Mam wtrysk 1,3 i przejechane 90 Mm . W przeciwieństwie do gaźnika , dla wtrysku instrukcja nie określa okresu wymiany paska rozrządu ( dla gaźnika co 80 Mm ) . Czy mieliście z paskiem jakieś doświadczenia , czy warto dmuchać na zimne i bawić się w wymianę ?
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-03-28, 16:38
No ja tez bede musial to zrobic bo jeszce nie wymienialem a nie mam predkosciomierza i lipton z kilometram wiec nie wiem ile przejachal od tego momentu kiedy go kupilem a zapomnialem sie za pytac
Też sie zbieram do wymiany (od ostatniej wymiany prawie 70k km), ale mam pytanie do znawców, bo gdzies na ktoryms forum spotkalem sie z opinia, ze akurat samuraiowy silnik to taki typ, ze jesli nawet pasek peknie, to silnikowi nic nie ma prawa sie wydarzyc i ze spokojnie mozna jezdzic, az peknie i wtedy wymieniac dopiero;) Moze byc to prawdą? ;) pzdr
Sorry-muszę sprostować mój poprzedni post . W przypadku gaźnikowca - w instrukcji obsługi nic nie pisze o wymianie paska rozrządu (może jest łańcuszek - proszę o podpowiedź) . W przypadku wtrysku - po 80 Mm jest "P" jak przegląd (może błąd w instrukcji).W domyśle , może jest rzeczywiście mało obciążony i dobrany na wieczność . Bo np. pasek klinowy napędza alternator , wiatrak chłodnicy i pompę wody . W "tradycyjnych samochodach" pasek rozrządu ma naprawdę dużo więcej roboty .
w SJ i w samuraiach, niezależnie czy gaźnik czy wtrysk jest pasek rozrządu, nie ma tam żadnego łańcucha... silnik jest bezkolizyjny (więc jak pierdyknie to nie ma dramatu - tylko, że wymieniać pasek dopiero jak się zerwie to jakaś totalna głupota...), wymiana tego paska jest bardzo prosta, koszt części rolka pasek około 100zł, pompa też około 100zł (warto wymienić bo jest kuku jak się łożysko na pompie zatrze) więc nie ma jakiegoś wielkiego dramatu.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
tylko do 1993 roku jest inny pasek a od 1993 do 2000r inny ostatnio kupowałem pasek contitech ct 568 25zł i rolka e48000 40zł koszt 65 zł {żaden} pompa d18001jc jakieś 40zł ale ona chodzi na pasku klinowym to spox
Mam pytanie : czy ktoś mógby podać (jeżeli istnieje) tzw."podblokowy" przepis na wymianę paska : wstępny niezbędny demontaż osprzętu , ustawienie kół , założenie paska . Wizyty u mechanika ograniczam do niezbędnego minimum , niedobrze mi się robi jak dzieciaki (przepraszam , praktykanci ) trenują sobie na bardzo zaawansowanym technicznie sprzęcie . Bardzo często za tą naukę płaci zleceniodawca .
kolega slavok ma duże poczucie humoru rozrzad jest prosty jak drut zaznaczyć wszystko tak jak było przed zdjęciem paska i wymienić napinacz i pasek i jazda
_________________ 1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-07, 18:53
a jak wyglada wymiana pompy wody ??
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-07, 19:17
Buniek85 napisał/a:
a jak wyglada wymiana pompy wody ??
wszystkie elementy rozmieszczone na rozrządzie podlegają wymianie w tym samym czasie, czyli pompa wody jeśli chodzi na pasku rozrządu też, nie ma tu reguły czy wytrzyma 100 kilo km, czy 200 000 kilo km, można ryzykować, ale później robocizna jak przy wymianie paska.
wg mnie najlepiej wymontować pasek i z nim pojechać do sklepu. Różnice będą w kształcie zębów, jedne mają zaokrąglone, a drugie prostokątne. Ilość zębów będzie taka sama, czyli 89. Nie wiem jak u Ciebie, ja mam santane 96 r. i mam z prostokątnymi zębami. Continentale u mnie nie pasowały. W końcu kupiłem najtańszy pasek firmy SUN (ok. 30 zł) i pasuje w sam raz, nr części w IC to E38000.
ciezko wymienia sie pope wody?? chcem samymienic caly pasek i pompe w warunkach garazowych
Jezeli masz troszeczke pojecia o mechanice ,taka wymiana to przyjemność i zabawa .
olo Gość
Wysłany: 2011-11-15, 08:28
Masz dwa numery bo w 93r była zmiana. Ilość zębów, szerokość jest ta sama moze być inny modół zębów. Oznaczenie xs na końcu paska oznacza że pasek jest wzmacniany.Do roku 07-93 pasek 5122 od roku 07-93 pasek 5240xs. To są numery Gates. Jak chcesz inne to powiedz jakiej firmy to napiszę ci zamienniki.
Osobiście taniości bym nie zakładał (i nie mam założone). A w naszych warunkach jazdy i tak wymiany robiłbym szybciej niz zalecenia producenta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum