Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
biały rojber ;)
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-21, 11:51   biały rojber ;)

Witam serdecznie wszystkich,

Od weekendu jestem posiadaczem Samuraja z gazem na oponkach 235/70/R15.



Na zdjęciu autko wisi na koziołkach i ma zdjęte resory, które na aucie były płaskie jak blat. Będzie to pierwsza modyfikacja, jaką przejdzie Sami. Tu niestety pojawia się problem, ostatnie dni spędziłem czytając chyba wszystkie możliwe tematy o zawieszeniu lifcie i na chwilę obecną stoje przed wyborem między dwiema opcjami:

1. Zestaw leśnik +2" od Mazura do tego amortyzatory vitara/fso truck. Da to dwa cale liftu i nie będzie wymagało żadnych dodatkowych zmian. Wzoruję się tu na modyfikacjach opisanych przez użytkownika dożek4x4
2. Zestaw HD +4" od Mazura plus komplet jego amorków, do tego muszą być dłuższe przewody hamulcowe, problem z przekłądnią kierowniczą oraz pewnie krzyżaki bardzie dostaną w dupę itd. No i drożej o kilkaset zł.

Zależy mi na lifcie małym, takie 2" są OK, można potem ewentualnie dodać jeszcze dłuższy wieszak jak to ma zrobione dożek4x4. Przy 4" jakie niby oferują Mazury HD wydaje mi się już trochę za dużo kombinacji oraz dodatkowo w sumie nic to nie daje bo i tak autko jest ograniczone prześwitem pod mostami...

Co sądzicie? :)
Ostatnio zmieniony przez rojber 2015-04-21, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-21, 11:56   

Przy 4'' i tej gumie bedzie wygladal jak woz drabiniasty, ja bym szedl w 2'' jesli nie planujesz w niedalekiej przyszlosci wiekszych kapci.

Fajna baza wysciowa z tego Samcia, gratuluje :!:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-21, 12:09   

https://www.facebook.com/...?type=1&theater
Wcale tragedii niema. opony 235/70r15 lift 4" od Mazura
Przynajmniej wieszaki nie wadzą o wszystko co możliwe.

Więcej info szukaj na FB użytkownika Mateusz Mateusz albo pisz wiadomość do https://www.facebook.com/KoninNaCztery

PS: Jedyna lipa, że te resory muszą się ułożyć bo na początku taczka straszliwa
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2015-04-21, 17:00   

I to jest samurai a nie SJ
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-04-21, 21:18   

Suzuka 4x4 napisał/a:
I to jest samurai a nie SJ


W sumie chyba masz rację, zasugerowałem się pewnym elementem na prawym nadkolu:



Chyba ktoś wcześniej sobie to dokleił lub założył błotnik od SJ... Poprawiłem opis!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-04-21, 21:33   

Raczej ktoś dokleił, błotnik jest od samuraia, reszta, w postaci m.in. szerokich mostów i silnika na wtrysku, również samurai.
Ale nie ma tego złego, powiedziałbym nawet, że to ogromny plus :mrgreen:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-24, 21:12   

jedyną dodatkową zmianą jaką sobie powinieneś zafundować do tego liftu...to dystanse do kół.. czuć znaczącą poprawę pewności prowadzenie na łukach i winklach
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-04, 10:24   

Ostatnie dwa tygodnie spędzone aktywnie przy autku:

1. Zamontowałem na przodzie i tyle leśniki od Mazura, wieszaki zostały standardowe. Polibusze zamówione z Elast-Polu z Olkusza - zielone. Do tego komplet śrub 10.8 i nakretek samokontrujących. Wieszaki lekko przerobiłem - usunąłem z nich te fabryczne śruby z ogrągłym łbem bo były mocno skorodowane. Rozwierciłem otwory na fi 12 i teraz mam to skręcone na nowych śrubach. To samo zrobione z przodu i z tyłu.

2. Amorki temat rzeka... Na tył założone od Łada Niva żółte - niby wzmacniane. Produkcja niemiecka, komplet 110 zł. Trzeba niestety kombinować z mocowaniami bo oryginalnie są na fi 12 a Samuraj ma fi 16. Kupiłem na Allegro coś co nazywa się:

LUBLIN TULEJA STABILIZATOR ŁĄCZNIK AMORTYZATOR F16 w cenie 7,50 za szt

Plan był aby wtłoczyć te tuleje w amorki od Łady, niestety nie wyszło. Potrzeba zebrać z tuleji od Lublina około 5 mm gumy aby weszła w ucho od Łady. Nie miałem niestety technicznych możliwości zrobienia tego i odpuściłem.

Na przód wrzuciłem polecane na forum amorki od Vitary i tu też trzeba było rozwiercić dolne mocowanie. Ja zostosowałem gumy od starych amorków.

Ogólne wrażenia - auto jest dużo wyżej i jest twardo w trzy pi$#%. Mam nadzieję, że trochę się to wszystko ułoży z biegiem czasu :) Pojawił się też problem z kątem między wałem a mostem z tyłu. Przy ruszaniu most "uchyla się" w dół. Mam nadzieję, że sprawę rozwiążą kliny pod most, które podeśle mi kolega KRZYKKU.

Zdjęcie jak stoi autko. Widać różnicę w stosunku do tego co było wcześniej (malutki podgląd w avatarze) ;)



3. Założyłem linkę od prędkościomierza, stara była całkowicie przetarta na wysokości fotela przy przejściu nad ramą. Licznik ożył :)

4. Niestety zaczęło mi lecieć mocno z przegubów półkulistych z przodu, zapewne skończy się na wymianie wszystkiego co tam jest bo leci mocno...

To na tyle na chwilę obecną, jak widać - walka trwa :)
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-04, 10:35   

rojber napisał/a:

2. Amorki temat rzeka... Na tył założone od Łada Niva żółte - niby wzmacniane. Produkcja niemiecka, komplet 110 zł. Trzeba niestety kombinować z mocowaniami bo oryginalnie są na fi 12 a Samuraj ma fi 16. (...) Na przód wrzuciłem polecane na forum amorki od Vitary i tu też trzeba było rozwiercić dolne mocowanie. Ja zostosowałem gumy od starych amorków.

To interesujące, bo u mnie Niva spasowała beż żadnych przeróbek. Chyba nawet założyłem oryginalne gumki jakie przyszły z Nivowymi amorkami. Zdaje się, że podobny problem zgłaszał już kiedyś Borys co by sugerowało, że są jakieś różnice w zestawach amortyzatorów dedykowanych Nivie. Vitare trzeba rozwiercać albo wymienić tuleję to było w tematach amorkowych. Dałeś sobie jakieś większe podkładki trzymające całe "oko" mocowania a nie tylko gumę?

rojber napisał/a:

4. Niestety zaczęło mi lecieć mocno z przegubów półkulistych z przodu, zapewne skończy się na wymianie wszystkiego co tam jest bo leci mocno...
pomocne informacje tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-05-05, 13:23   

rojber napisał/a:


1. Zamontowałem na przodzie i tyle leśniki od Mazura, wieszaki zostały standardowe. Polibusze zamówione z Elast-Polu z Olkusza - zielone. Do tego komplet śrub 10.8 i nakretek samokontrujących. Wieszaki lekko przerobiłem - usunąłem z nich te fabryczne śruby z ogrągłym łbem bo były mocno skorodowane. Rozwierciłem otwory na fi 12 i teraz mam to skręcone na nowych śrubach. To samo zrobione z przodu i z tyłu.



Z tymi śrubami nie jest tak prosto polubusze z olkusza są w środku na 13mm

Ja u siebie dotoczyłem śruby tzw "pasowane" mięso 13, a na końcu gwint 12mm, jest fajnie sztywno i nie wybija się tuleja.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
rojber 
świeżak



Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-06, 11:33   

SamNaSamZSam napisał/a:
Dałeś sobie jakieś większe podkładki trzymające całe "oko" mocowania a nie tylko gumę?
...

4. Niestety zaczęło mi lecieć mocno z przegubów półkulistych z przodu, zapewne skończy się na wymianie wszystkiego co tam jest bo leci mocno...
pomocne informacje tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1624


Tak, wrzuciłem duże podkładki. Zestaw cześci już zamówiony z suzuki-czesci.pl i w weekend się za to zabieram :)

Aksag napisał/a:
Z tymi śrubami nie jest tak prosto polubusze z olkusza są w środku na 13mm
Ja u siebie dotoczyłem śruby tzw "pasowane" mięso 13, a na końcu gwint 12mm, jest fajnie sztywno i nie wybija się tuleja.


Kurcze, nie zauważyłem aż 1 mm luzu przy składaniu ale to ciekawa informacja, dzięki!

[ Dodano: 2015-05-07, 22:22 ]
Doszedł zestaw klamotów - uszczelniacze półosi przednich, łożyska, jakieś gumy, filce itp. Rozebrałem przód, tarcze zeszły i zatrzymałem się na etapie:



brak nasadki w tym rozmiarze...

Przy okazji pytanie - czy takie luzy w sprzęgiełkach są OK?

https://www.youtube.com/watch?v=w-zxAdrAspo
_________________
Samurai 1.3 EFI '91 / Mazur Leśnik +2" / Extreme Trekker 28"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.