Witam
Mam pytanie. Wyrzuca mi bezpiecznik od wentylatora. Czujnik 3 pinowy na 87 i 93 stopnie. Środek mniemam ze to masa po dwóch stronach idą raczej zasilanie na wlaczenie w zaleznosci na jaka temp.-tak mysle. Podłączam na lewo czy na prawo od środka czyli masy i zwara. Czy czujnik padł i łapie masę przez chłodnice?
Ewentualnie schemat jak podlaczyc czujnik wentylatora 3 pinowy
Myślę że na środku minus po bokach plusy na 87 I 93. Czy się mylę?
Ewentualnie walniety czujnik może dawać zware minus - plus
?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-07, 22:09
Hmm mi się zdaje że tam jest sterowanie masą, coś jak tutaj na schemacie: czyli na jednym pinie jest masa, a drugi pin i trzeci "dowierają" i domykają masę. Gdyby ten czujnik był "zwarty" to po mojemu wentylator chodziłby cały czas.
Czyli, czy jesteś pewny że to czujnik coś psoci? Ja bym się przyjrzał instalacji od drugiej strony i samemu wiatrakowi, czy czasem nie zatarty może?
Z jakiego masz silnika chłodziarkę i ten czujnik?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Może i steruje masa przez przekaźnik czyli pin środkowy ale musi dostawać zasilanie. Gdy podłączona jest masa na środku i dostaje zasilanie równa się zwara czyżby czujnik przepuszczal?
Nie będzie chodził cały czas bo prąd przechodzi jak zamkną się styki przy określonej temperaturze włączenia. Jak spadnie prąd się rozlacza
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2015-04-07, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-07, 22:41
Sprawny czujnik powinien mieć wszystkie piny odseparowane od obudowy, a sterować może masą albo plusem w zależności od fantazji motającego, ważne, żeby konsekwentnie trzymać się przyjętego układu.
Skoro Sam wrzucił już czytelny schemat czujnika, to się nim posłużę - zakładając, że wymyśliliśmy sobie sterowanie masą, to na pin środkowy (najpewniej nr 3 na schemacie) podajemy masę, która po osiągnięciu założonej przez producenta temperatury pojawi się odpowiednio na pinach 1 i 2, i ową masę prowadzimy do wentylatora/ów, tudzież przekaźników sterujących wentylatorami.
Wykręć czujnik, weź multimetr i obadaj jak się mają do siebie i obudowy konkretne piny, później podgrzej czujnik np. opalarką i sprawdź, czy się coś zmieniło.
Teoretycznie na zimnym czujniku nie powinno być przejścia pomiędzy samymi pinami i pomiędzy pinami, a obudową, chyba, że czujnik jest walnięty albo działa na innej zasadzie niż ten ze schematu.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-07, 22:45
Wszystko zgoda, z naciskiem z tą konsekwencją na masa lub zasilanie przez włącznik. Mam wrażenie, Albercie, że próbujesz pomieszać jedno z drugim i zamknąć obwód przez sam włącznik co nieuchronnie musi się skończyć zwarciem i przepaleniem bezpiecznika.
I od siebie zdecydowanie polecam puszczenie tego przez przekaźniki na wentylator dopiero.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Na zimnym nie ma. Pali bezpiecznik gdy uzyska temperaturę. Pytanko z mojej strony takie czy oznaką złego czujnika jest przechodzenie i stykanie plus z minusem. Bo logicznie myśląc skoro czujnik działa i załącza się przy określonej temp. Czyli jest dobry. Jednakże może włączając się podawać zasilanie i zamiast uruchomić wentylator styka plus z minusem
Dobrze kminie? ?😀
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-07, 22:50
A to już zależy co tam masz namotane.
Jeśli czujnik jest wpięty prawidłowo, to jego awaria może się objawić albo nie włączeniem wiatraka, albo jego włączeniem permanentnym.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-07, 22:51
No może, zależnie co tam kto podpiął. Ta sugestia Didymosa o konsekwencji jest kluczowym czynnikiem sukcesu. Stąd sugerowałem przyjrzeć się dalszym fragmentom instalacji. Zobacz co tam masz podpięte, mierniczkiem wyczaisz wszystko.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-07, 23:21
albert napisał/a:
Może i steruje masa przez przekaźnik czyli pin środkowy ale musi dostawać zasilanie. Gdy podłączona jest masa na środku i dostaje zasilanie równa się zwara czyżby czujnik przepuszczal?
Nie będzie chodził cały czas bo prąd przechodzi jak zamkną się styki przy określonej temperaturze włączenia. Jak spadnie prąd się rozlacza
Nie zauważyłem tego posta wcześniej, bo wskoczył chwilę przed tym jak napisałem swojego...
W każdym razie mam wrażenie, że cokolwiek błądzisz.
Jeśli chcesz, żeby czujnik sterował masą, to na żadnym z jego pinów NIE MA PRAWA pojawić się plus i vice versa jeśli ma sterować plusem.
rozumiem
ach te kable, juz sami ie wiem ktory od czego
zaczne od schematu przekaznikow i sprawdze od poczatku
zeby zrobic krok do przodu czasami trzeba zrobic dwa do tylu
dzieki chlopaki za ukierunkowanie problemu
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum