Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Odpalanie na przycisk ,,START/STOP ENGINE,, jak podpiąć ?
fenix774 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 34
  Wysłany: 2014-09-14, 09:32   Odpalanie na przycisk ,,START/STOP ENGINE,, jak podpiąć ?

Witam wszystkich !
Mam problem z odpalaniem mojego suzuki. Na samym początku był problem z klikającym rozrusznikiem więc zastosowałem przekaźnik
jak to tu zostało opisane "Klikający" rozrusznik - naprawa step-by step .Wszystko ładnie ,pięknie ale do czasu. Znowu problem zaczął się powtarzać ale tylko po dłuższych jazdach. Wydaje mi się że powodem tego są już tak wypalone styki w stacyjce że już nawet przekaźnik nic nie daje. Chciałbym założyć taki przycisk zapłonu i mieć problem z głowy raz na zawsze ! Czy ktoś mógł by mi powiedzieć krok po kroku jak to mam podłączyć ? Chciałbym żeby to wyglądało tak : wkładam normalnie kluczyk do stacyjki,
przekręcam włączam zapłon i dopiero wtedy naciskam przycisk i zapalam. Chciałbym również żeby można było zgasić samochód na tym samym przycisku.
Mam zamiar kupić taki oto przycisk zapłonu czy jest on odpowiedni ?
Dzięki z góry za wszystkie informacje i pozdrawiam :-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-14, 13:59   

wiesz co nie zakładałem tego w samuraiu ale kiedyś dawno w maluchu bo miałem rozrusznik na linkę a chciałem normalny, nie wymieniłem stacyjki zostawiłem starą ale procedura była taka jak podałeś kluczyk włóż, przekręć kontrolki się palą i start na guziku. Ale gaszenie było na kluczyku.
Nie wiem czy zrobisz gaszenie na przycisku bo on jest tylko "zwierny" Z tego co pamiętam kolega Moziebl ma start na guziku chyba. Ale mogłem coś popierniczyć
 
     
sw24 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2013
Posty: 52
Skąd: Ełk
Wysłany: 2014-09-14, 17:21   

Niestety nie zrobisz tak jak piszesz, żeby tak się dało potrzebowałbyś pobawić się trochę z przekaźnikami lub wstawić jakiś gotowy układ elektroniczny.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-14, 17:24   

albo wyeliminować istniejącą stacyjkę (jeśli uszkodzona) i założyć zwykły wyłącznik na kluczyk wtedy dajesz włączasz zapłon i naciskasz start. potem wyłączasz kluczykiem.
 
     
fenix774 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 34
Wysłany: 2014-09-14, 18:46   

ok to gaszenie samochodu mogło by być na kluczyk ale jak to podłączyć ten włącznik żeby odpalał na przycisk ?
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-09-14, 18:53   

Kolego to będzie włączenie tego typu, że trzymając przycisk rozrusznik będzie kręcił. Nie zrobisz tak jak w renacie albo bmce ze nacisniesz a rozrusznik sam bedzie krecił ile bedzie trzeba.
Sprawa prosta jeżeli masz już przekaźnik to jego zasilenie puszczasz przez przycisk i działa.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
fenix774 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 34
Wysłany: 2014-09-14, 19:07   

kurde no nie za bardzo rozumiem możesz trochę jaśniej mi to wytłumaczyć pawł3ł ? co z czym mam podłączyć ?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-09-14, 20:48   

Kabel, który idzie od stacyjki do elektromagnesu rozrusznika, tudzież przekaźnika (jeśli zdążyłeś takowy zamontować) odpinasz od stacyjki i łączysz z jedną nóżką vel pinem przycisku, a na drugi pin podajesz "+" po stacyjce i tyle.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-09-14, 21:26   

Może ja podsumuje, i publicznie odpowiem na twoje pytanie. W nowoczesnym samochodzie klawisz start/stop wydaje polecenie do sterownika silnika (komputera) żeby rozpoczął procedurę podpalania, włączył pompę paliwa, włączył zapłon, zaczął kręcić starterem przez określony czas itp. W samcu tego nie odtworzysz, na pewno nie w prosty sposób. To co ja mam zrobione to połączone w szereg trzy włączniki.
Dwa "top gun" (bistabilne) jeden do włączania dodatkowego wyposażenia odpowiednik położenia stacyjki ACC, drugi do włączania zapłonu. Trzeci to klawisz startera (ten duży czerwony okrągły monostabilny) służy tylko do uruchamiania startera. W prosty sposób nic innego nie wymyślisz.
Jak znajdę chwile to Ci na rysuje schemat.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 418
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2014-09-15, 05:15   

http://allegro.pl/przelac...4568126010.html miałem kiedyś coś podobnego zamontowane w mojej Pandzie I 84r ;) kluczyk slużył jedynie do tego żeby nie bylo blokady kierownicy. Zapłon był na czerwonym i start na guziku. Z tyłu włącznika był stycznik, do tego zamontowaliśmy przekaźnik i bezpiecznik :) wszystko działało cacy.
 
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-09-15, 19:32   

moziembl napisał/a:
Może ja podsumuje, i publicznie odpowiem na twoje pytanie. W nowoczesnym samochodzie klawisz start/stop wydaje polecenie do sterownika silnika (komputera) żeby rozpoczął procedurę podpalania, włączył pompę paliwa, włączył zapłon, zaczął kręcić starterem przez określony czas itp.


niestety nie przez określony czas bo zbudowanie takiego układu było by proste,mam lagunę i jak miałem zatkany filtr paliwa i nie mogłem zapalić to rozrusznik kręcił do bólu aż go nie wyłączyłem go ponownym naciśnięciem startu.

znalazłem taki układ

http://allegro.pl/sterown...4536861165.html

myślę że na takim układzie można zrobić układ zapalania i gaszenia za pomocą jednego przycisku, kluczyk służyłby tylko do włączenia zasilania akcesoriów i odblokowania kierownicy( w lagunie odbywa się to przez włożenie karty), zapłon włączałby w/w układ po impulsie z przycisku start rozrusznik włączany przez ten sam przycisk start i podtrzymywany przez jego trzymanie przez odpowiedni czas.
po kolejnym naciśnięciu przycisku start gaszenie.

niech ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę
_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-09-15, 20:59   

Najprościej byłoby włożyć sterowanie od wyciągarki.
Co prawda byłoby na dwa guziki, ale można wtedy swój złom odpalić z pilota :-)
A jak się zostawi auto na biegu, to można np zaimponować panience podprowadzając sobie auto na rozruszniku.
Gorzej bedzie jak silnik odpali, ale czego się nie robi dla lansu :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-09-15, 21:44   

Tylko jeszcze chcę wiedzieć po co?? naoglądaliście się "Szybkich i wściekłych"?
System start na guziku i gaszenie na kluczyku jest prostym rozwiązaniem i bezawaryjnym.
Bo takak zwykła stacyjka elektryczna np uniwersalna to nie wiem czy 30zł chwyci
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-09-15, 21:51   

kolega fenix774 pytał więc podpowiadamy, decyzja po co należy do niego

ale rzeczywiście gaszenie kluczykiem jest rozwiązaniem mniej awaryjnym
_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
fenix774 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 34
Wysłany: 2014-10-18, 22:53   

Panowie :) mój problem to ,,chyba,, nie wypalone styki w stacyjce tylko zacinający się elektromagnes w rozruszniku. Założyłem zwykły włącznik stykowy tak jak pisałem i problem jest nadal czasami zapali a czasami nie objawwy identyczne jak pisał colicab nawet na ,, krótko ,, podpinając czyli bezpośrednio z aku czasami zapali . Kurdecze cały rozrusznik był z 2 miesiące temu wymieniany więc już nie wiem co może być przyczyną ? Ewentualnie jak sprawdzić czy faktycznie rozrusznik był dobrze zregenerowany ? czy czasem nie była to fuszerka ze strony mechanika ? Jak go wyciągnąć to doczytałem na forum ale w środku ? może wystarczy go wyciągnąć i wszystko przesmarować ale pytanie brzmi JAK ? nie mam pojęcia bo nigdy z tym nie miałem do czynienia. Proszę o wyrozumiałość :-) pozdrawiam
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-10-19, 11:47   

Najprościej założyć nowy elektromagnes, ale jak często wjeżdżasz w wodę, to na długo nie wystarczy.
Przesmarować tam nie ma czego, najczęściej śniedzieją albo wypalają się styki w elektromagnesie.
 
     
fenix774 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 34
Wysłany: 2015-02-13, 22:56   



[ Dodano: 2015-02-13, 23:01 ]
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-02-14, 00:21   

Fenix nie widać twoich obrazków
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-02-14, 13:07   

moziembl napisał/a:
Fenix nie widać twoich obrazków


Moziemblu tutaj są fotki i robią http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=64974#top i przy okazji może coś podpowiesz koledze...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.