Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 10:58
czy po lifcie masz kierownicę "skręconą" przy jeździe na wprost? jeśli tak to masz kilka dróg - wymiana wąsa przekładni zdaje się, wąsy od mercedesa, przestawienie kierownicy na wieloklinie, przyzwyczajenie się do takiej sytuacji.
Takie problemy rozwiązuje się w podstawówce na geometrii wykreślnej
Rada1: nie trzymaj teraz kciuków wewnątrz kierownicy, bo się kontuzji nabawisz. Nie zauważyłeś co się dzieje podczas najazdu na hopkę?
Rada2: zainwestuj w opuszczony wąs przekładni albo wąsy do zwrotnic od merca.
Rada3: możesz wydłużyć drążek skośny - skręt będzie ok, ale cała reszta do kitu
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 11:32
Pod przekladnie dales klinowy adapter?
U siebie go dalem, i mam problem ze skretem w lewo (anglol), i mysle ze to jest glowna przyczyna problemow, poniewaz te pojawily sie juz na seryjnym zawiasie, a lift tylko to poteguje. Problemow na hopkach nie zauwazylem.
Musze w koncu zalozyc te wasy z merca, leza juz 3 lata w garazu
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-14, 15:57
W tym przypadku nic nie da.
Zdejmij końcówkę drążka skośnego z przekładni, ustaw wąs w połowie zakresu między max prawym i max lewym położeniem, ustaw koła na wprost i zmierz o ile trzeba wydłużyć drążek.
Jak wspomniał Kostuch, skręt się pojawi, ale kąt na drążku i tak będzie do dupy.
Przeróbki w układzie kierowniczym są dosyć istotne dla bezpieczeństwa, więc motaj z głową.
Nie no u mnie skret zostal tylko troche ograniczony, dlatego "prowizorycznie" tylko kiere obracalem. Moze tak o pol obrotu niecale. Jak u ciebie sporo brakuje to trzeba bedzie dlubac w ukladzie kierwoniczym.
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 17:09
Calmini cos takiego robi, starczylo by zdjac was przekladni, i go ''wyposrodkowac'', bez prasy sie nie obedzie, skret bedzie troche ograniczony ale rowny w obie strony.
JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 17:34
moziembl napisał/a:
JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-14, 20:12
moziembl napisał/a:
JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.
Nie powyginałeś jeszcze tych długich końcówek od mercedesa?
Ja zrobiłem patent z ursusem i mercedesem kilka lat temu, ale pierwszy rajd, pierwszy OS i końcówka się wygięła, dodam, że w nic nie uderzyłem, po prostu się wyboczyła
Drążek też, mimo, że wygląda pancernie, wyginałem praktycznie co wyjazd, a jeżdżę raczej delikatnie, niestety te drążki mają cienkie ścianki.
Dopiero jak pozbyłem się długiej końcówki, a w drążki ursusa wepchałem dopasowane rury, to skończyły się problemy.
Lexx dokładnie 965 mm długość tego drążka oczywiście bez końcówek. Didymos zgiąłem ten mercedesowy na Integracji dla Choinki na drążku od przekładni, ale na własną prośbę bo po prostu dobił mi do ramy i wygiął się o ramę. I dobrze że się zapytałeś bo to jeszcze jedna info że trzeba przedłużyć odboje przy tej konfiguracji tak aby nie pozwalał właśnie dobić górnego drążka do ramy. A co do wytrzymałości to słuchając się wcześniej Ciebie od razu kupiłem sobie dwa takie drązki tym bardziej że tanie jak barszcz nie pamiętam chyba 35-40 PLN. Ale mimo że ostatnio torowałem drogę nawet w CHR. przez krzaki nic się nie po gięło. Więc na razie jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji nowe dłuższe wieszaki są już pomalowane, odboje też już mam, może w ten weekend się tym zajmę pod warunkiem że deszcze nie będzie padał poziomo.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Jest jeszcze jedna opcja:
Wąsy z mercedesa z dwóch stron plus oryginalne drążki sj410/413 z wąskiego mostu.
Zaletą jest podniesienie drążka poprzecznego co ogranicza prawdopodobieństwo jego zgięcia o jakiś pieniek.
Przy wąskim moście już się nie da tak prosto, bo nie ma z czego wziąć jeszcze krótszych drążków (tzn pewnie jest jakiś dawca, ale ja nie wiem).
Wąsy z mercedesa z dwóch stron plus oryginalne drążki sj410/413 z wąskiego mostu.
To pasuje idealnie po ustawieniu koncowek odpoeiwdnio czy trzeba cos przerabiac? bo mam taki drazek w garazu no i oba wasy.
Pasuje bez przeróbek na styk - w sensie że nie mogę już ustawić większej zbieżności. Jakby delikatnie skrócić śrubę rzymską to pojawiłoby się więcej zakresu regulacji, ale że nie potrzebowałem, to nie ruszałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum