Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mój Ronin i jego metamorfoza
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:23   

dożek4x4 napisał/a:

przed garażem patrze - koła miałem skręcone w prawo i ...prawe koło mocno skręcone (adekwatnie do sketu kierownicy) a to lewe już trochę prosto bardziej...

To akurat oczywiście w granicach rozsądku normalne i wynika z geometrii układu kierowniczego. Koło wewnętrzne jedzie po innym torze niż zewnętrzne i dlatego mają różne "skręty". To się chyba wiąże z kątami zwrotnic. W zdrowym Samku też to widać.
dożek4x4 napisał/a:
jak złapałem lewe koło u góry za oponę i zacząłem mocno szarpać od siebie i do siebie do czuć wyraźny luz...taki z 2-3cm mniej więcej i tykanio-uderzanie... sprawdziłem prawe i nie ma żadnego luzu i tykania. aha...

Ten luz to głównie łożyska piasty i zwrotnicy. Piasta do rozbiórki i przeglądu. Przy okazji do przeglądu/wymiany łożyska zwrotnicy.
dożek4x4 napisał/a:
i lewe koło stoi wyraźnie w lekkim negatywie...

To do sprawdzenia łożysk trza by jeszcze sam most obejrzeć czy nie wygło jakoś dziwnie.

To tyle moim lajkonicko-manualowym okiem, wibracje w trakcie jazdy skłaniały by mnie do rozebrania piasty i zwrotnicy w podejrzanym kole najpierw.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:24   

i wtedy tylko na jednym kole mogłoby być tak widoczne? jak mogę sprawdzić w stojącym na kołach aucie?

[ Dodano: 2016-04-10, 17:26 ]
to odp do yahoo...bo Twoje Sam się poawiło w momencie pisania.. czytam dalej...
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:30   

No yahoo ujął zagadnienie bardziej dosadnie :) ale skoro piszesz że coś ostro pierdyknęło to może jego "synteza" jest bardziej uzasadniona niż moja delikutaśność :D w każdym razie kierunek poszukiwań mamy zbieżny.

Zobacz sobie tutaj: http://www.lowrangeoffroa...Rebuild-Kit.pdf step 28 i 29 to jest to o co się rozchodzi + łożyska na których to pracuje. Być może faktycznie urwałeś zupełnie ten bolec od góry lub dołu zwrotnicy :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:31   

przy zwrotnicach, ani tych kulach to nie robiłem nic od roku czasu (nawet ostrej jazdy)

1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?

[ Dodano: 2016-04-10, 17:34 ]
dodam że dodatkowe zmiany które robiłem w samuraiu moim jeszcze mi wychodzą..ale z głębszej mechaniki i budowy samuraia jestem laikiem... nie wiem tak w powietrzu teraz jak to tam dokładnie wygląda

[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
2. poprawka... jak dam kiere prosto to prawe koło jest prosto a lewe zkręca w prawo (patrzy w strone środka auta)

[ Dodano: 2016-04-10, 17:38 ]
skręca ;-)
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 17:40   

Dożek, Sam ma rację, jest różnica na skręconych, co wynika z geometrii
ile dokładnie - nie wiem, ale znalazłem takie zdjęcie gdy włożyłem nowe gumy, co nieco widać tę różnicę
na "prosto" koła powinny być zdecydowanie w jednym kierunku

http://i.imgur.com/5WLPcHJ.jpg

zacznij od zwrotnicy jak piszą koledzy. gdyby most się mocno wygiął to półośkę(i) chyba by szlag trafił
a może trafił?
rozbierz most i sam się przekonaj
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:40   

Zaopatrz się w manual i zobacz link lowrange... z postu powyżej to Ci zobrazuje sytuację. Przeglądnij ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624 tam jest wszystko potrzebne do regeneracji piasty/kuli/zwrotnicy.

dożek4x4 napisał/a:
1. co muszę kupić do wymiany/przeglądu tej kuli zwrotnicy, łożysko czy coś jeszcze?

2x łożyska piasty koła, 2x łożyska zwrotnicy, uszczelniacz piasty, uszczelniacz półosi, gumowy uszczelniacz kuli, filcowy uszczelniacz kuli + ewentualnie blachy mocujące jeśli Twoje się rozsypały. Symbole łożysk/uszczelniaczy znajdzie w temacie podlinkowanym wyżej lub na stronie Daniela S.
dożek4x4 napisał/a:
2. czy aż tak duża róznica miedzy prawym a lewym kołem jest normalna? jak dałem kiere prosto, to prawe koło prosto a lewe dość widocznie "skręca" w lewo

No nie, aż tak duże to nie. Jak prosto to obydwa koła jadą po tym samym torze i obydwa winny być zwrócone na wprost.
dożek4x4 napisał/a:
3. czy jeśli most się jakoś dziwnie wygiął da się to reanimować czy trzeba szukać nowej uzywki most?

Pewnie zależnie od skali i miejsca uszkodzenia, zacznij od sprawdzenia tych sworzni i tego na czym się trzymają. O most będziesz się martwił jak tam się okaże, że jest dobrze.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:46   

zed111 to u mnie na skręconych troszkę większa różnica się zrobiła...i na prostych dziwnie bo oba koła nie patrzą na wprost
czy jeśli by diabli wzięli półoske miałbym napęd na przodzie? (bo 4wd było cały czas jak wracałem z terenu)

Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:47   

Swoją drogą nie pomoczyło Ci kuli olejem z mostu? A może już tego oleju niewiele zostało, to też bym sugerował sprawdzić odkręcając przynajmniej kolek nalewowy.

[ Dodano: 2016-04-10, 17:50 ]
dożek4x4 napisał/a:
Sam który Step nr w manualu lowrange to ten sworzeń zwrotnicy?


Dożku :) w poście z godz 17:30 podałem, że rozchodzi się o step 28 i 29. Kolejny 30 też o tym traktuje. Sam sworzeń to ta gruba blacha trzymająca się na 4 śrubach w zwrotnicy i ten bolec z niej wystający. Są dwa sworznie na stronę - jeden od dołu i jeden od góry zwrotnicy.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:51   

a co do oleju z mostu to złamała/urwała się rurka odpowietrzenia (nie wiem kiedy) dziś to zobaczyłem przy okazji srawdzania tej usterki :-/
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 17:53   

jak miałeś napęd to dobry znak
gdyby naprawdę wygięło most to półośki raczej by tego nie wytrzymały
popatrz czy nie ma pęknięć przez które ucieka olej
te mosty w samim strasznie liche są - wygięte blachy pospawane razem...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:54   

wiem wiem...chciałem zapytać na którym obrazku (step) dokładnie ze stron 28 i 29 jest foto tego sworznia zwrotnicy
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 17:57   

_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 17:59   

http://www.jimnybits.co.u...ngpins%20oe.JPG
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:59   

to nic innego myślę jak trzeba to rozgrzebać...nakierowaliście, którędy trzeba iść i co sprawdzić a teraz trzeba to zrobić

gdzie w dobrych kosztach i nie najgorszej jakości kupić te całe zestawy naprawcze (uszczelniacze, łożyska, sworznie itd)? alledrogo, intercars ?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-04-10, 18:00   

tutaj jeszcze przydatny link: http://www.samurai4x4.pl/...-piasta,28.html

a na obrazku na samym dole masz co się dzieje jak się ów sworzeń ukręci/oberwie/rozczłonkuje.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Kiszka 
rozgadany



Wiek: 35
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 81
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-04-10, 18:01   

Proszę:
https://www.google.pl/sea...3ShRwGTZ-nkM%3A
_________________
Samurai 1.3i, sprężyny, opony 31' Silverstone, 4.16:1, ARB tył, wspomaganie.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-04-10, 18:01   

https://suzuki-czesci.pl/
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 18:37   

to forum to jest bez kitu pogotowie mechaniczne 24h/7d... 8-)

[ Dodano: 2016-04-10, 19:09 ]
żeby zrobić cały serwis mostu przedniego...bo nie był jeszcze robiony potrzebuję ( a korci mnie żeby od razu zrobić wszystko naraz:

4x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Sworzen-zwrotnicy-Samurai-Jimny/1497
1x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538
2x https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-przednie-i-Samurai-zestaw-Koyo/223
(jest róznica między łożyskiemn zwrotnicy a łożyskiem koła?)

to też wymieniać? https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Zabezpieczenie-lozyska-przedniego-Samurai/359
i co z tym (bo są różne grubości)? https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Podkladka-regulacyjna-sworznia-zwrotnicy-Samurai/1057
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Podkladka-regulacyjna-sworznia-zwrotnicy-Samurai-1/1058

coś jeszcze potrzebne?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-10, 19:48   

łożyska koła poelcam ten zestaw (zestaw na jedna stronę)
https://www.motointegrato...a-skf-vkba-1978
w nim 2x łożysko koła, podkładka zabezpieczająca i uszczelniacz półosi.

Łożyska zwrotnicy ma oznaczeni 30302, potrzebujesz 2 sztuki na jedna strone, dostępne w każdym sklepie z łożyskami.

Do wymiany na 100% potrzebujesz nasadkę 50mm, z tym że nie każda sklepowa pasuje średnicą (ja pracuje w Katowiucach, moge Ci pożyczyć moja homemade nasadkę).

Co do sworzni to sprawdź czy żyją, jak nie żyją to zamów tyle ile się uszkodziło.
Podkładki sworznia dotniesz nożyczkami w razie potrzeby z puszki piwa (dobór ilości podkładek pod sworzeń wg. manuala z LowRange).

Pytanie jak wyglądają twoje uszczelnienia kuli, tam jest uszczelka gumowa oraz uszczelka filcowa, uszczelkę filcowa wytniesz sobie sam z filcu kupionego w pasmanterii ma wzór starej.
Musisz to najpierw rozłożyć na części pierwsze i pooglądać. Szybka robotka, polecam wyposażyć się w jednorazowe gumowe rękawiczki, mocno syfiasta robota.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 20:09   

kule nie były ruszane serwisowo, więc myślę że wyglądają kiepsko (powinny być trochę błyszczące te kule? bo u mnie są raczej rdzawe i rude)
mówisz, że jest uszczelka gumowa i filcowa...a ten element jaką role odgrywa https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Blacha-wew-uszczelniacza-kuli-Samurai/1235

co do sworzni...te podkładki regulacyjne (puszkowe) dawać tylko pod ten sworzeń, który będe wymieniał (jeśli będzie/będą uszkodzone)... czy dać je pod wszytskie sworznie?

[ Dodano: 2016-04-10, 20:13 ]
od czego zależy ile/jakie grube mają być te podkładki?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.