Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Więcej mocy? Czy aby napewno to nie żart...
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 21:27   Więcej mocy? Czy aby napewno to nie żart...

Co myślicie o takim urządzeniu i czy Waszym zdaniem da jakikolwiek odczuwalny przyrost mocy/momentu
http://allegro.pl/chiptun...5138843761.html

"AUTO ŚWIAT" (nr2 2015) testował jakiś czas temu urządzenie dokładnie tej firmy ProRacing, tyle że na Fiat Marea 1.9 TD...
Wynik był zaskakujący, cytuje "...ogromny przyrost mocy i momentu..." (przyrost mocy i momentu był odpowiednio równy 25KM i 44Nm
Wiadomo, że okupione to będzie szybszym zużycie turbiny, wtrysków common rail itd.

Teraz pytanie czy w aucie z silnikiem wolnossącym o małej pojemności jak Samurai to coś zmieni? Bo nawet jak miałoby dodać kilka KM i kilka Nm to nie byłoby już chyba źle.. A silnik naszych samurajów nie jest napewno tak delikatny jak nowoczesne diesle common rail
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-19, 21:34   

w silnikach atmosferycznych nawet indywidualne strojenie na hamowni nie przynosi żadnych spektakularnych efektów. Tak wiec obietnice "...ogromny przyrost mocy i momentu..." można opowiadać dzieciom na dobranoc. Aukcja naciągacza bajkopisarza, omijać szerokim łukiem.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 21:38   

Ale to jest cytat z testu AUTO ŚWIAT gdzie testowali różne tego rodzaju urządzenia..a z tego co się orientuje to nie jest pismo z bajkami dla dzieci.. Zresztą podałem nawet nr pisma.. I cały ten opis i dane są z tego testu a nie a opisu aukcji. Czytaj uważnie

[ Dodano: 2015-04-19, 21:40 ]
Zresztą zawsze miałem podobne nastawienie jak Ty do tego typu urządzeń i też bym tak napisał pewnie wcześniej z automatu... Ale ten test w prasie spowodował, że zapytałem jak by to było w naszych 1.3
Mogę zrobić foto tej strony z testem jak chcesz zobaczyć na własne oczy... A nie jest to lobing na tanie chipy bo testowali tam kilka i ten dał największy przyrost sprawdzany na hamowni
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-19, 21:44   

dożek4x4 napisał/a:
Czytaj uważnie


to pytasz czy wiesz? Ja nie wierze w takie bajki, za to wiem ze strojenie na hamowni benzyniaka bez turbo to 1200zł. Tak więc uniwersalne cudo za 250zł mnie nie przekonuje. A przedstawianie tego rodzaju testów w gazecie typu AŚ podważa wiarygodność redaktorów.

Jak mi nie wierzysz polecam odwiedzić warsztat "4turbo" na Jankego w Katowicach, chłopaki na pewno powiedza co i jak.

[ Dodano: 2015-04-19, 21:49 ]
dożek4x4 napisał/a:
... (przyrost mocy i momentu był odpowiednio równy 25KM i 44Nm
Wiadomo, że okupione to będzie szybszym zużycie turbiny, wtrysków common rail itd.


pogrubiłem równie ciekawe sformułowanie cytowanych panów redaktorów z AŚ. Ja pytam się czemu niby wpłynie to na szybsze zużycie tych elementów, i dlaczego akurat tylko tych?

W mojej opinie AŚ nigdy nie był wiarygodnym pismem motoryzacyjnym, to taki "Fakt" dla motomaniaków. Sponsorowane teksty i testy, mała rzetelność.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 21:54   

Znam akurat chłopaków z 4turbo bo śmigaliśmy na motorach na miejscówce stunt w Katowicach, więc zapytam... Ale pytam też tutaj... Piszesz "to pytasz czy wiesz?" Pytam... Ale Ty też czytaj
Mnie też nie przekonuje specjalnie coś takiego, ale zaintrygował mnie test prasy, która wydaje się być profesjonalna. Z drugiej strony pomiary były robione na hamowni jak większość tego typu testów w prasie więc z tą wiarygodnością redaktorów to trochę Cię poniosło.. Nie piszą że to cud nad cudy...zaznaczają że oszukuję ten chip parę czujników i jego używanie jest okupione szybszym zużyciem podzespołów i kontrolką "check engine" na dzień dobry
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-19, 21:55   

laugh
Dożek zlituj się...
Kod:
 W zależności od  marki i modelu auta chip podłączamy pod czujnik ciśnienia map/maf, przepływomierz bądź oddzielny czujnik zasysanego powietrza.

Nowa moda.
Teraz nie oszukuje się czujnika temperatury, tylko map/maf sensor.
Skutek identyczny - ecu dawkuje więcej paliwa, więc wydaje ci się że jest moc.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 21:57   

dlaczego akurat tych elementów szybsze zużycie..no pomyśl...
większe ciśnienie doładowania do napewno szybsze zużycie łożysk turbiny, uszczelnień..
większe ciśnienie i większa dawka paliwa i powietrza na wtryskach też prowadzi to ich szybszego zużycia. Koło dwumasowe też bardziej dostanie po du..pie jak wzrośnie moment obrotowy.

[ Dodano: 2015-04-19, 21:58 ]
Zawsze wydawało mi się że nie ma głupich pytań...

[ Dodano: 2015-04-19, 21:59 ]
To pytanie skąd takie wyniki na hamowni w teście AŚ?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
BM 
nowicjusz



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 43
Skąd: KRK
Wysłany: 2015-04-19, 22:01   

kurian napisał/a:
Aukcja naciągacza bajkopisarza, omijać szerokim łukiem.

Jak by to było takim cudem to by to wszyscy producenci fabrycznie montowali. A w opisie aukcji najbardziej rozbawiły mnie przewody w żaroodpornych peszlach.
BM
_________________
Suzuki SJ413 - "wielkie" małe auto
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-19, 22:01   

no bo nie ma głupich pytań.
Z jednej strony pytasz co o tym myślimy, a kiedy odpowiadam że to bzdura, piszesz że podważam specjalistów z AŚ.

[ Dodano: 2015-04-19, 22:02 ]
dożek4x4 napisał/a:

To pytanie skąd takie wyniki na hamowni w teście AŚ?


papier wszystko przyjmie, a wykres w paincie można narysować.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 22:04   

no bo nie wierze że by zrobili test sponsorowany dla jakiegoś naciągacza z chipami po 200pln na allegro...żeby jego produkty chwalić
też zawsze byłem zdania że to nierealne ale pytanie podparłem fundamentem tego testu w gazecie

[ Dodano: 2015-04-19, 22:08 ]
BM
"Jak by to było takim cudem to by to wszyscy producenci fabrycznie montowali."

a prawdziwy dobry i drogi chiptuning, który działa i są na to dowody na pomiarach też nie jest montowany fabrycznie...
Nie każde auto i nie każdy kierowca tego potrzebuje...dlatego istnieje taka gałąź motoryzacji jak chip tuning
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-19, 22:09   

ja widzę dwie opcje rozwiązania wątpliwości, albo zaufasz mi i uznasz że to nic nie warta ściem a AŚ kłamie. Albo możesz kupić to chip cudo, zrobić dwa pomiary na hamowni przed i po założeniu i zdać wiarygodna relacje na forum. Nie widzę trzeciego rozwiązania :)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 22:13   

a czy tak jak napisał kostuch
"Teraz nie oszukuje się czujnika temperatury, tylko map/maf sensor.
Skutek identyczny - ecu dawkuje więcej paliwa, więc wydaje ci się że jest moc."
I w połączeniu z np: stożkiem K&N które wpływają na lepszą przepustowość i doprowadzenie powietrza + to ecu dawkuje więcej powietrza... Czyli w funkcji czasu mieszanka jest bogatsza.. nie da jakiegokolwiek przyrostu?

[ Dodano: 2015-04-19, 22:15 ]
ta druga opcja dla pewności w jedną lub drugą by była dobrym wyjściem z jednoznaczną odpowiedzią na wszystkie wątpliwości... tyle, że jak na kota w worku trochę kosztowna (chip + dwa raz hamownia przed i po)
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-19, 22:17   

Ja przez moment to ,,cudo" miałem u siebie zamontowane - tę trochę tańszą wersję. Też myślałem, że to da Powera, ale popełniłem błąd, którego Ty starasz się uniknąć bo nie zapytałem :oops:
Jak chcesz to dam Ci to urządzenie za darmo i sobie przetestujesz.
Moje dedykowane było dla Swift GTI, ale sądzę, że do wszystkich aut jest takie samo. Zresztą dlaczego ma nie pasować do innych, przecież nawet nie musi być podłączone ;-)
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-04-19, 22:21   

Tu daje pomógł bo to pierwsza odp z doświadczenia i nauka na czyimś błędzie
btw. robiłeś pomiar na hamowni czy na "czuja" nic się nie zmieniło?
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-04-19, 22:53   

samo zwiększenie dawki paliwa nic nie da(oprócz zwiększonego zużycia paliwa), zwłaszcza w silniku z jednopunktowym wtryskiem. Efekt zwiększenia dawki paliwa to przelewanie silnika, i wypływania niespalonego paliwa przez wydech.
Za zwiększa dawka paliwa musi iść większa ilość tlenu do jego spalenia.
Tuning silników atmosferycznych polega zazwyczaj na mechanicznej obróbce kanałów dolotowych, wylotowych oraz samych zaworów (w celu zwiększenia ich średnicy oraz redukcji oporów hydraulicznych), dalej montażu ostrzejszych wałków (takich które otwierają zawory na dłużej dając szybsze napełnianie komóry spalania mieszanką paliwowo-powietrzna, a w fazie wydechowej szybsze opróżnianie komory ze spalin), zwiększenie stopnia sprężania (poprzez planowanie głowice, daje to zwiększenie sprawności silnika /większe ciśnienie, wyższa temperatura spalania/), ekstremalnie rozwiert cylindrów i montaż większych tłoków. Dopiero po takich zabiegach potrzebnym jest zwiększenie dawki paliwa. Powyższe modyfikacje niosą za sobą kolejne problemy jak regulacja zapłonów czy spalanie stukowe a same modyfikacje przynoszą w zależności od podatności silnika przyrost mocy rzędu kilku do kilkunastu procent. Najprostszym i najbardziej optymalnym w stosunku cena/efekt jest uturbianie silników, tutaj przyrost mocy jest najefektywniejszy.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-19, 23:29   

To tak działa jak wyciszacze ceramizery :mrgreen: :mrgreen: Z resztą ja sobie go mogę w dupę wsadzić i będzie mi zczytywał .... :mrgreen: a w aucie będzie czytał z czujnika temp, i lamp wstecznego :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-04-20, 09:07   

Kurian ma racje, poza tym sterownik w Samurai-u jest prosty jak budowa cepa tam niema co za bardzo oczekiwać map/maf sensora niema nawet zapłon jest na palcu więc specjalnie z przesunięciem nie poszalejesz więc taki układ naprawdę nie ma sensu. Co do artykułu i samurai-a to "nie mieszajmy dwóch systemów walutowych nie bądźmy pewexa-mi" :), jak sam napisałeś zwiększyli moc w turbo dieslu który to ma turbine, nie ma układu zapłonowego bo wszytko można regulować poprzez mapę wtrysku, doładowanie turbiny i ewentualnie EGR, i czujników które możesz oszukać masz więcej, chociaż MAP i MAF sensor, poza tym turbo-diesle są dosyć wdzięczne i prostsze do tunigu niż wolno ssące benzyniaki. Więc porównywanie i wyciąganie wniosków jest dosyć niezręczne.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-04-20, 09:50   

dożek4x4 napisał/a:
a czy tak jak napisał kostuch
"Teraz nie oszukuje się czujnika temperatury, tylko map/maf sensor.
Skutek identyczny - ecu dawkuje więcej paliwa, więc wydaje ci się że jest moc."
I w połączeniu z np: stożkiem K&N które wpływają na lepszą przepustowość i doprowadzenie powietrza + to ecu dawkuje więcej powietrza... Czyli w funkcji czasu mieszanka jest bogatsza.. nie da jakiegokolwiek przyrostu?

Maksimum mocy jest przy około AFR=0,9
Żeby osiągnąć ten współczynnik musiałbyś mieć do odczytu sondę szerokopasmową (a nie zwykłą jak w większości aut).
Dawkowanie dodatkowego paliwa "na oko" przez oszukiwanie czujników, kończy się na ogół zmuleniem silnika. Brak jest sprzężenia zwrotnego, więc układ regulacji nie działa.

Jak dasz lepszy filtr powietrza, polerkę dolotu i inne czary, to zwiększysz tzw 'volume efficiency' (czyli w wolnym tłumaczeniu 'wykorzystanie pojemności') silnika. Ecu się samo do tego dostosuje i tak czy owak siknie nieco więcej paliwa żeby wyrównać skład mieszanki.
"Polepszanie" tej regulacji magiczną skrzynką to szukanie jeleni i lekceważenie podstawowych zasad działania i sterowania silnika.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-04-20, 11:06   

btw. robiłeś pomiar na hamowni czy na "czuja" nic się nie zmieniło?[/quote]

Na czuja nic się nie zmieniło, dlatego nie podnieciłem się by jechać na hamownię sprawdzić ile ma koni :-?
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-20, 13:49   

Ja bym sie po silniku z Samcia wiele nie spodziewal.
16V, ze porzadnym dolotem i wydechem, ostre walki, jakies MS albo ECU master wlasciwie oczujnikowane, wszystko dobrze zestrojone i moze cos tam da sie wiecej wyciagnac ale koszta moga zrobic sie wieksze niz wartosc niejednego samcia.
Krotko mowiac, szkoda czasu na zawracanie sobie glowy super hiper mega chiopem. Lepiej wezmy sie wyganianie rudej z naszych Samciow ;-)
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.