Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Po lifcie HD nie skręca w prawo
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2015-04-14, 10:53   Po lifcie HD nie skręca w prawo

Witam Wszystkich

Po podniesieniu Samuraja , mam problem ze skrętem w prawo.

T.j w lewo ładnie się wyłamuje i skręca , w prawo za to ledwo co.

Wspomaganie jest założone od VItary

Czy przerabiał ktoś taki problem poi lifcie Samuraia???

Pozdrawiam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-14, 10:58   

czy po lifcie masz kierownicę "skręconą" przy jeździe na wprost? jeśli tak to masz kilka dróg - wymiana wąsa przekładni zdaje się, wąsy od mercedesa, przestawienie kierownicy na wieloklinie, przyzwyczajenie się do takiej sytuacji.

Zobacz tutaj: http://samurai.org.pl/vie...zywa+kierownica
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-14, 11:19   

Takie problemy rozwiązuje się w podstawówce na geometrii wykreślnej ;-)
Rada1: nie trzymaj teraz kciuków wewnątrz kierownicy, bo się kontuzji nabawisz. Nie zauważyłeś co się dzieje podczas najazdu na hopkę?
Rada2: zainwestuj w opuszczony wąs przekładni albo wąsy do zwrotnic od merca.
Rada3: możesz wydłużyć drążek skośny - skręt będzie ok, ale cała reszta do kitu
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-04-14, 11:24   

Ja na mazurach przestawilem tylko kiere :P Do lzejszej jazdy wystarczylo.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 11:32   

Pod przekladnie dales klinowy adapter?

U siebie go dalem, i mam problem ze skretem w lewo (anglol), i mysle ze to jest glowna przyczyna problemow, poniewaz te pojawily sie juz na seryjnym zawiasie, a lift tylko to poteguje. Problemow na hopkach nie zauwazylem.
Musze w koncu zalozyc te wasy z merca, leza juz 3 lata w garazu :roll:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
dymek84 
rozgadany


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Warszawa-Poligon
Wysłany: 2015-04-14, 15:03   

Co da przełożenie kierownicy? Przecież w prawo jak słabo skręcał to też tak zostanie.
_________________
Samurai Blaszanka / 1.6 16V / Klatka / Mazur HD + Wieszak 2' / Blokada 100% / SIMEX 29" / Wyciągarka / itd.. by zajechać dalej w terenie
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-14, 15:57   

W tym przypadku nic nie da.
Zdejmij końcówkę drążka skośnego z przekładni, ustaw wąs w połowie zakresu między max prawym i max lewym położeniem, ustaw koła na wprost i zmierz o ile trzeba wydłużyć drążek.
Jak wspomniał Kostuch, skręt się pojawi, ale kąt na drążku i tak będzie do dupy.
Przeróbki w układzie kierowniczym są dosyć istotne dla bezpieczeństwa, więc motaj z głową.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-04-14, 16:09   

Nie no u mnie skret zostal tylko troche ograniczony, dlatego "prowizorycznie" 8-) tylko kiere obracalem. Moze tak o pol obrotu niecale. Jak u ciebie sporo brakuje to trzeba bedzie dlubac w ukladzie kierwoniczym.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-04-14, 16:15   

Przydał by się obniżony i lekko wydłużony wąs przekładni kierowniczej, pewnie Hamerykanie mają coś takiego??
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 17:09   

Calmini cos takiego robi, starczylo by zdjac was przekladni, i go ''wyposrodkowac'', bez prasy sie nie obedzie, skret bedzie troche ograniczony ale rowny w obie strony.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-14, 17:27   

JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.

_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 17:34   

moziembl napisał/a:
JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.

[url=http://images52.foto...bbm.jpg]Obrazek[/URL]


Ta opcja mi sie podoba :idea: i eliminujemy ten przeklety drazek samcowy.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-14, 17:37   

Tak została wymyślona, końcówki tanie jak barszcz drążek od ursusa tani jak barszcz (Lexx może ty dopasujesz od jakiegoś Massey Ferguson-a) :) :) :)
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 19:05   

Tutejsze traktory znajac zycie beda mialy calowe gwinty, sciagne sobie ursus ;) jak on dlugi jest?
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-14, 20:12   

moziembl napisał/a:
JEst jeszcze inne rozwiązanie, do prawej piasty przykręcasz wąs z mercedesa potrzebny Ci jeszcze drążek z Jimiego do połączenia przekładni z tym wąsem, na dole między kołami albo zostawiasz oryginał albo dajesz drążek od ursusa pasuje idealnie, do tego wszystkiego potrzebne 4 końcówki, dwie oryginalne od jimny/samurai i dwie od mercedesa te długie ze zdjęcia.

[url=http://images52.foto...bbm.jpg]Obrazek[/URL]


Nie powyginałeś jeszcze tych długich końcówek od mercedesa?
Ja zrobiłem patent z ursusem i mercedesem kilka lat temu, ale pierwszy rajd, pierwszy OS i końcówka się wygięła, dodam, że w nic nie uderzyłem, po prostu się wyboczyła :-P
Drążek też, mimo, że wygląda pancernie, wyginałem praktycznie co wyjazd, a jeżdżę raczej delikatnie, niestety te drążki mają cienkie ścianki.
Dopiero jak pozbyłem się długiej końcówki, a w drążki ursusa wepchałem dopasowane rury, to skończyły się problemy.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-14, 21:40   

Lexx dokładnie 965 mm długość tego drążka oczywiście bez końcówek. Didymos zgiąłem ten mercedesowy na Integracji dla Choinki na drążku od przekładni, ale na własną prośbę bo po prostu dobił mi do ramy i wygiął się o ramę. I dobrze że się zapytałeś bo to jeszcze jedna info że trzeba przedłużyć odboje przy tej konfiguracji tak aby nie pozwalał właśnie dobić górnego drążka do ramy. A co do wytrzymałości to słuchając się wcześniej Ciebie od razu kupiłem sobie dwa takie drązki tym bardziej że tanie jak barszcz nie pamiętam chyba 35-40 PLN. Ale mimo że ostatnio torowałem drogę nawet w CHR. przez krzaki nic się nie po gięło. Więc na razie jestem bardzo zadowolony z tej konfiguracji nowe dłuższe wieszaki są już pomalowane, odboje też już mam, może w ten weekend się tym zajmę pod warunkiem że deszcze nie będzie padał poziomo.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-14, 23:23   

Jest jeszcze jedna opcja:
Wąsy z mercedesa z dwóch stron plus oryginalne drążki sj410/413 z wąskiego mostu.
Zaletą jest podniesienie drążka poprzecznego co ogranicza prawdopodobieństwo jego zgięcia o jakiś pieniek.

Przy wąskim moście już się nie da tak prosto, bo nie ma z czego wziąć jeszcze krótszych drążków (tzn pewnie jest jakiś dawca, ale ja nie wiem).
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 23:26   

kostuch napisał/a:
Wąsy z mercedesa z dwóch stron plus oryginalne drążki sj410/413 z wąskiego mostu.


To pasuje idealnie po ustawieniu koncowek odpoeiwdnio czy trzeba cos przerabiac? bo mam taki drazek w garazu no i oba wasy.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-14, 23:32   

Lexx napisał/a:
kostuch napisał/a:
Wąsy z mercedesa z dwóch stron plus oryginalne drążki sj410/413 z wąskiego mostu.


To pasuje idealnie po ustawieniu koncowek odpoeiwdnio czy trzeba cos przerabiac? bo mam taki drazek w garazu no i oba wasy.


Pasuje bez przeróbek na styk - w sensie że nie mogę już ustawić większej zbieżności. Jakby delikatnie skrócić śrubę rzymską to pojawiłoby się więcej zakresu regulacji, ale że nie potrzebowałem, to nie ruszałem.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-14, 23:34   

No to kupie sobie sruby do wasow, i to ogarne jak skoncze plaskacza :D
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.