Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Seryjna sprężyna, mocny amor
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-04-06, 09:17   Seryjna sprężyna, mocny amor

Sytuacja jest następująca:

W tej chwili mam jimny na seryjnym zawieszeniu, kupiłem za grosze sprężyny i amortyzatory z świeżego rozbitka.

Pod sprężyny podkładki 3cm.

Opony MT 215/75R15, mieszczą się i nie przycierają na wykrzyżach.

Auto jeździ na co dzień po drogach i w weekendy turystyczny offroad. Czyli nie jeżdżę na żwirownię, raczej drogi zrywkowe po lasach i górach.

Z przodu jakieś 30kg generuje wyciągarka z płytą, z tyłu około 40kg to butla z gazem. Dodatkowe obciążenia równoważą się, więc auto stoi równo.

Przeszkadza mi jego zachowanie na "tarkach" - krótkich poprzecznych nierównościach na polnych drogach. Po krótkiej chwili jazdy amortyzatory przestają wyrabiać i auto "przestawia się" po drodze.

Rozważam dwa warianty:

1.) Zostawić sprężyny i podkładki tak jak są, nie podnosić wyżej (bo i tak najbardziej liczy się prześwit pod mostem...) i zapodać jakiś solidniejszy amortyzator (mam na myśli koni heavy track z regulacją siły tłumienia).

2.) Zakupić zestaw sprężyny+amortyzatory do liftu 2 cale i wywalić podkładki.

W wariancie 1 zaletami będzie lepsze położenia środka ciężkości, większa trwałość przeniesienia napędu (z uwagi na kąty wałów zbliżone do fabrycznych) i lepsze zachowanie na drodze. Skok zawieszenia w górę i w dół zbliżony do fabrycznego (zakładam że część liftu tworzonego przez podkładkę pochłania obciążenie wyciągarką i butlą lpg). Po za tym wydaje mi się że amortyzatory Koni są znacznie lepsze jakościowo niż zestawy liftowe.

W wariancie 2 zwiększy się skok zawiasu w górę, zmniejszy skok w dół, to na pewno. Kąty na wałach zmienią się nieco, podobnie jak kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

Na razie skłaniam się ku wersji 1 i w razie ochoty założenia większych kół zakładam raczej cięcie nadkoli niż podnoszenie pojazdu.

Stabilizator zachowałem, ale przerobiłem go w sposób umożliwiający szybkie rozłączenie.

Co Wy na to? Może ktoś podzieli się doświadczeniem?

[ Dodano: 2015-04-06, 09:29 ]
P.S. Jeśli chodzi o kwestię doładowania auta na wakacje - rzeczywiście obecnie tył potrafi nieco przysiąść.

Planuję rozwiązać to dokładając miechy pneumatyczne wewnątrz sprężyn. Dobijane kompresorem do pompowania kół po załadowaniu i tyle. Wtedy mam optymalną sztywność na co dzień i zwiększoną w razie potrzeby załadowania.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.