Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wyciągarka Escape evo ewx-qf
Zibi 
rozgadany
Zibi-Escape


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 71
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2015-02-09, 20:58   

silnik jest 8,6 KM a nie 3,8. Mamy kilkanaście rodzajów silników i ten stosowany w evo q i evo qf jest najmocniejszy. Trzeba jednak pamietac, ze to jest wyciagarka do samochodów z bardzo dobrym zasilaniem. Przekłądnia została zbudowana specjalnie dla australijskiego dystrybutora i jest używana także razem z przystawkami 2UP.

[ Dodano: 2015-02-09, 21:10 ]
I kolego Pacmano - tabela którą wkleiłeś nie dotyczy tej wyciagarki. Nie wiem co i komu i za ile chcesz udowodnić ale zarówno tu mijasz się z prawdą podobnie jak mijałes sie z prawda na rajdach gdzie niezalezni klienci potwierdzili moc i szybkośc silników. A akurat kupowali słabsze bo 7,1 KM. Nie wiem czy pracujesz dla terenowca czy też przez terenowca zostałes wprowadzony w błąd ale rozsiewasz ploty i nieprawdę.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-09, 22:54   

480A :O to przecież wciąga 100Ah akumulator w 10 minut. Tak z ciekawości jaki przekrój kabli zaleca producent i czy dodaje je w zestawie?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-02-09, 23:05   

by przepuścić taki prąd to ze 100mm2 :lol:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-02-09, 23:21   

SamNaSamZSam napisał/a:
480A :O to przecież wciąga 100Ah akumulator w 10 minut. Tak z ciekawości jaki przekrój kabli zaleca producent i czy dodaje je w zestawie?


Chyba 580 :mrgreen: 480 to mniej niz 8hp i to na wejsciu, zakladajac sprawnosc silnika na poziomie 80% [strzelam] to na wyjsciu mamy sporo mniej, nawet przy 580A jakie podaje producent nie idzie sie doliczyc tych znamionowych koni :mrgreen: no chyba ze to moc pobierana a nie oddawana



uciąg w lbs speed pobór prądu
0 20,6 m 75 amper
4000 8,2 m 430 amper
8000 6,3 m 520 amper
9500 5,4 m 580 amper


Chcialem dodac ze wyciagarke escape uwazam za fajny sprzet i mordowalem taka kilka lat na rajdach, co nie zmienia faktu ze jakos sie doliczyc tych mocy nie idzie :mrgreen: i jak jezdzilem z z zapietym amperomierzem to moja wlasna nie bardzo chciala pobierac tyle mocy ile powinna.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-02-10, 06:33   

Sorry Zibi, jestem niedowiarkiem. Pisze to co mi się udało ustalić, i nie wydaje mi się ze naginam prawdę. Na rajdach jeden gościu napisał ze wydaje mu się ze działa wyraźnie szybciej, niż warn którego spalił. Co też mi mówi ze nie do końca jak jest w mojej opinii. Spoko, jako że to dopiero wchodzi mało opinii. Przyślij do meeni jeden silnik taki 8.6 na testy, to założymy do grzechotka i zrobimy video porównanie z bowmotorem 2. Jeżeli będzie szybszy to już złego słowa nie powiem.

Prosiłbym tez żebyś wyjaśnił co wg Ciebie oznacza ze ten silnik "ma 8.6km".

A na silnik od Ciebie byłem w sumie zdecydowany ale jak zobaczyłem ta ruska stronę stwierdziłem ze ktoś mnie robi w balona i odpuscilem temat. Tyle.
 
     
majcher 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 80
Wysłany: 2015-02-10, 14:34   

Fizyka prawdę powie, przy poborze prądu 480 A mamy na wyjściu mniej więcej 3,8 KM, przy sprawności 0,7.

Natomiast jak już jest wywołany temat sklepu, to pragnę się podzielić niezależną opinią. Kupowałem ostatnio sprężyny, okazały się złe, po poinformowaniu o chęci zwrotu, od razu dostałem maila z informacją, że gdyby sprężyny były założone, zwrot nie zostanie przyjęty. Oczywiście jest to niezgodne z obowiązująca ustawą o prawach konsumenta jak również z szeroko przyjętym zwyczajem wśród sklepów i hurtowni motoryzacyjnych w których się zaopatruje - nikt nie robi problemów w takich sytuacjach. Oczywiście zwrot został przyjęty ale jednak delikatny niesmak pozostał, planowałem dalsze zakupy w tym sklepie, ale nie będę ryzykował. Za bardzo pachniało mi to zwyczajem jesteśmy mili dopóki nie zobaczymy twoich pieniędzy na koncie a potem spadaj na drzewo.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-10, 14:54   

pacmano napisał/a:
Sorry Zibi, jestem niedowiarkiem. Pisze to co mi się udało ustalić, i nie wydaje mi się ze naginam prawdę. Na rajdach jeden gościu napisał ze wydaje mu się ze działa wyraźnie szybciej, niż warn którego spalił. Co też mi mówi ze nie do końca jak jest w mojej opinii. Spoko, jako że to dopiero wchodzi mało opinii. Przyślij do meeni jeden silnik taki 8.6 na testy, to założymy do grzechotka i zrobimy video porównanie z bowmotorem 2. Jeżeli będzie szybszy to już złego słowa nie powiem.

Prosiłbym tez żebyś wyjaśnił co wg Ciebie oznacza ze ten silnik "ma 8.6km".

A na silnik od Ciebie byłem w sumie zdecydowany ale jak zobaczyłem ta ruska stronę stwierdziłem ze ktoś mnie robi w balona i odpuscilem temat. Tyle.


Ale, ale...
Prędkość obrotowa silnika nie ma nic wspólnego z jego mocą.
Przykładowo Bowmotor2 ma znamionowe 5000rpm a mocniejszy Bowmotor3 "tylko" 4000rpm.

Pomijając powyższą uwagę, również chciałbym się dowiedzieć co oznacza, że silnik "ma 8.6km". Może ma taki resurs, że po zwinięciu 8.6 kilometra liny umiera? :mrgreen:

I pytania dodatkowe (przypuśćmy że od potencjalnego klienta):
Przy jakich obrotach jest ta moc?
Jaki jest moment obrotowy tego silnika (o obroty nie pytam, bo każdy zainteresowany chyba wie jak wygląda przebieg momentu w silniku szeregowym)?
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-02-10, 17:27   

Co tu wnikać testowałem na sucho 20metrow zwija bez kłopotu w ciągu minuty, w niedzielę trochę w terenie testowałem jestem mega zadowolony wiadomo musi zwolnić ale tak jak w tabelce na stronie tyle ciągnie pod obciążeniem, tak że u Zibiego niema lipy Polecam, napiszę za jakiś czas jak przejdzie prawdziwy chrzest u mnie lekko nie bedzie
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-11, 03:19   

Powiem tak, każdy w biznesie odrobinkę koloruje trzeba jednak zachować smak i zdrowy rozsądek wtedy każdy normalny zjadacz chleba będzie zadowolony nawet jak jakieś tam amperki się nie zgodzą. Zbyszka nie znam osobiście, nie piliśmy piwa razem ani na dupy nie chadzaliśmy ale z rozmowy z człowiekiem można wyciągnąć pozytywne wnioski, wyjaśnił mi ile to żre prądu - zrozumiałem - odpuściłem i za to Ci dzięki Zbychu.
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
4x4terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 48
Wysłany: 2015-02-12, 15:39   

Zibi napisał/a:
I kolego Pacmano - tabela którą wkleiłeś nie dotyczy tej wyciagarki. Nie wiem co i komu i za ile chcesz udowodnić ale zarówno tu mijasz się z prawdą podobnie jak mijałes sie z prawda na rajdach gdzie niezalezni klienci potwierdzili moc i szybkośc silników. A akurat kupowali słabsze bo 7,1 KM. Nie wiem czy pracujesz dla terenowca czy też przez terenowca zostałes wprowadzony w błąd ale rozsiewasz ploty i nieprawdę.


Zibi zejdź w końcu na ziemię i przestań fantazjować, że escape ma monopol na dobre produkty i jakość. Rozumiem, że wg. Ciebie ten escape (runva) evo qf ma 8,6 km mocy na wyjściu? Nie wiem, czy się śmiać czy płakać...

A pacmano (który terenowca swoją drogą, w którymś temacie też 'łapał za słowa'), wkleił tabelkę z ruskiego testu z wyciągarką z tym samym silnikiem... Chyba, że runva produkuje w chinach dwa różne silniki 8,6 km.

KRZYKKU napisał/a:
Powiem tak, każdy w biznesie odrobinkę koloruje trzeba jednak zachować smak i zdrowy rozsądek wtedy każdy normalny zjadacz chleba będzie zadowolony nawet jak jakieś tam amperki się nie zgodzą. Zbyszka nie znam osobiście, nie piliśmy piwa razem ani na dupy nie chadzaliśmy ale z rozmowy z człowiekiem można wyciągnąć pozytywne wnioski, wyjaśnił mi ile to żre prądu - zrozumiałem - odpuściłem i za to Ci dzięki Zbychu.


Kolorować może każdy, ale niech nie brudzi wszystkich wkoło, a niestety Zibi zamiast malować po swojej kartce rzuca kredkami po całym pokoju.

[ Dodano: 2015-02-12, 15:46 ]
Zapomniałem o jednym, żeby była jasność - nie twierdzę, że ten escape to zła wyciągarka.
_________________
Wyciągarki Superwinch, Powerwinch oraz ComeUp. Oświetlenie LED, akcesoria off-road. Potrzebujesz pomocy? Wyciągarka szwankuje? Pisz, chętnie pomogę!
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-02-12, 16:48   

4x4terenowiec napisał/a:


Kolorować może każdy, ale niech nie brudzi wszystkich wkoło, a niestety Zibi zamiast malować po swojej kartce rzuca kredkami po całym pokoju.


a to od tej strony nie miałem przyjemności...
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2015-02-12, 22:15   

Panowie w czym problem, Evo q przełożenie 110:1, Evo qf przełożenie 80:1 wiadomo że q jest wolniejszy ale napewno mocniejsza, ja mam qf do asekuracji idealna na pusto bardzo szybko zwija i o to chodzi, w bagnie też ma siłę nie staje, zibiego nie znam dlatego też nie jest tak ze chwałę kolegę, ale wyciagarka zacna za tą cenę,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-02-12, 22:52   

czesio6969 napisał/a:
Panowie w czym problem, Evo q przełożenie 110:1, Evo qf przełożenie 80:1 wiadomo że q jest wolniejszy ale napewno mocniejsza, ja mam qf do asekuracji idealna na pusto bardzo szybko zwija i o to chodzi, w bagnie też ma siłę nie staje, zibiego nie znam dlatego też nie jest tak ze chwałę kolegę, ale wyciagarka zacna za tą cenę,


Z pytania o winde zrobila sie nagonka na Zibiego, nie znam co prawda osobiscie ale mialem winde escape i zlego slowa nie powiem, szczegolnie jesli chodzi o serwis i terminy. Co do tytulowej windy to marketing znacznie przyslonil fakty i koniec.

pozdro
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-02-12, 23:23   

meenia napisał/a:
Co do tytulowej windy to marketing znacznie przyslonil fakty i koniec.

pozdro


Ale po co taką ściemę pchać ludziom, którzy potrafią pomnożyć i podzielić podstawowe jednostki w układzie SI?
Rozumiem że można sprzedawać radio 1000W właścicielowi bejcy jeżdżonej pod remizę, ale tutaj?
Robienie wody z mózgu takim marketingiem zniesmacza (abstrahując od podobno wzorowego serwisu - nie miałem okazji korzystać). Po co ciąć gałąż na której się siedzi? Zwłaszcza że jak padają proste pytania, to zapada niezręczna cisza... :roll:
 
     
4x4terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 48
Wysłany: 2015-02-13, 08:07   

meenia napisał/a:
przyslonil fakty i koniec

To odsłońmy je - o windzie można poczytać więcej wpisując runva ewx9500 - ma dobre opinie na zagranicznych forach. Zdarzają się jedynie problemy z przekaźnikiem i podkreśla się, że musi być zdrowy, wydajny alternator (o czym Zibi informuje) - nic dziwnego przy takim apetycie na prąd.
_________________
Wyciągarki Superwinch, Powerwinch oraz ComeUp. Oświetlenie LED, akcesoria off-road. Potrzebujesz pomocy? Wyciągarka szwankuje? Pisz, chętnie pomogę!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-13, 08:11   

4x4terenowiec napisał/a:
(...) przy takim apetycie na prąd.


Znaczy się jakim? Tabelka Paco została uznana za niewiarygodną, a moje pytanie wprost o przekrój sugerowanych kabli pozostało bez echa. Nikt nie mówi, że winda jest zła tylko pyta o konkretne fakty. Nie ma co brać tych pytań osobiście tylko klarować i edukować moim zdaniem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
4x4terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 48
Wysłany: 2015-02-13, 08:29   

http://www.runvawinch.com.../ewx9500-q-evo/

Line pull Line speed
ft/min (m/min) Current draw
Amps (max) Layer of Cable Rated line pull
Per layer lb’s (kg)
lb DC 12V DC 24V DC 12V DC 24V
0 67.5 (20.6) 70.5 (21.5) 75 50 1 8000 (3629)
4000 32.3 (8.2) 33.8 (8.6) 430 340 2 6529 (2962)
6000 24.8 (6.3) 26.6 (6.7) 520 400 3 5515 (2502)
8000 17.7 (5.4) 18.7 (5.7) 580 450 4 4773 (2165)

Przy połowie maks uciągu mamy już 430A, przy maks. 580. Pacmano wkleił tabelkę z ruskiego testu, ale albo to są własne pomiary testującego, albo zwykły błąd, bo zarówno model z przełożeniem 110:1 jak i 80:1 ma wyższe zapotrzebowanie (wg. producenta).

Co do prądu - 60mm2 wydaje się być absolutnym minimum, lepiej by było zastosować grubsze (ta wspomniana 100-tka wcale nie byłaby przesadą :lol: ). Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie. ;-)
_________________
Wyciągarki Superwinch, Powerwinch oraz ComeUp. Oświetlenie LED, akcesoria off-road. Potrzebujesz pomocy? Wyciągarka szwankuje? Pisz, chętnie pomogę!
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-10, 11:47   

Oj Ratlerki, ratlerki kto was opłaca? ;)


Zibi na fejsbuniu:


Cytat:
Ponieważ niektóre opłacane ratlerki mają problem z ciasnymi majtkami to mimo, że nie do tego służy ten dział odpowiadam. Nie dziwię się firmie Warn, że nie chwali się optymalizacją kosztów. Poniżej wklejam kilka zdjęć do przemyslenia. Pierwsze zdjęcie - wizytacja w firmie produkujacej dla nas. Wizytacja pracowników formy warn. Fabryka ta ( dla ułatwienia gdyby ktos znaczków nie znał - mieszczaca się w chinach) produkuje dla warna przekłądnie dla 2 modeli wyciagarek. Dokłądnie te same przekładnie ( z inną zewnętrzna obudową znajdziecie w wyciągarkach Escape. Kolejne 2 zdjęcia przedstawiają escape evo 8500 i dla porównania warn m8000. Escape jest jako 8500 ponieważ zastosowany zostal mocniejszy silnik. Kolejne fotki przedstawiają XTR 12000 i smittybilt 10000. To już stare modele zarówno xtr jak i smitty, xtr jakis czas temu dostał nową przekładnię i nowe sprzęgło. Kolejna para to xtr 12000 box i warn powerplant. W boxie zastosowano przekłądnię w powerplanta oraz podstawy, inna jest góra ( brak kompresora). Swego czasu nawet sprzedawalismy warnowi w polsce podstawy z naszych boxów po uszkodzeniu powerplanta ich klienta ( nie mieli swoich na miejscu), nawet naklejek nie musieli zdejmowac bo sa te same. Box nie było dobrze zrobioną wyciagarką, puszka rezonowała wiec po roku przestalismy ja sprzedawać. Ostatnia para to escape evo 8000 i ramsey 8000. Evo produkowane jest w chińskiej fabryce należącej do dwóch amerykanów, tak przy okazji - ramsey najdłużej pozostawał czysto amerykański ale i oni sie złamali i optymalizują koszty korzystając z chińskich producentów. Oczywiście detale jak puszki, piloty itd każdy importer wybiera sobie sam stąd nie będą identyczne jak w "orginałach".
Dziwię się, że administrator tego działu dopuszcza takie "osobiste" wycieczki, chyba nie do tego ten dział miał służyc.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
4x4terenowiec 
nowicjusz


Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 48
Wysłany: 2015-03-10, 12:09   

Ratlerki, przyznajcie teraz, że opłaca Was mocarny Rottweiler z Terenowca. :mrgreen:

Zibi niestety rzeczowej dyskusji prowadzić nie lubi/nie umie, a szkoda...

Tutaj mogę się wdać w szerszą dyskusję aniżeli na fejsbuku. :lol: (w ogóle już tego nie mogę znaleźć na FB, Slavok - mogę linka?)

Niby Zibi wyjaśnił, niby wszystko cacy, ale żeby jeszcze trochę porozważać... 8-)

Ten cytat wcale nie oznacza, że escape xtr dzieli przekładnię z warnem... Wiadomo nie od dziś, że wszystkie chińskie wyciągarki są kopią wyciągarek markowych. Idąc tym tropem do każdej wyciągarki można by dopisać, że dzieli jakąś część ze swoim sławnym odpowiednikiem. Ale... Sam Zibi stwierdził też, że przecież w Chinach zamawia się części tak samo wyglądające/działające, ale różnej jakości. Pytanie więc - czy Escape rzeczywiście ma przekładnię Warna czy jego tańszą kopię...?

Nie rozstrzygam, bo w tym świecie wszystko jest możliwe i jest szansa, że Escape ma montowaną przekładnię Warna. To temat do przemyślenia.
_________________
Wyciągarki Superwinch, Powerwinch oraz ComeUp. Oświetlenie LED, akcesoria off-road. Potrzebujesz pomocy? Wyciągarka szwankuje? Pisz, chętnie pomogę!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-03-10, 12:45   

4x4terenowiec napisał/a:

jest szansa, że Escape ma montowaną przekładnię Warna.


Wszystko pomyliłeś. To Warn ma części z Escape:
Kod:
Swego czasu nawet sprzedawalismy warnowi w polsce podstawy z naszych boxów

:mrgreen:

Nie sądzę żeby wymiary części wyciągarek były urzędowo znormalizowane, ale dziwnym przypadkiem mogłem do silnika warna wsadzić szczotkotrzymacz od t-maxa, przełożyć wirnik z innego chińczyka, zmienić obudowę silnika, uzwojenia stojana, pręt napędzający, itd i nie wymagało to żadnej rzeźby. P&P.
Niech sobie kopiują ile chcą - mi nic do tego. Ale po co do tego dorabiać jakąś mitologię?
Zaraz się okaże, że to podczas kolonizacji dzikiego zachodu chińczycy przywieźli do Ameryki plany wyciągarek, ale źli jankesi zagonili ich do budowy kolei i sami zaczęli je robić. :mrgreen:
O "mocniejszych" silnikach już pisałem. Nie, wróć. Ujadałem :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.