Wysłany: 2015-01-13, 17:18 klapnięte resory po jednej stronie
witam
Panowie mam do was pytanie i jednocześnie proszę o rade.Kupiłem niedawno Santane z 95roku z zawieszeniem lovellsa(resory + amorki).Okazało się,że z lewej strony (tej od kierowcy) są klapnięte resory.Tzn. porównywałem odległość od podłogi do ranta błotnika i okazało się,że przednia lewa strona jest jakieś 4 cm niżej niż prawa.Z tyłu różnica wynosi -1,5 cm w stosunku do prawej strony.Teraz moje pytanie.Czy to duża różnica?czy te resory po lewej stronie są już faktycznie sfatygowane i co z nimi robić?czy je habrować?szkoda mi je wymieniać na coś innego bo to lovellsy.a może odjąć po piórze i dodać sprężyny.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-13, 17:32
Nie jestem pewny, ale w któryś zestawach OME albo Lovells resory są specjalnie oznaczone na lewą i na prawą stronę. Jakoś tak było, że producent założył, że częściej jeździ sam kierowca i ten resor chyba miał delikatnie inną parabolę. Może masz założone odwrotnie, lewą na prawą?
A teraz trochę mniej racjonalne pomysły - może masz ramę krzywą? Może masz 169kg szpachli na jednej stronie? ;) Wieszaki są identyczne wszędzie?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Lovells ma oznaczone resory D - strona kierowcy i P strona pasażera. raczej nie ma mozliwosci fizycznej, aby resor tyle osiadł ( chyba, ze wieszaki wymienione na przedłużone co jest największym błedem). Stawiam na pomylone resory.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-15, 10:14
Sam resor jest inny. Pióra są z grubszej stali i ilościowo jest ich zdaje się więcej. Yahoo33 czy znasz różnicę w długości tych wieszaków? Bo jak nie to pójdę i zmierzę swoje :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Czym dłuższy wieszak tym resor wiecej się prostuje = co w praktyce oznacza przy przeciązeniu osiadanie. narysuj sobie resor i wieszak to obrazowo zobaczysz. jak wieszak jest krótki to resor fizycznie nie ma możliwości się wyprostowac.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2015-01-15, 19:34
tak mniej więcej wygląda, gdy pomylisz montaż lewego resora lovells z prawym z przodu
różnica jest zauważalna, choć na zdjęciu może ciut przesadzona (aparat nie był idealnie wypoziomowany oczywiście)
u mnie tak to wygląda jak na zdjęciu.różnica na przodzie to ze 4 cm tzn.79cm i 83 cm.na tyle 2 cm tzn. 81i 84cm mierzone między rantem błotnika i podłożem przy oponach 215/75/15.jak to wygląda was? chciałbym dołożyć sprężyny i nie wiem ile jeszcze mogę go dzwignąć żeby czegoś nie uszkodzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum