Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mój Ronin i jego metamorfoza
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 17:07   



organizacja zaplecza technicznego
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-27, 18:19   

Bardzo fajny patent z tym wyświetlaczem z temperaturą zewnętrzną(?). Mogę dodać że oryginalnie w miejscu tej zaślepki jest przycisk od klimatyzacji :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-12-27, 18:22   

Obstawiałbym raczej woltomierz :mrgreen:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 18:27   

To faktycznie woltomierz...choć wolałbym w tym miejscu ten "dinks" od klimy :)

[ Dodano: 2015-12-27, 18:30 ]
Zamierzam Panowie wrzucić 235/75 15... Myślicie, że ubędzie dużo odczuwalnej mocy na dłuższych podjazdach w porównaniu do obecnych 195/80 15.
Bo chodzi mi po głowie reduktor z 1.0L do kompletu opon
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-27, 18:30   

Didymos napisał/a:
Obstawiałbym raczej woltomierz :mrgreen:


Racja, jakoś o tym nie pomyślałem ale to jest raczej woltomierz :-P
Hmmm, myślę że trochę będzie to odczuwalne aczkolwiek jak już byś chciał coś robić z przełożeniami to ja bym celował w 5.125 w mostach z Vitki, reduktory z 1.0 ostatnio osiągają horrendalne ceny :roll: Poza tym on nie daje on jakiegoś super zwolnienia, 10.6% w stosunku do tego z 1.3.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
Ostatnio zmieniony przez Maror 2015-12-27, 18:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 18:35   

... za 500-600pln da się kupić czy grubiej trzeba calować?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-27, 18:38   

dożek4x4 napisał/a:
... za 500-600pln da się kupić czy grubiej trzeba calować?


Z tego co widziałem to raczej ceny zaczynają się od 800-900 pln. Choć może taki który nie pasuje do 4.16 da się wyrwać taniej.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 18:45   

wolałbym właśnie ten nowszego typu z opcją upgrade'u do 4.16...bo przy następnych finansach było 31" + mix 1.3L i 1.0L na 4.16

[ Dodano: 2015-12-27, 18:46 ]
by było...31 + 4.16
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-12-27, 19:03   

5.125 bez sensu.
Przy tych kołach na ulicy tragedia, graty drogie, do tego nie jest rzadkością umielić taki zestaw. Wystarczy porównać wielkość zębów zeby wiedzieć dlaczego.
Ja osobiście polecam 4.625, ale i tak dłuzsze przeloty asfaltem są męczące.
pomijając aspekt finansowy 4.16 jednak robi robote najlepiej-na czarnym da się jechać i w terenie ogień
 
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 19:16   

też bardziej w tą stronę chce iść...mostów nie da się przełączać z H na L
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-12-27, 19:35   

Jest jeszcze szansa na kosmetyczną zmianę 3.7 / 3.9 w mostach ale nie wiem czy by mi się chciało tyle rozbierać dla tak małej róznicy.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-12-27, 20:29   

dożek4x4 napisał/a:
też bardziej w tą stronę chce iść...mostów nie da się przełączać z H na L

Jak założysz 31", to z kolei 4,16 nic Ci nie da na H i piątkę będziesz włączał tylko ze stromej górki.
Do 235/75 można od biedy nie robić nic, to dosyć małe opony, ewentualnie reduktor od litrówki i wystarczy.

Napisał ten, co ma przy takich gumach 5,125 i reduktor od 1,0 :mrgreen:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-12-27, 20:39   

narazie jest plan 235/75 i ewentualnie (gdybym zbytnio odczuł spadek mocy) reduktor od litrówki

31" to bliżej nieokreślona przyszłość
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-27, 22:44   

U mnie różnica na czarnym przy oponach 205/70/r15 AT gdzie udało mi się na prostej rozpędzić auto do końca licznika a na 235/75r15 MT na prostej rozpędza się do 110 i to ciężko. A jak jedzie się pod wiatr to już ciężko 100 przekroczyć. Jedynie jak się napędzę z górki to potem na tych MT 120 idzie utrzymać na prostej a czasem nawet więcej.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-10, 14:30   

szukam w necie opon, które mnie interesują (kopia simex, 235/75 15) i ku mojemu zaskoczeniu prawie nie ma tego rozmiaru (olxxx allegra)...
wszędzie 225/75 lub 235/70

Powiedzcie koledzy gdzie nabywacie te glob-gumy 235/75 lub inne kopie w przystępnej cenie?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-01-10, 16:21   

spróbuj tutaj, widzę, że mają i to kilku producentów
http://opony-4x4.pl/
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-01-10, 17:54   

Glob gum ma zakład produkcyjny w Ornontowicach kolo Mikołowa, zadzwon i zapytaj czy maja ewentualnie kiedy będą mieć.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-10, 20:14   

Z nalewek zdecydowanie polecam kaimana. Lekka jak na nalewkę, układa się po spuszczeniu ciśnienia i ma chyba najmocniej wystające kostki. Można kupić np tu: http://www.janpol4x4.pl/m...iman-235-75-r15 . Glob-guma szczerze odradzam.. bardzo twarda i ciężka mniej wystające kostki.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-04-10, 17:05   

co mogło się uszkodzić?

zjeżdżałem dziś z mega stromej i długiej góry...

jeszcze dzisiaj maks ślisko, więc jakiekolwiek hamowanie (nawet delikatne odpada), 4L, dwója i jedziemy na hamowaniu silnikiem....auto bardzo się rozpędziło i na samym dole przy dużej prędkości wpadłem w dziurę i tak jeb...ło lewym przodem że masakra ... wracam do domu i przy 60km/h na liczniku, czuję duże bicie kiery
przed garażem patrze - koła miałem skręcone w prawo i ...prawe koło mocno skręcone (adekwatnie do sketu kierownicy) a to lewe już trochę prosto bardziej...
drążki kierownice całe i na oko proste oraz żadnych luzów jak nimi mocno poruszałem.
amor na miejscu prosto. ale jak złapałem lewe koło u góry za oponę i zacząłem mocno szarpać od siebie i do siebie do czuć wyraźny luz...taki z 2-3cm mniej więcej i tykanio-uderzanie... sprawdziłem prawe i nie ma żadnego luzu i tykania. aha...i lewe koło stoi wyraźnie w lekkim negatywie...

co to może być, co sprawdzić, no co zwrócić uwagę?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-10, 17:13   

Sworznie zwrotnicy?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.