Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Baleno GTI
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-08, 11:05   Baleno GTI

Witam,

Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl :-D ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.

Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-08, 11:12   

Nie słyszałem o czymś takim ale z niecierpliwością będę czekał na start prac w tym kierunku i efektów! Bardzo ciekawy pomysł!
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-08, 12:45   

Informuj, informuj, może być ciekawie.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-08, 14:17   Re: Baleno GTI

Manolo napisał/a:
Witam,

Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl :-D ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.

Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.

Pozdrawiam


Moim skromnym zdaniem jesteś skazany na porażkę i sukces jednocześnie :-)
Porażkę, bo składasz przypadkowe części silnikowe kierując się tylko ich wymiarami geometrycznymi.
Sukces, bo jak się już narobisz i uruchomisz ten silnik, to nigdy się nie przyznasz (nawet przed samym sobą) że wyszła kicha :mrgreen:

Kilka zasadzek widać od razu:
- jak dasz wyższy stopień sprężania, to zacznie się spalanie stukowe. Będziesz lać E98 albo metanol? A jak dołożysz czujnik spalania stukowego (nie wiem czy komp swifta gti go obsługuje), to ci cofnie wyprzedzenie zapłonu i będzie mulił.
- większe zawory bez zmiany dolotu i wylotu dadzą tyle co spoiler i neony pod podwoziem
- komp ze swifta gti nie ma nawet złącza diagnostycznego, nie wspominając o możliwości modyfikacji map

Poza tym akurat seryjne baleno 1,6 ma dużo lepszy dół od 1,3 gti którego trzeba kręcić do czerwonego pola żeby jechał.

Mimo wszystko kibicuję 8-)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-04-08, 14:37   

jeśli angielski nie jest problemem to poczytaj trochę tu, jest kilka takich przykładów hybryd + info z jakich części oraz jakie problemy się pojawią (Kostuch dał przykłady)

http://www.teamswift.net/viewforum.php?f=7
https://www.facebook.com/...54326439&type=3

podobno możliwe, podobno działają, podobno są zadowoleni :)
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-08, 15:07   

zed111 napisał/a:
jeśli angielski nie jest problemem to poczytaj trochę tu, jest kilka takich przykładów hybryd + info z jakich części oraz jakie problemy się pojawią (Kostuch dał przykłady)

http://www.teamswift.net/viewforum.php?f=7
https://www.facebook.com/...54326439&type=3

podobno możliwe, podobno działają, podobno są zadowoleni :)


Prawda jest taka ze u nas nie ma info na ten temat i tylko na stronach zagranicznych znalazlem sporo. Glownie to same swifty na tym smigaja ale znalazlem jednego samuraja tyle ze faced dowalil jeszcze turbo i wyciagna 250 km. Problem tylko w tym ze reszta mu nie wytrzymuje teraz. Wiem ze nie bedzie latwo ale sklonny jestem zaryzykowac.

[ Dodano: 2015-04-08, 16:13 ]
Moim skromnym zdaniem jesteś skazany na porażkę i sukces jednocześnie :-)
Porażkę, bo składasz przypadkowe części silnikowe kierując się tylko ich wymiarami geometrycznymi.
Sukces, bo jak się już narobisz i uruchomisz ten silnik, to nigdy się nie przyznasz (nawet przed samym sobą) że wyszła kicha :mrgreen:

Kilka zasadzek widać od razu:
- jak dasz wyższy stopień sprężania, to zacznie się spalanie stukowe. Będziesz lać E98 albo metanol? A jak dołożysz czujnik spalania stukowego (nie wiem czy komp swifta gti go obsługuje), to ci cofnie wyprzedzenie zapłonu i będzie mulił.
- większe zawory bez zmiany dolotu i wylotu dadzą tyle co spoiler i neony pod podwoziem
- komp ze swifta gti nie ma nawet złącza diagnostycznego, nie wspominając o możliwości modyfikacji map

Poza tym akurat seryjne baleno 1,6 ma dużo lepszy dół od 1,3 gti którego trzeba kręcić do czerwonego pola żeby jechał.

Mimo wszystko kibicuję 8-) [/quote]

- Po wstawieniu tlokow od hondy usyskujesz ten sam stopien sprezania co w swifcie.
- Wieksze zawory to standard w modyfikacji swifta i czesto to robia swifciarze. To plus pare innych zabiegow daje dobre efekty.
- Komp ze swifta da sie zmodyfikowac. Mam kumpla ktory w tym siedzi i jak tylko wroci z roboty to mi ogarnie temat. Podobnie twierdza na forach swifta. Wielu z nich stosuje jednak programowalne ECU.

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Nie spiesze sie bo mi warsztat sie buduje jeszcze. W garazu juz sie nie mieszcze. :-D . Zrobi sie i bedziemy dlubac.
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2015-04-08, 15:41   

ja dawno temu widziałem zdjęcia takich hybryd, a że miałem swifta 1.3 to się zainteresowałem
ale za dużo dłubania i za mało kasy wtedy było
jak będą prace postępowały to dawaj znać, to może być ciekawy mod

tu jeszcze kilka informacji
http://forums.off-road.co...html#post909839
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-08, 16:04   Re: Baleno GTI

Manolo napisał/a:
Witam,

Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl :-D ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.

Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.

Pozdrawiam



Nie sluchaj oportunistow :mrgreen: skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-08, 16:14   Re: Baleno GTI

meenia napisał/a:
Manolo napisał/a:
Witam,

Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl :-D ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.

Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.

Pozdrawiam



Nie sluchaj oportunistow :mrgreen: skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.

Pozdro


O i wreszcie ktos kto to zbudowal. Wszystkie rady sa dobre i cenne. O ile obnizyliscie glowice i jaki stopien sprezania osiagneliscie. Moze mozesz powiedziec ile km to dalo. Wszedzie pisza ze powinno byc jakies 130.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-09, 19:46   Re: Baleno GTI

Manolo napisał/a:
meenia napisał/a:
Manolo napisał/a:
Witam,

Sklaniam sie ku budowie silnika Baleno GTI. Troche juz temat ogarnolem i zaczolem zbierac graty potrzebne do takiej konwersji. Blok silnika bedzie z balleno G16B (juz nabyty caly silnik z do swapa z kompem i reszta za 500 zl :-D ). Na gore wrzuce glowice swifta gti G13B bo pasi. Do tego daje tloki doprezajace z Hondy CRX lub Civika bo pasuja. Pasek rozrzadu terz bedzie z hondy. Przy obrobce glowicy pokusze sie o wieksze zawory o 1mm. I tu znowu pomocna bedzie honda. Cala elektryka pozostanie ze swifta GTI. Jako ze mam taki zamontowany. Zaleta takiej konwersji jest przyrost mocy do 130 km i momentu w nizszym zakresie obrotow. Cala zabawe rozloze sobie w czasie bo mam sprawne auto a i wydatkow nie zobaczy moja 2 polowa. Na sam koniec pojdzie modyfikacja kompa swifta GTI i zalozenie odcinki na 6500 jako ze baleron ma slabszy dol i wiekszy skok tloka.

Pytanie do was. Czy moze juz ktos probowal takiej przerobki? Radosc z budowy bedzie bezcenna.

Pozdrawiam



Nie sluchaj oportunistow :mrgreen: skladalem taka hybryde i dziala wysmienicie, tylko tloki zostawilismy ori i obnizylismy glowice, jezdzi to w swifcie 4x4 i wymiata jak nigdy dotad.

Pozdro


O i wreszcie ktos kto to zbudowal. Wszystkie rady sa dobre i cenne. O ile obnizyliscie glowice i jaki stopien sprezania osiagneliscie. Moze mozesz powiedziec ile km to dalo. Wszedzie pisza ze powinno byc jakies 130.

Pozdrawiam


Glowica okolo 1mm, cisnienie po 14 na gar, narazie na pomotanym suzukowym kompie, w drodze standalone i dopiero wtedy rolki.

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-09, 20:12   

No to mamy juz jakie dodatkowe informacje. Nie wiesz ile bedzie moze wyniesc standalone ECU? Jak cos to bede atakowal z pytaniami.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-09, 20:23   

Manolo napisał/a:
No to mamy juz jakie dodatkowe informacje. Nie wiesz ile bedzie moze wyniesc standalone ECU? Jak cos to bede atakowal z pytaniami.

Pozdrawiam


Jakies 2 kpln my pyknelismy uzywke w usa za 150dolcow

Pozdro
_________________
606468554
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-09, 20:48   

No o tym nie pomyslalem a wszystkie graty do Samiego tam kupilem. I ja tam poszukam zatem.
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-09, 22:05   

Koszt ecu to niewielka część kosztów.
Strojenie takiego czegoś to metoda kolejnych przybliżeń, prób i błędów oraz ruch konika szachowego :roll:
Zmiany +/- 5-10% ciężko wyczuć pod nogą a wjazdy na rolki za darmo nie są...
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-10, 08:53   

Kostuch zdaje sobie z tego sprawe ze nie jest to tania zabawa ale radosc tworzenia jest bezcenna :-D a do tego czegos sie naucze. Parcia terminowgo nie mam bo bryka smiga i teraz pozbieram sobie wolno graty a budowa zajme sie pewnie dopiero jesienia. Jak sie uda to bedzie dla potomnosci a jak nie to wtopie troche kasy.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-10, 09:28   

Manolo, dzięki takim jak Ty dokunuje się postęp! Gdyby nie tacy - siedzieli byśmy w dalszym ciągu na drzewie bądź w jaskini :mrgreen:

Powodzenia!
_________________
szym
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-10, 23:53   

Powiem tak, wlasnie koncze kapitalke innego silnika, i z ekonomicznych punktow widzenia jest to nieoplacalne, lepiej bym mial kupic nowszy silnik ze zmianna faza, wskoczylo by 15 koni wxtra i po sprawie i jeszcze zostalo by na flaszke. Plusem jest zabawa i doswiadczenia.

Do samca za nic bym sie na cos takiego, moze i ambitnego nie porwal jesli za ta sama albo i mniejsza kase wsadzisz silnik z BeeMWu o podobnych parametrach.
Koszt przerobki, planowania glowicy, obrobka walu, cylindrow . . . to sie mija z celem, bo chyba nie chcesz tego pskladac na zywca?
Takie cos ludzie robia jesli maja hopla na punkcie swoich balerownow czy swiftow czy do czego tam to wkladaja.
Jesli masz checi, sile, srodki i zaplecze to smialo, ale obojetnie jakby sie na to nie zpojrzalo to bedzie to przerost formy nad trescia.

Rob.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-11, 20:14   

Manolo nie poddawaj się!!!
Facet musi coś mieć by nie zwariował, a te nasze zabawki i robota przy nich to ,,taka gra,,
Na Wampirów energetycznych patrz z przymrużeniem oka.
Jak masz pomysł i podstawy by to wyszło to działaj.
Nie chcę się chwalić ale nie raz byłem pionierem przy realizacji projektu w który niewielu wierzyło, a powiódł się.

Też kiedyś przymierzałem się do Ecu Mastera. Koszt samego Ecu to niewielka część. Główne koszty to strojenie i dobry fachowiec - ale o kosztach przecież nie rozmawiamy ;-) .
Największy tylko problem jest taki, że sprawdza się on przy wysokich obrotach, a my potrzebujemy moc od dołu. Tak mnie uświadamiano ale może jest inaczej.

Jeśli chodzi o silniki ze Swifta GTI i Baleno to na tym forum zbyt wiele Ci nie pomożemy - proponuję zalogować się na Złośniku, a tam dowiesz się o nich dużo więcej.

A jak motor będzie już gotowy do wstawienia do budy Samuraia to chętnie podpowiemy Ci jak poradzić sobie z kolidującymi podzespołami(osobiście mam silnik ze Swifta GTI).

Good luck :arrow:
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-11, 20:30   

Plan jest bardzo, bardzo ambitny i nikt nie skazal go na porazke. Pytanie brzmi, czy w samcu ma to sens skoro zywotnosc naszych silnikow jest dosyc ograniczona?
Sam sie kiedys nosilem z zamiarem wsadzenia V4 forda do samca ale dalem sobie spokj, gra niewarta byla swieczki.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Manolo 
rozgadany
Nowy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 82
Skąd: Jabramowo
Wysłany: 2015-04-12, 00:23   

Ari napisał/a:
Manolo nie poddawaj się!!!
Facet musi coś mieć by nie zwariował, a te nasze zabawki i robota przy nich to ,,taka gra,,
Na Wampirów energetycznych patrz z przymrużeniem oka.
Jak masz pomysł i podstawy by to wyszło to działaj.
Nie chcę się chwalić ale nie raz byłem pionierem przy realizacji projektu w który niewielu wierzyło, a powiódł się.

Też kiedyś przymierzałem się do Ecu Mastera. Koszt samego Ecu to niewielka część. Główne koszty to strojenie i dobry fachowiec - ale o kosztach przecież nie rozmawiamy ;-) .
Największy tylko problem jest taki, że sprawdza się on przy wysokich obrotach, a my potrzebujemy moc od dołu. Tak mnie uświadamiano ale może jest inaczej.

Jeśli chodzi o silniki ze Swifta GTI i Baleno to na tym forum zbyt wiele Ci nie pomożemy - proponuję zalogować się na Złośniku, a tam dowiesz się o nich dużo więcej.

A jak motor będzie już gotowy do wstawienia do budy Samuraia to chętnie podpowiemy Ci jak poradzić sobie z kolidującymi podzespołami(osobiście mam silnik ze Swifta GTI).

Good luck :arrow:


Co do oplacalnosci takiej inwestycji to trudno sie nie zgodzic ale nie o to tu chodzi tak jak wspomina Ari. Robiac taka hybryde podciagne moment na niskich obrotach i moc za jednym razem. Silnik swifta zostawie sobie na zapas i jak by cos to mozna bedzie go szybko wstawic. Graty powoli kupuje. Mam plan na jesien bo w koncu bede mial duzy warsztat z grzaniem. :-) . Bede przecieral szlak i zobaczymy. Problemami i sukcesami bede sie dzielil na forum.

Pozdrawiam
_________________
Sami GTI, Calmini 5'', reduktor 4:9:1, wzmocnione mosty,2x blokada i parę innych udziwnień.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.