Wysłany: 2015-01-25, 20:36 Uturbienie silnika renault 1,9D F8Q (f8t)
Witam was, powoli zmierzam do uturbienia jednostki 1,9D. Główne pytanie czy pompa oleju daje trochę wyższe ciśnienie niż bez turbo?
silniki rozebrane są dosłownie identyczne, stopień sprężania mają taki sam. Jedyne różnice które zauważyłem to: inna pompa z zaworem DLA, kolektory wydechowy/ssący, wtryskiwacze ( głowy nie daje ale chyba są większe końcówki) i smarowanie turbiny.
Co ze smarowaniem turbiny pomyślałem o czymś takim : http://www.tuning.shop.pl...oleju-p642.html
niby mój silnik ma oznaczenie F8T ( turbo ????!!!!) chociaż turbiny nie ma i nie miał. co z pompą zamierzam zwiększyć dawke paliwa i nie zmieniać na inną puki co zobaczyć czy da się wyregulować tak jak ja chce ( od niskich obrotów dobrze ciągnął do około 3-3,5tyś obr.)
Zamierzany cel turbo ma dmuchać max 0,7-0,8bara aby nie potrzebnie obciążać jednostki napędowej.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-26, 08:55
Maciek a liczyłeś ile Cię wyniesie kosztowo doturbienie? Może bardziej opłacalne było by wstawienie całego oryginalnego pieca TD np, taki http://allegro.pl/silnik-...5021118798.html ? Na alledrogo chodzą po 900-1000zł i masz pewność że to turbolubne, ma wszystkie kanały smarowania itp. Za swój stary silnik dostaniesz podobne pieniądze, albo zostałby jako ewentualny dawca skoro twierdzisz, że bloki są takie same.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Aksag napewno nie ja chciałem wrzucić silnik z benzyny.
Sam około 500-600zł ( max) wyliczając ceny takie po których ja bym zdobył części to wychodzi coś ponad 350zł
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-26, 11:07
Tutaj z kolei http://www.google.pl/url?...3,d.d2s&cad=rja widać że jest jeszcze intercooler w oryginalnej instalacji turbo F8Q. Brałeś to pod uwagę czy zmajstrujesz coś bez?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Tutaj z kolei http://www.google.pl/url?...3,d.d2s&cad=rja widać że jest jeszcze intercooler w oryginalnej instalacji turbo F8Q. Brałeś to pod uwagę czy zmajstrujesz coś bez?
brałem go pod uwagę tylko zastanawia mnie to gdzie go wcisnąć
Przy dieslu skrócą się biegi. A użyteczny zakres o którym mówisz to sporo za mało .
Co do uturbienia spokojnie możesz mu założyć turbinę .Smarowanie powinno wydać.
Dobrze jest zamontować regulator doładowania np turbosmarta i wskaźnik ciśnienia.
Po korekcji dawki na pompie doładowanie ustawisz sam.
Intercolerem sie nie przejmuj i tek by niewiele dał podczas użytkowania w terenie.
Ps. Kupa pracy efekt hmmmm co kto lubi. Ale na podjazdach objedzie Cię byle samuraj z
silnikiem jimnego :(
Przy dieslu skrócą się biegi. A użyteczny zakres o którym mówisz to sporo za mało .
Co do uturbienia spokojnie możesz mu założyć turbinę .Smarowanie powinno wydać.
Dobrze jest zamontować regulator doładowania np turbosmarta i wskaźnik ciśnienia.
Po korekcji dawki na pompie doładowanie ustawisz sam.
Intercolerem sie nie przejmuj i tek by niewiele dał podczas użytkowania w terenie.
Ps. Kupa pracy efekt hmmmm co kto lubi. Ale na podjazdach objedzie Cię byle samuraj z
silnikiem jimnego :(
wiem że silniki suzuki to wysoko obrotowe bestie porównując do diesla, lecz diesel ma taką przewagę że ma moment 2 razy większy. Wady klekota masa i nie zbyt szeroki zakres obrotów... nie chce zmieniać na benzyniaka silnik u mnie jest w dobrym stanie i nie mam po co go zmieniać, pozatym nie pali dużo i rope przetrawi każdej jakości nawet nie które rzeczy nie można nazwać ropą...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum