koleś co mi sprzedał auto miał obejście na stacyjce poprzez guzik któyrm odpalał, przekręcał stacyjke ale nie do konca bo nie kręciła i przyciskał guzik, powiedział mi ze jest to zrobione na stałe bo wczesniejszy własciciel obszedł przekaźnik, macie pomysł jak wrucic do starego sposobu odpalania z kluczyka, bo mnie ostro denerwuje ten sposób.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-26, 18:59
Oryginalnie tam nie ma w ogól przekaźnika, co powoduje wypalanie styków w stacyjce i brak możliwości odpalenia z kluczyka, wtedy pozostaje wymiana stacyjki, albo odpalanie tak jak ty masz zrobione - na przycisk. Czasami pomaga też dodanie przekaźnika za stacyjką, ale wtedy stacyjka musi jeszcze jako-tako działać.
Znając życie, u ciebie trzebaby pewnie wymienić stacyjkę na nową
wczoraj autko stanelo mi w lesie
objawy byly ale je olalem, wczesniej blokowalo mi sie i kluczykiem nie moglem przekrecic stacyjki ale po kilku probach jakos sie przekrecilo
teraz ni huhu nie chce sie przekrecie, wiec stacyjka z kluczem
haha masz humor - strona mi sie 1 otworzyla, chlopie- otoz w moim budzecie,
allegro nie chce mi sie otworzyc na kompie a o tablicy zapomnialem
czas na nowego laptopa chyba ze sa jakies prace na allegro
dzieki, temat zakonczony
pozdro
ps czy stacyjki sa takie same od japonczyka hiszpana i 410, bo jeszcze nie wymienialem chodzi mi o uchwyt zeby nie prerabiac bo mam dosc przerobek
[ Dodano: 2015-01-21, 22:28 ]
potrzebuje schemat podlaczenia kostki od stacyjki bo przyszla stacyjkaz inna kostka
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
[ Dodano: 2015-01-21, 23:45 ]
generalnie chodzi o to oryginalna stacyjka byl inna bo wchodzila w nia kostka z kablami
teraz jest stacyjka bez kostki tylko wlutowane z tylu kable
stara stacyjka miala kostke do zasilania inna a ta ma inna
tam inne kolory kabli tu inne
badz tu madry
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-22, 00:04
Hmm, ale to jak masz stary komplet (kostka/podłączenia i stacyjka) to może zbadaj w jakim położeniu jakie styki są zwarte. Później zrobiłbym dokładnie to samo na nowym komplecie i w taki sposób zmapował styki.
Bazując na historii gościa z zagranicy i manualu (ten obrazek: http://imgur.com/c2lC3uS ) zakładam, że chodzi o pewną sekwencję załączania odpowoednich kabli. W życiu tego na oczy nie widziałem, ale po mojemu ważna jest ta zasada, kolory drugorzędne i jak masz zestaw oryginalny i ten na który chcesz się przełączyć to trzeba tylko zachować tę samą sekwencję zwierania kabli. Jaki kolor kiedy jest zwarty to sprawdzisz sobie na obecnej kostce i tak je podłączysz pod nową kostkę. Mierniczek albo żarówka prawdę powiedzą.
Daj znać czy to coś wnosi do sprawy czy dalej coś trza poszukać.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
tylko ze stara stacyjka byla inaczej skonstruowana, wchodzila w nia kostka z kablami a nowa stacyjka kable ma z tylu wlutowane i nie wiadomo od czego jest w nich kabel bo nie widac co ma stykac wiec analogicznie nie moge podlaczyc bo nie wiem od czego kabel wychodzcy z nowej stacyji i jest
jeden jest plusowy w kostce 4 pinowej
nie do konca wiem jak to ma zadzialac rozumiem ze jest napiecie drugie napiecie idzie elektrozawor podajacy paliwo, idzie kabel impulsowy do rozrusznika tylko ktory do czego jest konia z rzedu, jak to sprawdzic zaroweczka nie mam pojecia
dopiero podlaczajac i przekrecajac stacyjke zobacze gdzie co idzie tylko jak zle podlacze przed sprawdzeniem czy czegos nie spale
wkleje jutro foty to moze bedzie przejrzysciej
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-22, 08:24
Nie rozumiemy się. Chodzi mi o to żebyś sprawdził zanim podłączysz pod żywy organizm który kiedy się zapala.
,
Po kolei. Biorę na stół nowy nabytek z wlutowanymi kablami. Miernik na przepikiwanie. Jak wiesz który to kabel plusowy to jesteś w 3/4 drogi już. I teraz jedna końcówka miernika do plusowego, kluczyk w stacyjce na pierwszą pozycję ACC, druga końcówka bada który kabel prócz plusowego wówczas jeszcze zwiera. Cyk notatka do tabelki. Zminana położenie kluczyka na IGN i cyk mierniczek sprawdza który kabel (kable) teraz łączy(ą) i notatka do tabeli, i pozycja kluczna na start i cyk sprawdzamy kabel (kable). TO samo dla starej kostki i do tabeli. I dzięki temu uzstkasz coś na kształt tabeli przejść gdzie jaki kabel.
Ja bym tak to rozwiązał. I przy takim "małpim" rozwiązaniu nie musisz wiedzieć od czego jest jaki kolor kabla, bo zachowasz taką samą sekwencję ich
Edit:
niektóre kable będą zwarte w więcej niż jednej pozycji to jest ok. W linku z wczoraj z focią z manuala jest tabeleczka kiedy jaki kabel jest zwarty.
Tutaj też przeklejka z innego tematu, która może coś Ci pomóc, ale po porannych przemyśleniach moim zdaniem kolorami kabli nie ma co się sugerować bo jak instalacja była dłubnięta to można sobie bigosu narobić. Ja bym zaufał sobie i swoim pomiarom:
moziembl napisał/a:
A może kostka w stacyjce pod kolumną masz złączkę która idzie do stacyjki rozłącz tą kostkę i zewrzyj biało-żółty z niebieskim i czarno-niebieskim. wtedy powinna Ci się zaświeci deska jak dołożysz do tego brązowo-czerwonym to ruszy starter.
Jak Ci się uda w ten sposób odpalić to znaczy że wypaliła Ci się stacyjka.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
witaj SamNaSamZSam
pobawilem sie troche choc latwo nie bylo
u mnie wystepuja inne kolory kabli, jednakze dziekuje za szukanie podlaczen, twoj rysunek mi dal do myslenia i mi pomogl
dzieki za pomoc drogi Kolego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum