz o co chodzi na pewno.
EDYTA:
Tak przy okazji nie zapomnij podłączyć masy do Noise suppressor filter (czarne małe przy cewce) bo mogą być jaja ;). Widzę też, że będziesz musiał podłączyć kabel do prędkościomierza (masz narysowane na schemacie Idle speed control). W licznikach od gaźnikowców często były montowane czujniki prędkości, a brakowało tylko 2 albo 3 przelotek - można się podlutować i licznika kupować nie trzeba. Robiłem tak yahoo33'owi i działa. Jak masz jakieś pytania to dawaj. Jak chcesz to moge dać Ci tel na PW.
Trochę zamieszałeś...
Pierwsza sprawa że to schemat od automatu. Będzie pierwszy samurai z automatyczną skrzynią?
W MT nie ma czujnika P/N. Co to jest PTC heater???
Zasilanie należy podłączyć przede wszystkim do B9 (memory).
Zasilanie musi pojawić się na B11 - wtedy zapina się MainRelay i podaje zasilanie na dalszą część komputera.
Masa i tak jest połączona wewnątrz, więc jak się zapomni o jakiejś to też powinno zadziałać. Aczkolwiek dla porządku należy połączyć wszystkie.
Masy czujników (referencyjną) nie należy łączyć z masą "ogólną", bo będą fałszowane odczyty.
Idle speed control nie ma nic wspólnego z czujnikiem prędkości.
Poza tym (i przede wszystkim):
Jeżeli ten sterownik z założenia nie ma wyjścia diagnostycznego i nie steruje zapłonem, to podane na schemacie połączenia są nieprawidłowe!
Nie jestem pewien czy w sidekickach były wogóle wsadzane takie prymitywne sterowniki...
Poszukałbym bardziej adekwatnego schematu, bo wg tego co zalinkował slavok można to podłączać jeszcze rok
zaciągnąłem dzisiaj samochód do domku, rozpierdziele tą wiązkę na części pierwsze i tak będę z tym sobie radził innej opcji nie widzę.
btw. ta wiązka ma jakąś wtyczkę do diagnostyki - na 3 piny bodajże.
Jakiś tam schemat posiadam. Ale czy akurat od tego sterownika, to nie wiem
Jeżeli przy wtyczkach są jeszcze oryginalne kable, to można dojść po kolorach.
Ta trzypinowa wtyczka to tylko do wsadzenia zworki do migania i sprawdzania "duty" ISC
Zastanów się może nad jakimś mądrzejszym ecu. Najlepiej od MT...
Każdy shcemat będzie przydatny, kolorki są, więc jakoś sobie poradzę, z grubsza zgadzają się z tym co wrzuciłem w pierwszym poście. To jeździło więc musi jeździć ;) inne ecu? Ostateczność, to wiąże się z wiązką, innym aparatem zapłonowym itd. kolejne kilkaset zł których nie uśmiecha mi się wydawać.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Dzięki kostunio, pdfa już zassalem, wystarczyło mi vitara8v_6E.pdf z twojego printscrena, resztę zrobił google, jutro podejmuję walkę :D
..
[ Dodano: 2015-01-29, 09:58 ]
Bravo, jak ma dzialać pompka paliwa w 1.6 8v? po przekręceniu kluczyka ma podawać paliwo cały czas, czy ma zacząć dopiero pompować po odpaleniu? Zazwyczaj jest tak, że pompka odzywa się na ~3sek. po przekręceniu kluczyka a na stałe działa dopiero po odpaleniu... tutaj też tak ma być, bo coś chyba ją źle do przekaźnika podłączyłem bo daje cały czas po przekręceniu kluczyka
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-29, 10:04
slavok napisał/a:
[ Dodano: 2015-01-29, 09:58 ]
Bravo, jak ma dzialać pompka paliwa w 1.6 8v? po przekręceniu kluczyka ma podawać paliwo cały czas, czy ma zacząć dopiero pompować po odpaleniu? Zazwyczaj jest tak, że pompka odzywa się na ~3sek. po przekręceniu kluczyka a na stałe działa dopiero po odpaleniu... tutaj też tak ma być, bo coś chyba ją źle do przekaźnika podłączyłem bo daje cały czas po przekręceniu kluczyka
Nowe okoliczności :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Co to za nowe kiepskie emoticony? Jaką emocję wyraża bóbr?
OT - to tzw "zbobrzenie" - kobiecy odpowiednik zbaranienia. Mamy więcej dziewczyn na forum więc to naturalna droga równouprawnienia.
Hmmm... Myślałem że lepszą połówką barana jest owca a nie bóbr. Ale w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
Bóbr i dziewczyny oczywiście mogą się kojarzyć, ale nie będę ciągnął tego tematu
wiem wiem, to od AT ale po pinoucie wszytko się zgadza (pomijając elementy od AT)
Zasilanie na przekaźnik pompy paliwa ma iść od IG-COIL (to jest napięcie podawane po odpaleniu?)
Czy może za sterowanie odpowiada pin B16? a może to i to? :D
bo coś popipcyłem w podłączeniach tych przekaźnikow i pompka robi nonstop...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Zasilanie na przekaźnik pompy paliwa ma iść od IG-COIL (to jest napięcie podawane po odpaleniu?)
Czy może za sterowanie odpowiada pin B16? a może to i to? :D
bo coś popipcyłem w podłączeniach tych przekaźnikow i pompka robi nonstop...
Zasilanie CEWKI przekaźnika pompy paliwa ma być po włączeniu zapłonu lub rozrusznika.
Z drugiej strony cewki komputer poda masę z B16 jak uzna to za stosowne.
OK, jeszcze taka jedna sprawa, zasilanie na cewkę 2giego przekaźnika (main) wrzuciłem z czarno-żółtego kabelka który leci do rozrusznika (ten inicjujący pracę rozrusznika) tak zrozumiałem wg. tego schematu, no i po takim podłączeniu rozrusznik nie kręci, cyka ale nie zakręci, kierowałem się tym co naskrobał gość w 2gim poście:
OK, jeszcze taka jedna sprawa, zasilanie na cewkę 2giego przekaźnika (main) wrzuciłem z czarno-żółtego kabelka który leci do rozrusznika (ten inicjujący pracę rozrusznika) tak zrozumiałem wg. tego schematu, no i po takim podłączeniu rozrusznik nie kręci, cyka ale nie zakręci, kierowałem się tym co naskrobał gość w 2gim poście:
czyżby za duże obciążenie na stacyjce i styki dają po dupie?
Obciążenie wnoszone przez mainrelay jest pomijalnie małe w porównaniu z obciążenieniem automatu rozrusznika.
Chyba że mainrelay ma jakieś zwarcie
Ja osobiście użyłem przy swapie przekaźników samuraiowych. Te vitarowe są jakieś takie metroseksualne i nieuniwersalne...
Apropos jeszcze tego linku:
Doczytałeś do końca?
Kod:
Note: The above connection can be misleading. Depending on which transmission type your vehicle came form the factory with it can be one of two different wires.
If your ECM came from an automatic transmission you will use the Black/red wire from pin 12
If your ECM came in a vehicle equipped with a manual transmission the wire will come from pin B11 and will be colored black/yellow.
Już prawie, prawie, doszedłem
Jeszcze jedna rzecz mi nie robi - obrotomierz, ze starej instalki od cewki do obrotomierza szły sobie dwa kabelki - brązowy do (-) i czarno-biały do (+)
Jak podłącze sam brązowy to obrotomierz nie robi - wiadome :] natomiast jak podłącze jeszcze czarno-biały to samochód kręci ale nie zapali...
Łaj? Co robię źle?
Przy cewce był też kondensator (ten okrągły) ale go nie podłączyłem bo w instalacji z 1.6 jest ten czarny (to chyba kondensator jest)
focie:
Jak podłączyć ten obrotomierz?
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum