silnik jest 8,6 KM a nie 3,8. Mamy kilkanaście rodzajów silników i ten stosowany w evo q i evo qf jest najmocniejszy. Trzeba jednak pamietac, ze to jest wyciagarka do samochodów z bardzo dobrym zasilaniem. Przekłądnia została zbudowana specjalnie dla australijskiego dystrybutora i jest używana także razem z przystawkami 2UP.
[ Dodano: 2015-02-09, 21:10 ]
I kolego Pacmano - tabela którą wkleiłeś nie dotyczy tej wyciagarki. Nie wiem co i komu i za ile chcesz udowodnić ale zarówno tu mijasz się z prawdą podobnie jak mijałes sie z prawda na rajdach gdzie niezalezni klienci potwierdzili moc i szybkośc silników. A akurat kupowali słabsze bo 7,1 KM. Nie wiem czy pracujesz dla terenowca czy też przez terenowca zostałes wprowadzony w błąd ale rozsiewasz ploty i nieprawdę.
480A :O to przecież wciąga 100Ah akumulator w 10 minut. Tak z ciekawości jaki przekrój kabli zaleca producent i czy dodaje je w zestawie?
Chyba 580 480 to mniej niz 8hp i to na wejsciu, zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 80% [strzelam] to na wyjsciu mamy sporo mniej, nawet przy 580A jakie podaje producent nie idzie sie doliczyc tych znamionowych koni no chyba ze to moc pobierana a nie oddawana
uciąg w lbs speed pobór prądu
0 20,6 m 75 amper
4000 8,2 m 430 amper
8000 6,3 m 520 amper
9500 5,4 m 580 amper
Chcialem dodac ze wyciagarke escape uwazam za fajny sprzet i mordowalem taka kilka lat na rajdach, co nie zmienia faktu ze jakos sie doliczyc tych mocy nie idzie i jak jezdzilem z z zapietym amperomierzem to moja wlasna nie bardzo chciala pobierac tyle mocy ile powinna.
Sorry Zibi, jestem niedowiarkiem. Pisze to co mi się udało ustalić, i nie wydaje mi się ze naginam prawdę. Na rajdach jeden gościu napisał ze wydaje mu się ze działa wyraźnie szybciej, niż warn którego spalił. Co też mi mówi ze nie do końca jak jest w mojej opinii. Spoko, jako że to dopiero wchodzi mało opinii. Przyślij do meeni jeden silnik taki 8.6 na testy, to założymy do grzechotka i zrobimy video porównanie z bowmotorem 2. Jeżeli będzie szybszy to już złego słowa nie powiem.
Prosiłbym tez żebyś wyjaśnił co wg Ciebie oznacza ze ten silnik "ma 8.6km".
A na silnik od Ciebie byłem w sumie zdecydowany ale jak zobaczyłem ta ruska stronę stwierdziłem ze ktoś mnie robi w balona i odpuscilem temat. Tyle.
Fizyka prawdę powie, przy poborze prądu 480 A mamy na wyjściu mniej więcej 3,8 KM, przy sprawności 0,7.
Natomiast jak już jest wywołany temat sklepu, to pragnę się podzielić niezależną opinią. Kupowałem ostatnio sprężyny, okazały się złe, po poinformowaniu o chęci zwrotu, od razu dostałem maila z informacją, że gdyby sprężyny były założone, zwrot nie zostanie przyjęty. Oczywiście jest to niezgodne z obowiązująca ustawą o prawach konsumenta jak również z szeroko przyjętym zwyczajem wśród sklepów i hurtowni motoryzacyjnych w których się zaopatruje - nikt nie robi problemów w takich sytuacjach. Oczywiście zwrot został przyjęty ale jednak delikatny niesmak pozostał, planowałem dalsze zakupy w tym sklepie, ale nie będę ryzykował. Za bardzo pachniało mi to zwyczajem jesteśmy mili dopóki nie zobaczymy twoich pieniędzy na koncie a potem spadaj na drzewo.
Sorry Zibi, jestem niedowiarkiem. Pisze to co mi się udało ustalić, i nie wydaje mi się ze naginam prawdę. Na rajdach jeden gościu napisał ze wydaje mu się ze działa wyraźnie szybciej, niż warn którego spalił. Co też mi mówi ze nie do końca jak jest w mojej opinii. Spoko, jako że to dopiero wchodzi mało opinii. Przyślij do meeni jeden silnik taki 8.6 na testy, to założymy do grzechotka i zrobimy video porównanie z bowmotorem 2. Jeżeli będzie szybszy to już złego słowa nie powiem.
Prosiłbym tez żebyś wyjaśnił co wg Ciebie oznacza ze ten silnik "ma 8.6km".
A na silnik od Ciebie byłem w sumie zdecydowany ale jak zobaczyłem ta ruska stronę stwierdziłem ze ktoś mnie robi w balona i odpuscilem temat. Tyle.
Ale, ale...
Prędkość obrotowa silnika nie ma nic wspólnego z jego mocą.
Przykładowo Bowmotor2 ma znamionowe 5000rpm a mocniejszy Bowmotor3 "tylko" 4000rpm.
Pomijając powyższą uwagę, również chciałbym się dowiedzieć co oznacza, że silnik "ma 8.6km". Może ma taki resurs, że po zwinięciu 8.6 kilometra liny umiera?
I pytania dodatkowe (przypuśćmy że od potencjalnego klienta):
Przy jakich obrotach jest ta moc?
Jaki jest moment obrotowy tego silnika (o obroty nie pytam, bo każdy zainteresowany chyba wie jak wygląda przebieg momentu w silniku szeregowym)?
Co tu wnikać testowałem na sucho 20metrow zwija bez kłopotu w ciągu minuty, w niedzielę trochę w terenie testowałem jestem mega zadowolony wiadomo musi zwolnić ale tak jak w tabelce na stronie tyle ciągnie pod obciążeniem, tak że u Zibiego niema lipy Polecam, napiszę za jakiś czas jak przejdzie prawdziwy chrzest u mnie lekko nie bedzie
Powiem tak, każdy w biznesie odrobinkę koloruje trzeba jednak zachować smak i zdrowy rozsądek wtedy każdy normalny zjadacz chleba będzie zadowolony nawet jak jakieś tam amperki się nie zgodzą. Zbyszka nie znam osobiście, nie piliśmy piwa razem ani na dupy nie chadzaliśmy ale z rozmowy z człowiekiem można wyciągnąć pozytywne wnioski, wyjaśnił mi ile to żre prądu - zrozumiałem - odpuściłem i za to Ci dzięki Zbychu.
I kolego Pacmano - tabela którą wkleiłeś nie dotyczy tej wyciagarki. Nie wiem co i komu i za ile chcesz udowodnić ale zarówno tu mijasz się z prawdą podobnie jak mijałes sie z prawda na rajdach gdzie niezalezni klienci potwierdzili moc i szybkośc silników. A akurat kupowali słabsze bo 7,1 KM. Nie wiem czy pracujesz dla terenowca czy też przez terenowca zostałes wprowadzony w błąd ale rozsiewasz ploty i nieprawdę.
Zibi zejdź w końcu na ziemię i przestań fantazjować, że escape ma monopol na dobre produkty i jakość. Rozumiem, że wg. Ciebie ten escape (runva) evo qf ma 8,6 km mocy na wyjściu? Nie wiem, czy się śmiać czy płakać...
A pacmano (który terenowca swoją drogą, w którymś temacie też 'łapał za słowa'), wkleił tabelkę z ruskiego testu z wyciągarką z tym samym silnikiem... Chyba, że runva produkuje w chinach dwa różne silniki 8,6 km.
KRZYKKU napisał/a:
Powiem tak, każdy w biznesie odrobinkę koloruje trzeba jednak zachować smak i zdrowy rozsądek wtedy każdy normalny zjadacz chleba będzie zadowolony nawet jak jakieś tam amperki się nie zgodzą. Zbyszka nie znam osobiście, nie piliśmy piwa razem ani na dupy nie chadzaliśmy ale z rozmowy z człowiekiem można wyciągnąć pozytywne wnioski, wyjaśnił mi ile to żre prądu - zrozumiałem - odpuściłem i za to Ci dzięki Zbychu.
Kolorować może każdy, ale niech nie brudzi wszystkich wkoło, a niestety Zibi zamiast malować po swojej kartce rzuca kredkami po całym pokoju.
[ Dodano: 2015-02-12, 15:46 ]
Zapomniałem o jednym, żeby była jasność - nie twierdzę, że ten escape to zła wyciągarka.
Panowie w czym problem, Evo q przełożenie 110:1, Evo qf przełożenie 80:1 wiadomo że q jest wolniejszy ale napewno mocniejsza, ja mam qf do asekuracji idealna na pusto bardzo szybko zwija i o to chodzi, w bagnie też ma siłę nie staje, zibiego nie znam dlatego też nie jest tak ze chwałę kolegę, ale wyciagarka zacna za tą cenę,
Panowie w czym problem, Evo q przełożenie 110:1, Evo qf przełożenie 80:1 wiadomo że q jest wolniejszy ale napewno mocniejsza, ja mam qf do asekuracji idealna na pusto bardzo szybko zwija i o to chodzi, w bagnie też ma siłę nie staje, zibiego nie znam dlatego też nie jest tak ze chwałę kolegę, ale wyciagarka zacna za tą cenę,
Z pytania o winde zrobila sie nagonka na Zibiego, nie znam co prawda osobiscie ale mialem winde escape i zlego slowa nie powiem, szczegolnie jesli chodzi o serwis i terminy. Co do tytulowej windy to marketing znacznie przyslonil fakty i koniec.
Co do tytulowej windy to marketing znacznie przyslonil fakty i koniec.
pozdro
Ale po co taką ściemę pchać ludziom, którzy potrafią pomnożyć i podzielić podstawowe jednostki w układzie SI?
Rozumiem że można sprzedawać radio 1000W właścicielowi bejcy jeżdżonej pod remizę, ale tutaj?
Robienie wody z mózgu takim marketingiem zniesmacza (abstrahując od podobno wzorowego serwisu - nie miałem okazji korzystać). Po co ciąć gałąż na której się siedzi? Zwłaszcza że jak padają proste pytania, to zapada niezręczna cisza...
To odsłońmy je - o windzie można poczytać więcej wpisując runva ewx9500 - ma dobre opinie na zagranicznych forach. Zdarzają się jedynie problemy z przekaźnikiem i podkreśla się, że musi być zdrowy, wydajny alternator (o czym Zibi informuje) - nic dziwnego przy takim apetycie na prąd.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-13, 08:11
4x4terenowiec napisał/a:
(...) przy takim apetycie na prąd.
Znaczy się jakim? Tabelka Paco została uznana za niewiarygodną, a moje pytanie wprost o przekrój sugerowanych kabli pozostało bez echa. Nikt nie mówi, że winda jest zła tylko pyta o konkretne fakty. Nie ma co brać tych pytań osobiście tylko klarować i edukować moim zdaniem.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Line pull Line speed
ft/min (m/min) Current draw
Amps (max) Layer of Cable Rated line pull
Per layer lb’s (kg)
lb DC 12V DC 24V DC 12V DC 24V
0 67.5 (20.6) 70.5 (21.5) 75 50 1 8000 (3629)
4000 32.3 (8.2) 33.8 (8.6) 430 340 2 6529 (2962)
6000 24.8 (6.3) 26.6 (6.7) 520 400 3 5515 (2502)
8000 17.7 (5.4) 18.7 (5.7) 580 450 4 4773 (2165)
Przy połowie maks uciągu mamy już 430A, przy maks. 580. Pacmano wkleił tabelkę z ruskiego testu, ale albo to są własne pomiary testującego, albo zwykły błąd, bo zarówno model z przełożeniem 110:1 jak i 80:1 ma wyższe zapotrzebowanie (wg. producenta).
Co do prądu - 60mm2 wydaje się być absolutnym minimum, lepiej by było zastosować grubsze (ta wspomniana 100-tka wcale nie byłaby przesadą ). Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.
Ponieważ niektóre opłacane ratlerki mają problem z ciasnymi majtkami to mimo, że nie do tego służy ten dział odpowiadam. Nie dziwię się firmie Warn, że nie chwali się optymalizacją kosztów. Poniżej wklejam kilka zdjęć do przemyslenia. Pierwsze zdjęcie - wizytacja w firmie produkujacej dla nas. Wizytacja pracowników formy warn. Fabryka ta ( dla ułatwienia gdyby ktos znaczków nie znał - mieszczaca się w chinach) produkuje dla warna przekłądnie dla 2 modeli wyciagarek. Dokłądnie te same przekładnie ( z inną zewnętrzna obudową znajdziecie w wyciągarkach Escape. Kolejne 2 zdjęcia przedstawiają escape evo 8500 i dla porównania warn m8000. Escape jest jako 8500 ponieważ zastosowany zostal mocniejszy silnik. Kolejne fotki przedstawiają XTR 12000 i smittybilt 10000. To już stare modele zarówno xtr jak i smitty, xtr jakis czas temu dostał nową przekładnię i nowe sprzęgło. Kolejna para to xtr 12000 box i warn powerplant. W boxie zastosowano przekłądnię w powerplanta oraz podstawy, inna jest góra ( brak kompresora). Swego czasu nawet sprzedawalismy warnowi w polsce podstawy z naszych boxów po uszkodzeniu powerplanta ich klienta ( nie mieli swoich na miejscu), nawet naklejek nie musieli zdejmowac bo sa te same. Box nie było dobrze zrobioną wyciagarką, puszka rezonowała wiec po roku przestalismy ja sprzedawać. Ostatnia para to escape evo 8000 i ramsey 8000. Evo produkowane jest w chińskiej fabryce należącej do dwóch amerykanów, tak przy okazji - ramsey najdłużej pozostawał czysto amerykański ale i oni sie złamali i optymalizują koszty korzystając z chińskich producentów. Oczywiście detale jak puszki, piloty itd każdy importer wybiera sobie sam stąd nie będą identyczne jak w "orginałach".
Dziwię się, że administrator tego działu dopuszcza takie "osobiste" wycieczki, chyba nie do tego ten dział miał służyc.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Ratlerki, przyznajcie teraz, że opłaca Was mocarny Rottweiler z Terenowca.
Zibi niestety rzeczowej dyskusji prowadzić nie lubi/nie umie, a szkoda...
Tutaj mogę się wdać w szerszą dyskusję aniżeli na fejsbuku. (w ogóle już tego nie mogę znaleźć na FB, Slavok - mogę linka?)
Niby Zibi wyjaśnił, niby wszystko cacy, ale żeby jeszcze trochę porozważać...
Ten cytat wcale nie oznacza, że escape xtr dzieli przekładnię z warnem... Wiadomo nie od dziś, że wszystkie chińskie wyciągarki są kopią wyciągarek markowych. Idąc tym tropem do każdej wyciągarki można by dopisać, że dzieli jakąś część ze swoim sławnym odpowiednikiem. Ale... Sam Zibi stwierdził też, że przecież w Chinach zamawia się części tak samo wyglądające/działające, ale różnej jakości. Pytanie więc - czy Escape rzeczywiście ma przekładnię Warna czy jego tańszą kopię...?
Nie rozstrzygam, bo w tym świecie wszystko jest możliwe i jest szansa, że Escape ma montowaną przekładnię Warna. To temat do przemyślenia.
jest szansa, że Escape ma montowaną przekładnię Warna.
Wszystko pomyliłeś. To Warn ma części z Escape:
Kod:
Swego czasu nawet sprzedawalismy warnowi w polsce podstawy z naszych boxów
Nie sądzę żeby wymiary części wyciągarek były urzędowo znormalizowane, ale dziwnym przypadkiem mogłem do silnika warna wsadzić szczotkotrzymacz od t-maxa, przełożyć wirnik z innego chińczyka, zmienić obudowę silnika, uzwojenia stojana, pręt napędzający, itd i nie wymagało to żadnej rzeźby. P&P.
Niech sobie kopiują ile chcą - mi nic do tego. Ale po co do tego dorabiać jakąś mitologię?
Zaraz się okaże, że to podczas kolonizacji dzikiego zachodu chińczycy przywieźli do Ameryki plany wyciągarek, ale źli jankesi zagonili ich do budowy kolei i sami zaczęli je robić.
O "mocniejszych" silnikach już pisałem. Nie, wróć. Ujadałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum