Wysłany: 2015-04-18, 10:54 podłączenie kierunków do alarmu
Witam
JaKIS czas temu założyłem centralny zamek bo zamki moje mogłem otwierać zwykłym kluczem a w sumie to kumple to robili wiec taniej było założyć siłowniki niż wymieniać zamki i dodatkowe klucze nosić.
Sprawa taka. Jak podlaczyc kierunkowskazy do alarmu bo nie wiem czy zamyka mi się. Ostatnio myślałem ze zamknąłem z pewnej odległości a nie zrobiłem tego. Stał otwarty w mieście kilka godzin. Sygnalizacja świetlna wiec się przyda.
Czy wystarczy jak podłącze do plusa lewego i prawego kierunkowskazy
?
Czy musze zakładać diodę prostownicza na kable jeśli tak to czy 2 czy 5?
Czy w samuraiu j3st oddzielnie zasilanie na lewy i prawy kierunek?
Przepraszam za błędy pisze z tel3fonu
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Najprościej jest założyć 2 diody prostownicze i wpiąć się w układ elektryczny kierunkowskazów, chyba że centralka posiada dwa oddzielne przewody do sygnalizacji to wtedy bez diód się obędziesz
Od centralki idą 2 kable na kierunki podejrzewam ze na 2 plusy do kierunków. Tzn z centralki idzie jeden kabel ktory rozgalesia sie na 2 kable. Samurai nie ma chyba oddzielnego zasilania na każdy z kierunków. Można to sprawdzić wyjmujac 1 bezpiecznik i sprawdzić czy chodzi 2 kierunek. Dobrze kminie?
Czyli bez diod?
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ostatnio zmieniony przez albert 2015-04-18, 15:39, w całości zmieniany 1 raz
Czyli będziesz musiał wstawić diody prostownicze bo jak będzie bez nich to po włączeniu kierunkowskazu obojętnie w którą stronę to będą migały obie strony tak jak przy awaryjnych
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-18, 16:11
No to np. tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2232668.html jest schemacik. W opisie aukcji gość pisze, że w skład zestawu też wchodzi schemat. Zerknij no do pudełka czy Ci jakiej makulatury nie dołączyli ;)
[ Dodano: 2015-04-18, 16:14 ]
Możesz sobie nawet pod syrenkę podłączyć, to będzie bardziej spektakularne potwierdzenie załączenia/wyłączenia.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pod kierownicą masz wtyczkę szeroką w modelu 88 i tam się można wpiąć tylko nie pamiętam już kolorów. Ja z centralki miałem już wypuszczone kable z diodami.
Samurai ma rozdział lewy prawy. Nie dokładnie pamiętam ale coś mi tam świta że zielony i zielony z czarnym paskiem. Ja to w necie znalazłem ale to było ze 3 latata temu.
Zielono - czerwony i zielono - żółty, o ile nie było jakiejś zmiany w zależności od rocznika. Ewentualnie popatrzeć jakiego koloru kable idą do bocznych kierunków (najwygodniej).
BM
_________________ Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum