Wiek: 33 Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 138 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-02, 20:03 OBD2
Witajcie!
Od nie dawna jestem posiadaczem pięknej Suzuki Samurai (blaszak) z roku 1999. Odkryłem dzisiaj, że samochód posiada gniazdo OBD2 (komputer). Planowałem odczytać ew. błędy i parametry samochodu za pomocą adaptera icar OBD2 (obrazek: http://www.technetic.pl/icar/5.jpg ) oraz aplikacji na telefon Torque Pro (link: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque ).
Niestety adapter albo aplikacja nie może się połączyć z komputerem (w samochodzie). Według aplikacji problem znajduje się w połączeniu do ECU. Nie wiem co to dokładnie znaczy.
Czy Wy też używaliście takich programów i adapterów? Jeśli tak, to mieliście takie same problemy co ja?
sami nie jest wyposażony w gniazdo OBD2. Fakttycznie samo gniazdo może być podobne to tych obd2, ale nie obsługuje protokołu OBD2.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Zważcie proszę, że to Santana i to prawie z końca produkcji więc tam coś mogli już domajstrować do odczytu. Nie znam się oczywiście i tylko teoretyzuję.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-03, 00:15
Hej,
W santanie '99 też mam optymistycznie wygladające gniazdo. Niestety, nawet z dedykowanym czytnikiem nie nawiazało nici porozumienia. Sławek z suzuki-czesci.pl testowal i nic. A w artykule powyzej chwalą się, że podłączyli interfejs do samuraia 2003. To już silnik SOHC od jimnego.
Nam pozostaje mrugająca kontrolka (która nota bene u mnie miga 12 cały czas mimo braku zwarcia pinów w kostce - jeszcze nie znalazłem przyczyny)
OBDII to skrót od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2.
System OBDII jest obowiązującym standardem w samochodach :
sprzedawanych po 1 stycznia 1996 w USA
sprzedawanych po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
sprzedawanych po 1 stycznia 2002 w Polsce
z silnikiem diesla sprzedawanych po 1 stycznia 2003
Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-pinowe złącze.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Zamieszanie w suzukach jest z tym złączem niestety...
Najpierw nie było nic (samurai i wczesna vitara) oprócz migania lampką.
Potem pojawiło się (ale nie w samcach) OBD1 z gniazdem ALDL.
Potem zrobili OBD1 (nadal nie w samcu) z gniazdem jak w OBD2 (ale nadal pracujące z protokołem OBD1)
Potem zrobili OBD2 ale z własnymi udziwnieniami (dotyczy niektórych GV, aut z dieslami i najprawdopodobniej takich samuraiów)
Potem dopiero przeszli na legalne OBD2 (ale samca już wtedy chyba nie robili).
Do koszernego OBD1 i OBD2 można się podpiąć bez problemu.
Jaja są właśnie w takich przejściowych wersjach co to ani 1 ani 2 nie są...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum